برندهای ایرانی

گرامیداشت روز شهرکرد فرصتی برای معرفی مفاخر

پایگاه خبری توسعه برند، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد به بام ایران معروف است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم، انسان‌های وارسته‌ای در این شهر سکونت داشتند که باید از فرصت گرامیداشت روز شهرکرد برای معرفی این مفاخر استفاده کنیم.

غلامعلی حیدری ۱۶ اردیبهشت در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت روز شهرکرد و آیین رونمایی از طرح روز شهرکرد با اشاره به اینکه ۳۱ اردیبهشت به نام روز شهرکرد نامگذاری شده است، اظهار کرد: حس تعلق به گذشته، هنرها، مشاهیر و مفاخر بسیاری در این شهر وجود دارد که این روز فرصت مناسبی است تا این مفاخر و مشاهیر به مردم معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شهرکرد به بام ایران معروف است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم، انسان‌های وارسته‌ای در این شهر سکونت داشتند که باید از فرصت گرامیداشت روز شهرکرد برای معرفی این مفاخر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرکرد به شهر نمد نیز معروف است، خاطرنشان کرد: با وزیر و معاونان وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صحبت‌هایی برای معرفی هرچه بهتر این ظرفیت صورت گرفته است.

حیدری با اشاره به اینکه امسال شاهد بارش‌های بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری بودیم، گفت: طبیعت جان تازه‌ای گرفته و ظرفیت خوبی است تا از طبیعت بکر استان برای جذب گردشگر بهره‌مند شویم، باید این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بزرگداشت روز شهرکرد توسط اعضای ستاد انجام شده است، عنوان کرد: مردم باید کارهای عمرانی را در کنار کار فرهنگی شاهد باشند، نباید شاهد چند صدایی و تفرقه باشیم، بلکه مردم باید شاهد کارهای عمرانی در حوزه مدیریت شهری باشند.

وی افزود: از ردیف اعتباری بحران مبلغی به شهر شهرکرد اختصاص یافت، فرآیند تحویل زمین به شهرداری در شهرک منظریه برای انجام اقدامات مورد نیاز تسریع شود، سیاست دولت توزیع عادلانه امکانات به‌ویژه در مناطق محروم است.

حیدری بیان کرد: شاهد یک فضاسازی ویژه در روز شهرکرد باشیم، نصب المان، توجه به مبلمان شهری، بهسازی فضای سبز، افتتاح چند پروژه شهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان و …. مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه محمدحسین واحدیان- شهردار شهرکرد با بیان اینکه هر شهری برای بیان هویت نیاز به یک برند دارد، اظهار کرد: این برند هویت آن شهر را نشان می‌دهد و این هویت موجب می‌شود تا مردم نسبت به این شهر حس تعلق و مسئولیت‌پذیری داشته باشند.

وی افزود: باید داشته‌های شهر شهرکرد را برای ایجاد حس تعلق به نمایش بگذاریم، تاریخچه، قدمت، مفاخر، مشاهیر، نخبگان و …. جزو داشته‌های این شهر محسوب می‌شوند، امکان دارد نسل جوان از این داشته‌ها اطلاع نداشته باشند، بنابراین گرامیداشت روز شهرکرد فرصت مغتنمی است تا این داشته‌ها را معرفی کنیم.

واحدیان با بیان اینکه از چند ماه گذشته کارگروه‌هایی برای تدوین برنامه‌های گرامیداشت روز شهرکرد تشکیل شد، گفت: جلسات متعددی با گروه‌های مردمی برگزار شد و پس از دریافت نقطه نظرات جلسه‌ای در فرمانداری با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم.

شهردار شهرکرد ادامه کرد: در مجموع ۳۴ برنامه برای گرامیداشت روز شهرکرد با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: پروژه‌های مدیریت شهری که امکان کلنگ‌زنی یا افتتاح را دارند در روز گرامیداشت روز شهرکرد در ۳۱ اردیبهشت افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهند شد، لیست پروژه‌ه‌ها احصا شده و در تمامی حوزه‌ها پروژه داریم.

واحدیان خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعدد برای گرامیداشت روز شهرکرد پیش‌بینی شده است و در تلاشیم تا یک فضاسازی خوبی در فضای شهر همانند نوروز و حتی بیش‌تر داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا