برندهای خارجی

گوگل در اتریش به جاسوسی متهم شد: حریم خصوصی کاربران در خطر؟

گوگل در پی طرحی برای حذف کوکی‌های ردیابی که توسط آگهی‌دهندگان برای دنبال کردن کاربران در اینترنت استفاده می‌شود، با چالش‌های حقوقی در اتریش روبرو شده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از برنا، گوگل مجموعه‌ای از ابزار‌ها به نام «جعبه ایمنی حریم خصوصی» (Privacy Sandbox) را برای مسدودسازی روش‌های مخفی ردیابی کاربران و محدودسازی اشتراک‌گذاری داده‌ها با طرف‌های ثالث ارائه کرده و از سوی دیگر توسعه دهندگان نرم افزار و ناشران می‌توانند آگهی‌ها را بدون ردیابی کاربران ارزیابی کنند.

گروه NYOB اعلام کرده این ویژگی به گوگل اجازه می‌دهد فعالیت کاربران در مرورگر را رصد کند و این شرکت فناوری در درجه نخست باید طبق قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا رضایت کاربران در این زمینه را دریافت کند.

مکس شرمس، بنیان‌گذار گروه در بیانیه‌ای گفت: افراد تصور می‌کردند با گزینه حفظ حریم خصوصی موافق هستند، اما گوگل آنها را فریب داده تا ردیابی آگهی طرف دست اول را قبول کند. رضایت کاربران باید به طور شفاف اطلاع‌رسانی شود و عادلانه و قانونی باشد. گوگل دقیقا برخلاف این روند را انجام داده است.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا