یادداشت برند

استراتژی توسعه برند ۴ مرحله ای

ابزارهای توسعه برند

پایگاه خبری توسعه برند، یک استراتژی توسعه برند می‌تواند به معنای تفاوت بین خراب شدن یا توسعه ۱۰ برابر کسب و کار شما باشد.

استراتژی توسعه برند جزء مهمی از برنامه بلند مدت شرکت شما برای رشد است. این برنامه بینش روشنی را در مورد برنامه‌های عملیاتی بازاریابی ارائه  می‌دهد و باید بارها مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

ما در این مقاله فقط به اصول اولیه برندسازی نمی‌پردازیم بلکه بینش‌های واقعی و کاربردی را به اشتراک می‌گذاریم که بازاریابی شما را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌دهد.

مرحله اول: هسته اصلی برند خود را ایجاد کنید.

هسته برند چیست؟  هسته برند فرهنگ یک شرکت را تشکیل می‌دهد و رفتارهای آن را پیش می‌برد. درست مانند بدن، اگر این هسته قوی ساخته شود و به طور منظم روی آن کار شود، عملکرد تمام قسمت‌های دیگر را بهبود می‌بخشد. هسته برند از چهار بخش اصلی تشکیل شده است و برای هر استراتژی توسعه برند بسیار مهم هستند:

ارزش‌های برند

اول از همه در کسب‌و‌کار ارزش‌های نام تجاری یا محرک‌های کسب‌وکار شما مهم هستند. آن‌ها گروه مشترکی از قوانین و اصول خاصی هستند که شرکت شما بر اساس آن‌ها پابرجا می‌ماند.

چشم انداز برند

دوم چشم انداز برند است که به تعیین جهت شرکت کمک می‌کند. این موضوع بسیار مهم است که به کل سازمان خود اطلاع دهید که کسب‌وکار به چه سمتی حرکت می‌کند، بنابراین همه می‌توانند در کنار یکدیگر تلاش کنند. این موضوع باید تصویری از ظاهر شرکت در آینده باشد.

موقعیت برند

سوم موقعیت تجاری یا فضایی است که شما در ذهن مشتریان خود دارید. اغلب اوقات از آن به عنوان موقعیت فروش منحصر به فرد یا تمایز اصلی شما نام برده می‌شود. ما سه مورد را شناسایی می‌کنیم که بیزینس شما را در بازار منحصر به فرد می کند.

وعده‌های نام تجاری

سرانجام، وعده تجاری شما به شکل گیری پیام بازاریابی شما کمک می‌کند و مشتریان شما را درگیر کارهایی می‌کند که هرگز برای ناامید کردن آن‌ها انجام نخواهید داد. این موضوع اطمینان یا اعلامیه نحوه تعامل با نام تجاری شما است. این وعده باید قابل اندازه گیری  و معنی دار باشد و ارزش برند شما را نشان دهد.

گاهی اوقات یک اتفاق باعث می‌شود که تجارت خود را آن‌طور که می‌خواهید اداره نکنید. شما در ارائه چیزی که به مشتری اطمینان داده‌اید و می‌توانید آن را انجام دهید کوتاهی خواهید کرد.

مرحله ۲: پایه و اساس نام تجاری خود را بسازید

پایه و اساس نام تجاری همان چیزی است که اکثر مردم وقتی به نام تجاری شما را می‌بینند به آن فکر می‌کنند. اما اگر از ده بازاریاب مختلف بپرسید برند تجاری چیست، ده پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. ما پایه و اساس برند را به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده برند شما تعریف می‌کنیم: نام، لوگو، شعار، پیام و راهنمای برند.

بنابراین چگونه می‌توانید پایه و اساس نام تجاری خود را تعیین کنید؟

نام شرکت

چیزهای بیشتری در مورد نام‌گذاری خوب یک شرکت وجود دارد که شما فکر می‌کنید.  برخی از قوی ترین خواسته‌های شما ممکن است در بلندمدت به جای کمک به نام تجاری شما، مانع آن شوند. بنابراین این مسئله مهم است که در نظر بگیرید، آیا شما در حال راه اندازی یک شرکت جدید یا تغییر نام یک شرکت تأسیس شده و یا ایجاد یک شاخه جدید از کسب و کار خود هستید.

در اینجا لیستی از بایدها و نبایدهای کلیدی هنگام نامگذاری یک شرکت آمده است:

نام شرکت ایجاد کنید بر اساس:

  • ویژگی‌های آن
  • جا برای رشد داشته باشد
  • بر اساس دلالت های مثبت
  • با هسته نام تجاری شما مطابقت داشته باشد
  • بعد از اینکه معیارهای نامگذاری خود را ایجاد کردید

با این روش‌ها نام شرکت ایجاد نکنید:

  • استفاده از این عناوین پیشنهاد نمی شود. زیرا به راحتی به فراموشی سپرده می شود. مانند LAST NAME+GROUP/ASSOCIATES/INDUSTRY
  • که بر اساس یک مکان است چرا؟ زیرا ممکن است رشد کنید یا از آن دور شوید.
  • استفاده از کلمات کلیدی قدیمی

برای راحت‌تر شدن کار شما، یک میلیون ابزار آنلاین طراحی شده است که کمک می‌کند نام‌های تجاری را بهتر بشناسید و موردی منطبق با بیزینس خود پیدا کنید.

هویت نشان تجاری و لوگو

لوگوی شما پایه بصری و نام تجاری شما را تشکیل می‌دهد.  بسیاری از مشتریان شما برای یادآوری نام بیزینس به لوگوی شما تکیه می‌کنند. یک لوگوی قوی می‌تواند چارچوبی را برای بقیه هویت بصری شما فراهم کند و به مشتریان در ارتباط با برند شما کمک کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام طراحی لوگوی برند خود باید در نظر بگیرید:

طرح لوگو برای به یاد آوردن آسان است

تعداد انگشت شماری از لوگو تجاری معروف وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در ذهن خود مجسم کنید. داشتن لوگو که به راحتی قابل یادآوری است باید با استفاده از آن فضایی را در ذهن مشتری خود، نگه دارید که مربوط به یک محصول یا خدمات است.

از افراط و تفریط بپرهیزید

یک لوگو باید زمینه کافی داشته باشد تا مشتریان آن را به خاطر بسپارند. اما هرگز نباید آنقدر غیر طبیعی باشد که به نظر برسد از شکل‌ها و طرح‌های آماده استفاده شده است.

نوع حروف را با دقت انتخاب کنید

دلایل خوبی وجود دارد که برخی از بزرگترین برندهای موجود ازHelvetica  و دیگر فونت‌های آزمایش شده استفاده می‌کنند. آن‌ها به راحتی به خاطر می‌مانند، مقیاس پذیر هستند و راحت در نگاه اول مشتری با آن ارتباط برقرار می‌کند. شما باید خوانایی متن را در هر اندازه، از بیلبورد تا سربرگ و نوع حسی که فونت منتقل می‌کند در نظر بگیرید.

بدون Serif

تمیز ، ساده ، معاصر ، مستقیم رو به جلو ، آینده نگر ، خنثی

استراتژی توسعه برند 4 مرحله ای لوگو گوگل

سریف

قابل اعتماد ، قابل احترام ، قابل اعتماد ، معتبر ، متعارف ، زیبا

استراتژی توسعه برند 4 مرحله ای

 

Slab Serif

اعتماد به نفس ، استحکام ، احساس نگرش جسورانه

blank

نمایش دادن

بسیار منحصر به فرد ، سبک ، تزئینی

blank

خلاقیت داشته باشید

لوگو باید به اندازه شما و کسب و کار شما منحصر به فرد باشد. مطمئن شوید که درباره بازار، نام و شکل لوگو خود تحقیق کرده اید تا بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید.

ساده بگویید

احتمالاً متوجه شده‌اید که با بزرگ‌تر شدن برندها، طراحی لوگوها ساده تر می‌شوند. این موضوع تصادفی نیست. لوگوهای ساده در همه رسانه‌ها بهتر عمل می‌کنند و به‌خاطر سپردن آن‌ها برای کاربران آسان است.

تغییرات لوگو گوگل

از حداقل رنگ ها استفاده کنید

با همان مفهوم “ساده نگاه کنید” ، لوگوی خود را آن‌چنان تجملاتی نکنید.  بنابراین تعداد رنگ‌های مورد استفاده خود را به یک یا دو رنگ کاهش دهید.

در مورد رنگ ها عاقلانه انتخاب کنید

رنگ‌ها احساساتی را در ناخودآگاه برمی‌انگیزند. برخی احساسات به افراد کمک می‌کند تا از راه های مثبت با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. شما باید از رنگ‌های طبیعت نام تجاری خود استفاده کنید. از طرف دیگر برندهای آرایشی از رنگ‌های صورتی، بنفش و…استفاده می‌کنند.

از کلیشه‌ها پرهیز کنید

از استفاده از لوگویی که می‌توانید به راحتی در اینترنت پیدا کنید خودداری کنید.  یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا مطمئن شوید چیزی شبیه به لوگوی مورد نظر شما پیدا نمی‌شود. اگر لوگو شما نزدیک به چیزی است که رقیب شما از آن استفاده می‌کند استفاده نکنید.

پیام برند

این موضوع به افراد کمک می‌کند تا شرکت شما را بهتر تشخیص دهند که شما کی هستید و چه کار می‌کنید.

مثال:

  • ولوو: ولوو خودروهایی را برای خانواده هایی تولید می کند که بیشترین ایمنی را می خواهند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه بیانیه موقعیت یابی خود را تشکیل دهید ، از این الگو استفاده کنید:

نام کسب و کار یا باعث می شود/ارائه می دهد/و غیره)  نوعی محصول یا خدمات برای  مشتریان هدف است که (که)  نیاز خاصی دارند .

راهنمای برند:


این یک راهنما است که به شما در حمایت از نام تجاری کلی شما کمک می کند و در تمام تلاش های بازاریابی استفاده خواهد شد.  این در مورد همکاری و توسعه است.

نمونه های سرفصل راهنمای برند عبارت است از:

  • شراکت
  • کار گروهی
  • ادغام
  • مشارکت
  • ارتباطات
  • عمل کنید
  • اقدام به
  • روند
  • همکاری

ایده در اینجا این است که از ماهیت کلی نام تجاری حمایت کنید. این امر با استفاده از کلماتی که در کنار نام تجاری شما کار می کنند و همچنین با مخاطبان شما صحبت می کنند ، انجام می شود.

 

مرحله ۳: ردپای نام تجاری خود را گسترش دهید.

ردپای نام تجاری شما تصوری است که برند شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کند. و جایی است که نام تجاری شما در یک بازار معین قرار می‌گیرد.

ردپای برند شما شامل چه مواردی است؟

سایت اینترنتی

وب سایت برند شما ستون بازاریابی شما را تشکیل می‌دهد و به عنوان مرکز بازاریابی شما عمل می‌کند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام ایجاد وب سایت خود باید به آنها توجه کنید.

در هر صفحه از سایت شما باید هدفی به آن ضمیمه شده باشد. اگر هدفی ندارد، آن را کنار بگذارید.

از یک پلت فرم وب سایت استفاده کنید که به روز رسانی و نگهداری آن آسان است.

حساب های رسانه های اجتماعی

اطمینان از مالکیت رسانه اجتماعی برند شما ضروری است.

برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی حساب باز کنید. اعم از فیس بوک ، یوتیوب ، توییتر ، LinkedIn آپارات  و… .

رزرو نام برای حساب های شما به شما کمک می کند تا استراتژی توسعه برند سازگاری داشته باشید. در اینجا دو ابزار وجود دارد که به شما کمک می کند چندین نام حساب رسانه های اجتماعی را رزرو کنید:

مرحله ۴: چارچوب بازاریابی خود را طراحی کنید

رد پای برند شما در جای خود قرار دارد. می‌دانید به کجا می‌روید.  اکنون بیایید یک چارچوب بازاریابی ایجاد کنیم که به شما اطلاع دهد چگونه به جایی که می‌خواهید بروید برسید.

چارچوب بازاریابی شما نقشه راهبرد توسعه برند شما است.  در این بخش ما به شما کمک می کنیم تشخیص دهید که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و به چه موضوعاتی علاقه مند هستند.

شناسایی مشتریان

شناسایی مشتریان:

“مشتریان خود را بشناسید.” به طور جدی.

برای بازاریابی برند شما بسیار مهم است که یک شخصیت خریدار خود را بدانید و دانستن نحوه تعامل با مشتریان بسیار مهم است.

شما کجا وقت می گذرانید؟ علایق آنها چیست؟ چه چیزی آنها را تحریک می کند؟ مهمتر از همه ، محصولات یا خدمات شما چه مشکل یا مشکلاتی را برای آنها حل می کند؟

دانستن نحوه برقراری ارتباط با مشتریان در هر مرحله از چرخه بازاریابی به معنای تفاوت بین رشد نام تجاری و از بین رفتن نام تجاری است.

ممکن است مشاغل شما چندین شخص خریدار داشته باشد. هر یک از آنها به شما کمک می کند تا فرصت ها و استراتژی های ارتباطی را که تلاش های بازاریابی شما را سخت تر و دورتر می کند ، شناسایی کنید.

شناسایی موضوع و ارزش کلمات کلیدی

قبل از تلاش برای ایجاد محتوا، خوشه‌های موضوعی را که با اهداف تجاری شما، شخصیت خریدار و حوزه تخصص و بزرگترین فرصت‌های رشد مطابقت دارد، مشخص کنید.

آگاهی از کلمات کلیدی و گروه های خود از قبل این است که چگونه از رویکرد معمولی و اتفاقی در تولید محتوا جلوگیری می کنید. ما می بینیم که بسیاری از صاحبان مشاغل و تیم های بازاریابی این کار را برعکس انجام می دهند و به طرز وحشتناکی ، وحشتناک اشتباه می کنند.

محتوا خوب است. عالیه. شما به آن نیاز دارید ولی باید با ابزارهای مختلف بررسی کنید و این کلمات کلیدی را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: توسعه برند چیست؟

استراتژی بازاریابی توسعه برند

تلاش‌های توسعه برند شما باید بر شناسایی و استفاده از کانال‌های بازاریابی متمرکز باشد که مستقیماً با شخصیت‌های خریدار شما هماهنگ است. هنگامی که مشخص کردید برند شما از کدام کانال‌ها باید به طور فعال بازاریابی کند، زمان و تلاش خود را صرف تسلط بر آن کنید. بعد از اینکه این‌کارها را انجام دادید، باید محتوا و پیام‌هایی را که ایجاد می‌کنید بیشتر کنید و روی آن مدیریت داشته باشید. بعد از اینکه چند کانال دارید که خوب کار می کنند ، مطمئن شوید که محتوا و پیام هایی را که می سازید به حداکثر برسانید. بیشترین مسافت پیموده شده از هر قطعه محتوا به ROI شما بیشتر کمک می کند.

  • استراتژی سئو ارگانیک
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  •  (pay per click ) PPC

مجموعه ابزار بازاریابی

گاهی اوقات ، تعداد زیاد ابزارهای آنلاین می تواند بسیار زیاد باشد. پیگیری می تواند سخت باشد.

به همین دلیل است که ما فلسفه اصلی بودن آن را باور و ترویج می کنیم. فقط مسائل را ساده نگه دارید. تعداد انگشت شماری از ابزارهایی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و زندگی شما را آسان کند.

فرآیند خود را پیچیده نکنید انتخاب خود را داشته باشید:

در این مقاله سعی کردیم روشهای اولیه برای استراتژی توسعه برند نکات و ابزارهایی را معرفی کنیم امید است این مقاله برای شما کاربردی باشد.

محسن غلام پور

یادداشت

محسن غلام پور
مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا