یادداشت برند

توسعه برند چیست؟

پایگاه خبری توسعه برند، توسعه برند یک فرایند استراتژیک برای ایجاد و تمایز محصولات و خدمات شرکت شما از رقبا است.  توسعه برند شامل همسویی برند با اهداف تجاری و ارتباط برند شما با بازار هدف و به‌روز ‌رسانی یا تقویت نام تجاری شما در صورت لزوم است.

اهداف کم و بیش به عنوان معیار توسعه برند عمل می کنند و با رشد شرکت شما ایده‌ها و محصولات شکل می‌گیرند. بنابراین، استراتژی شما ممکن است در طول سال‌ها با تغییر فرهنگ و رسیدن به مخاطبان جدید تکامل پیدا کند.

تحقیقات بازار برند، نقطه شروع شما

از طریق تحقیقات در بازار، می توانید بفهمید چه چیزی ارزش نام تجاری شما را افزایش می دهد.  به جای پرسیدن «چگونه می توانیم محصول یا خدماتی را که داریم به کار گیریم؟»  شما می پرسید: «مصرف کنندگان چه می خواهند و چگونه می توانیم آن را ارائه دهیم؟»  مهم‌تر از همه، شما در حال بررسی نحوه ارتباط بهتر با مصرف کنندگان به روشی منحصر به فرد و معنی دار هستید.

نقطه شروع، برای تحقیق شما ممکن است پرسیدن سوالات مهم برای اطمینان از استراتژی نام تجاری باشد.

سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مشتری هدف شما کیست؟
  • چه احساسی به مشتریان خود می‌دهید؟
  • چرا مشتریان شما به شما اعتماد می‌کنند؟
  • رقبای برتر شما چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی شرکت شما را از رقبا متمایز می‌کند؟
  • چه ارزشی برای بازار ایجاد می کنید؟
  • چه مشکلاتی را برای مصرف کنندگان حل می‌کنید؟
  • شما یا شرکتتان چه نوع شخصیتی دارید؟

علاوه بر سوالات بالا، ممکن است بخواهید چالش های مربوط به هویت نام تجاری موجود خود را بررسی کنید، و همچنین راه‌هایی که می‌توانید هویت نام تجاری خود را بهتر و ساده‌تر کنید.

هدف شما چیست؟  می‌خواهید چه چیزی در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کنید؟

مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

بازار هدف گروه خاصی از افراد است که می خواهید با پیام برند خود به آن ها دسترسی پیدا کنید. یعنی جمعیتی است که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کند. این افراد ویژگی‌های مشترکی دارند که باعث می‌شود به طور طبیعی جذب برند شما شوند.

هرچه بتوانید بازار هدف خود را به وضوح تعریف کنید، ایجاد یک برند تجاری که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند آسان‌تر می‌شود.

هنگامی که گروه خود را مشخص می‌کنید، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود استفاده کنید. ممکن است که این استراتژی مانند موارد پایین باشد:

ایجاد محتوای مفید و مرتبط

نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظرتان، میزان علاقه آن‌ها به محصولات یا خدمات شما را تعیین می‌کند. اینکه آیا تلاش‌های خود را از طریق سیستم عامل‌های دیجیتال و بازاریابی هدایت می‌کنید فرقی نمی‌کند. سعی کنید محتوای مناسب، جذاب و قانع کننده تولید کنید. از پلتفرم های مختلف برای دسترسی هرچه بیشتر افراد به برند خود استفاده کنید.

از تبلیغات هدفمند استفاده کنید

بخشی از تحقیقات شما، شامل شناسایی مکان بازار شما و بهترین راه برای دسترسی به مخاطبان خواهد بود.  بسترهای آنلاین ابزارهای بی شماری را ارائه می‌کنند که به شما امکان می دهد کمپین‌های بازاریابی خود را اصلاح کنید، در حالی که آژانس‌های بازاریابی می‌توانند با بازاریابی چاپی و سنتی به شما کمک کنند تا به مخاطبان مورد نظر خود برسید.

بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید

شاید بهترین راه برای پیدا کردن چیزی که مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند این است که مستقیماً از آنها بپرسید. راه های متعددی وجود دارد که می توانید نظرات ارزشمندی از مشتریان خودتان به دست آورید، مانند نظرسنجی! جمع آوری اطلاعات از مصرف کنندگان می تواند به شما کمک کند که توسعه برند و پیام خود را برای ارتباط با گروه هدف خود اصلاح کنید.

موقعیت‌یابی و پیام رسانی برند

موقعیت‌یابی برای توسعه برند به شما کمک می کند تا جای متمایزی در بازار داشته باشید. موقعیت یابی به شما این امکان را می دهد تا تفاوت برند خود را با رقبا تشخیص دهید.  یک استراتژی بازاریابی موثر شامل ایجاد یک نام تجاری است که مصرف کنندگان را به روشی خاص جذب می کند.  موقعیت‌یابی و توسعه برند به طور مستقیم با وفاداری مصرف کننده و ارزش ویژه شرکت شما در بازار مرتبط است.

توسعه برند

برای قرار دادن نام تجاری خود در بازار و توسعه برند باید موارد زیر را تجزیه و تحلیل کنید:

  • آنچه مصرف کنندگان می خواهند
  • قابلیت های برند شما
  • رقبای شما چگونه در توسعه برند عمل می‌کنند

شما باید پیامی را که برای مصرف کنندگان مورد توجه است دنبال کنید، که شرکت شما می تواند ارائه دهد و رقبا را متمایز می کند.

ایجاد یک پیام اصلی

اگر درک درستی از موقعیت خود در بازار دارید، می‌توانید نام تجاری خود را با یک پیام واضح و مختصر ارتباط دهید. پیام شما شامل تمایزهای کلیدی و ارزش هر متمایز کننده خواهد بود.

پیام شما در یک برچسب واحد خلاصه می شود که اصل همه چیز درباره شرکت شما را نشان می دهد. پیام، نام تجاری شما را به مخاطب منتقل می کند و در ذهن بینندگان می ماند. پیام شما باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا انگیزه عمل باشد و خریداران را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

 

ابزارهایی برای توسعه برند شما

هیچ کمبودی در زمینه ابزارها و منابع بازاریابی برای تبلیغ برند شما وجود ندارد. استراتژی بازاریابی شما شامل ترکیبی از ابزارهای سنتی و دیجیتالی است که به شما کمک می کند تا از طریق راه‌های مختلف به مخاطبان خود برسید.

وبسایت شما

وب سایت نمایه آنلاین شرکت شما است که از طریق طراحی هوشمندانه، رسانه، برنامه ها و محتوا با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. ایجاد تجربه کاربری نهایی در سایت شما بخش مهمی از استقرار نام تجاری شما و توسعه برند است.  توسعه وب سایت شامل مطابقت همه عناصر هر صفحه با شخصیت برند شما است.

لوگو

لوگوی شما یک نماد جامع است که تجربیات مشتریان از نام تجاری شما را خلاصه می کند. لوگوی شما باید همزمان توجه را به خود جلب کند، اولین تأثیر قوی را بر جای بگذارد و پایه و اساس هویت برند شما را ایجاد کند.

موارد بازاریابی

بازاریابی می تواند شامل بروشور، فاکتور، پاکت پست‌، کارت ویزیت و… باشد. شرکت شما به بازاریابی با کیفیت بالا نیاز دارد تا به شما کمک کند. داشتن بروشور یا کارت ویزیت اعتبار شما را بیشتر می‌کند و به شما امکان می‌دهد مستقیماً با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوا شامل ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، سازگار و مرتبط برای جذب و حفظ مخاطبان است. هدف اصلی محتوا هدایت عملکرد سودآور مشتری است. محتوای با کیفیت هسته اصلی تمام کانال‌های بازاریابی، چه دیجیتالی و چه سنتی است. برای رسیدن به مخاطبان خود، به یک استراتژی بازاریابی موثر نیاز دارید.

مدیریت برند

تصور نکنید که برند شما می تواند دست نخورده باقی بماند و همچنان با یک بازار در حال تغییر به جذب مشتریان جدید ادامه دهد. مدیریت نام تجاری می تواند به شما کمک کند مشتریان وفادار خود را از طریق ارتباط مثبت بدون تغییرات در رفتار مصرف کنندگان، حفظ کنید.

یک استراتژی محکم می تواند به شما در مدیریت ارزش برند و آماده شدن برای نوسانات ناگهانی در بازار کمک کند.

یادداشت

یادداشت

محسن غلام پور
مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا