برندهای خارجی

برند گوگل و مقابله با رأی قضایی؛ جدال بر سر قدرت در بازار تبلیغات دیجیتال

برند گوگل در حالی با حکم دادگاهی مواجه شده که بخش‌های کلیدی خدماتش را زیر سوال برده، اکنون با طرح اعتراض رسمی، تلاش دارد اعتبار و جایگاه خود در دنیای تکنولوژی را حفظ کند.

به گزارش توسعه برند، شرکت آلفابت (مالک برند گوگل)، اعلام کرد که قصد دارد نسبت به بخشی از رأی منفی دادگاه در پرونده انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه این غول فناوری اعتراض کند.

روز پنج‌شنبه، قاضی ناحیه‌ای، لئونی بریکنما، گوگل را به «کسب و حفظ عمدی قدرت انحصاری» در بازار سرورهای تبلیغ‌دهنده ناشران و صرافی‌های تبلیغاتی (ad exchanges) مجرم شناخت.

سرورهای تبلیغ‌دهنده ناشران، پلتفرم‌هایی برای وب‌سایت‌ها هستند تا محتوای تبلیغاتی دیجیتال خود را مدیریت و ذخیره کنند. در کنار صرافی‌های تبلیغاتی، این فناوری به ناشران خبری و سایر تولیدکنندگان محتوای آنلاین امکان می‌دهد از طریق نمایش تبلیغات درآمدزایی کنند.

این قاضی همچنین حکم داد که گوگل به طور غیرقانونی دو بازار فناوری تبلیغات آنلاین را تحت سلطه خود قرار داده است.

گوگل روز جمعه اعلام کرد که قاضی رأیی «ترکیبی» صادر کرده است. در این تصمیم، قاضی اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا موفق نشده ثابت کند ابزارهای تبلیغ‌دهنده گوگل یا خریدهای این شرکت همچون دابل‌کلیک (DoubleClick) و ادملد (AdMeld) ضد رقابتی بوده، اما ابزارهای گوگل ویژه ناشران، با کنار زدن رقبایش، قوانین ضدانحصار را نقض کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا گفته بود گوگل باید دست‌کم بخش مدیریت تبلیغات خود ( Google Ad Manager) را که شامل سرور تبلیغ‌دهنده ناشران و بستر صرافی تبلیغاتی این برند است، به فروش برساند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا