برندهای خارجی

سرمایه گذاری برند آمازون در صنعت حمل و نقل اروپا

پایگاه خبری توسعه برند، فروشگاه اینترنتی آمازون بیش از یک میلیارد یورو (۹۷۴.۸ میلیون دلار) در پنج سال آینده در ون‌ها، کامیون‌ها و مراکز بسته بندی کم آلاینده در سراسر اروپا، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این غول اینترنتی آمریکایی اعلام کرد تحرک بخشیدن به نوآوری در صنعت حمل و نقل و تشویق زیرساخت شارژ عمومی برای خودروهای برقی را هدف گرفته است.

آمازون اعلام کرد این سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد ناوگان ون برقی این شرکت در اروپا، بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده و از سه هزار دستگاه فعلی، به بیش از ۱۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۵ برسد.

این شرکت بدون اشاره به آخرین مسافت پیمایش شده برای تحویل کالا توسط خودروهای برقی ناوگان اروپایی خود، اعلام کرد سه هزار ون برقی آمازون در اروپا، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیون سفارش را تحویل دادند.

آمازون ابراز امیدواری کرد بیش از ۱۵۰۰ کامیون سنگین برقی را برای حمل کالا به مراکز بسته بندی در سال‌های آینده خریداری کند.

اگرچه شماری از شرکتهای لجستیکی بزرگ از جمله شرکتهای تحویل بسته‌های سفارشی شامل یونایتد پارسل سرویس و فدکس متعهد شده‌اند تعداد بالایی ون و کامیون برقی خریداری کنند اما هنوز شمار زیادی از این خودروها برای فروش موجود نیست. شماری از استارتاپ‌ها در رقابت برای عرضه ون‌ها یا کامیون‌ها برقی به بازار هستند و با رقابت فزاینده از سوی خودروسازان باسابقه‌ای مانند جنرال موتورز و فورد موتورز روبرو شده‌اند.

بزرگترین سفارش آمازون برای ون برقی، تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه به شرکت ریویان اتوموتیو تا سال ۲۰۲۵ است.

این شرکت اعلام کرده است علاوه بر خرید خودروهای برقی، در هزاران شارژر در مراکز ارسال سفارشات خود در سراسر اروپا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آمازون همچنین برای دو برابر کردن شبکه اروپایی مراکز وسایل نقلیه برقی سبک خود، سرمایه‌گذاری می‌کند.

آمازون به منظور کاهش آلایندگی، از مراکز تحویل اصلی خود برای اداره شیوه‌های جدید تحویل سفارشات از جمله دوچرخه‌های حمل بار برقی یا اسکوترهای برقی استفاده کرده است.

آمازون رساندن فعالیت‌هایش به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۴۰ را هدف گذاری کرده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا