یادداشت برند

۵ استراتژی عملی برای برندسازی رسانه ها

پایگاه خبری توسعه برند، در این مقاله قصد داریم که با بیان استراتژی هایی در راستای برندسازی رسانه ها، شما را در تعامل هر چه بهتر با مخاطبانتان راهنمایی نماییم.

چالش های برندسازی رسانه ها

تا پیش از یک دهه پیش، شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور بازاریابی محصولات و خدمات خود از رسانه های چاپی، انواع تبلیغات و خبرنامه ها استفاده می کردند. با ظهور فیسبوک و گسترده تر شدن شبکه های اجتماعی، برندسازی رسانه ها وارد عصر تازه ای شد. به طوری که شرکت ها راه های ارتباطی بهتری با مشتریان خود پیدا کردند. از طرفی در عصر حاضر نیز چالش های زیادی در مسیر برندینگ یک شرکت وجود دارد. به طور مثال؛ شما باید بتوانید در برندسازی با استفاده از رسانه ها با انواع مخاطبان خود در ارتباط باشید. به عبارتی چگونه می توانید میان لحن صحبت خود با مخاطبان رسانه های مختلف ارتباطی، تفاوت قائل شوید؟  یا آیا مخاطبان می توانند برند شما را تشخیص دهند؟

باید بدانید که برند فراتر از یک لوگو یا مجموعه ای از رنگ هاست. شما در برندسازی رسانه ها به دنبال ارتقا احساس پذیرفته شدن از سوی مشتریان هستید. از طرفی آنها باید با خدمات شما رویکردی تعاملی داشته باشند. ما در این مقاله سعی می کنیم راهکارهایی را بیان کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید برند ثابتی در میان مشتریانتان ایجاد نمایید.

اصول خود را پوشش دهید

حضور شما در شبکه های اجتماعی برای معرفی حرفه و کسب و کارتان از مشخصه های اصلی تبلیغات رسانه ای است. حال برندسازی رسانه ها یک سری اصول ابتدایی دارد که فارغ از جزئیات برند شما باید به آنها دقت شود. از جمله می توان به مواردی نظیر لوگو، ترکیب رنگ، بیو ، توضیحات مختصر و … اشاره نمود. اما ممکن است برخی از شرکت ها از راهبردهای متفاوتی برای برندسازی در انواع رسانه ها استفاده نمایند. مسئله مهم در اینجا این است که شما اطمینان حاصل کنید که پروفایل کاری شما در این رسانه ها دارای اصول رعایت شده مشترکی باشد. به این ترتیب مشتریان قادر به تشخیص برند شما در هر جایی خواهند بود. ممکن است در آینده برای سازگار کردن خود با نیاز مشتریان، اصول اولیه خود را تغییر دهید. این تغییر می تواند در راستای اهداف شرکتتان باشد.

در برندسازی رسانه ها، روی مشخصات بصری بیشتر کار کنید.

بنابراین اکنون که یک برند بصری ثابت در سراسر حساب های شبکه دارید، زمان آن رسیده است که آن را حتی بیشتر کنید. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که رنگ‌ها و فونت‌های مشابهی در تصاویر، گرافیک‌ها و ویدیوهای خود منعکس می‌شوند. وقتی شخصی از صفحه اینستاگرام شما بازدید می کند، آیا فیلتر یا پاپ رنگ بلافاصله برای او آشکار می شود؟ وقتی یک ویدیو منتشر می‌شود، آیا همپوشانی فونت‌های متن شبیه به آنهایی هستند که برای تصویر ویژه پست و بلاگ خود استفاده می‌کنید؟

با گذشت زمان و پیشرفت در روند برندسازی رسانه ها، مخاطبان شما دیگر از روی طرح و ظاهر پست و ویدیوهای شما به برند شما پی خواهند برد. به عبارتی تشخیص برند شما برای مخاطبان آسان خواهد شد. این نوع از شناخت برند، هدف نهایی تلاش‌های شما برای برندسازی رسانه‌ها است.

برندسازی رسانه ها
بازاریابی و برندسازی رسانه ها

بازاریابی و برندسازی رسانه ها

بیشتر بخوانید:

اهمیت برند رسانه ای

شخصیت های بازاریابی خود را توسعه دهید

مخاطبان شما در برندسازی رسانه ها، در رسانه های مختلف از لحاظ برخی ویژگی ها با هم متفاوت هستند. به طور مثال مخاطبان شما در تیک تاک جوان تر و کم سن و سال تر از فیسبوک هستند. این یک واقعیت است. اگر شما از محتوای یکسانی برای برندسازی خود در هر دوی این رسانه ها استفاده کنید، این امکان وجود دارد که به طور یکسانی مخاطب را برانگیخته نکند. برای این منظور بهتر این است که از شخصیت های بازاریابی چندگانه در رسانه های مختلف استفاده نمایید. به طور مثال می توانید از حساب توییتر خود برای تشویق خانواده ها استفاده نمایید. از سویی دیگر برای جلب نظر مخاطبان خود در شرکت های کوچک و متوسط از حساب اینستاگرام خود استفاده نمایید. با این کار شما ایده های محتوایی خود در راستای برندسازی را در سطح مخاطبان هدف خود محدود می کنید.

صدا و لحن خاص برند خود را سازمان دهید

بعد از تصویرسازی های بصری، در مسیر برندسازی رسانه ها، از زیرنویس ها و مطالب مرتبط استفاده نمایید. برداشت شخصیت های مختلف در رسانه ها از نوع لحن شما متفاوت است. این لحن برای برخی خنده دار و برای برخی ممکن است جدی و طعنه آمیز باشد. حال ممکن است در رسانه های قدیمی تر خود برای برندسازی از لحن به خصوصی استفاده کرده باشید که تاثیرگذار بوده است. بهتر است آن را در رسانه های اجتماعی نیز تعمیم دهید. راهنمای صوتی و لحنی باید شامل جزئیاتی مانند شخصیت برند، عبارات جذاب شرکت، ویژگی های شخصیتی و واژگان باشد. اگر برندسازی رسانه ها در شرکت شما توسط چندین نفر انجام می شود، بهتر است دستورالعمل واحدی برای هماهنگی در نحوه کار آنها ایجاد کنید.

برای حوزه های مختلف کاری خود چندین حساب متمرکز ایجاد کنید

اگر شرکت شما به اندازه کافی بزرگ است یا دارای مجموعه متنوعی از محصولات و خدمات است، گاهی اوقات بهتر است به منظور برندسازی رسانه ها، چندین حساب داشته باشید. از مزایای داشتن این حساب‌های مختلف می‌توان به تمرکز بیش از حد بر روی برند خود، پاسخگویی به مخاطبان خاص و ارائه محتوای مرتبط اشاره کرد. به طور مثال؛  GEICO چندین حساب دارد که به حوزه های مختلف بازاریابی شرکت می پردازد. آن ها با حساب اصلی خود مسئولیت های اعضای خود و همچنین اطلاعیه های عمومی خود را پوشش می دهند. همچنین اکانت دیگر آنها روی فعالیت های اسپانسر و به روزرسانی های شرکت تمرکز دارد.

ارزیابی تاثیر تلاش های شما از طریق برندسازی رسانه ها

افزایش آگاهی از برند شما در رسانه های اجتماعی یک هدف مشترک است. در واقع اجرای استراتژی های گفته شده به منظور رسیدن به اهداف خود، بخش سخت کار شماست. این استراتژی ها شما را در مسیر درست برندسازی رسانه ها قرار می دهد. از طرفی برندسازی یک بحث کیفی است که همین موضوع ارزیابی میزان موفقیت شرکت ها در این حوزه را دشوار می کند. اما همانطور که اقدام به اشتراک گذاری ایده ها و اهداف شرکت خود در رسانه های اجتماعی می کنید، می توانید تاثیرات برندسازی را به طور دقیقی ارزیابی نمایید.

یادداشت

یادداشت

محسن غلام پور
مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری توسعه برند

راهنمایی جامع برای برندسازی رسانه ها ( ویژه مشاغل کوچک)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا