وب گردی

گنجینه های تاریخی گمشده + عکس

گنجینه های تاریخی گم شده ای هستند که هرگز پیدا نشده اند. تعداد کمی از این آثار احتمالاً از بین رفته اند، اما برخی از آنها ممکن است هنوز زنده بمانند و روزی مرمت شوند. در گزارش زیر تعدادی از این گنجینه ها را ارائه کرده ایم.

الماس فلورانسی

این الماس زرد ۱۳۷ قیراطی احتمالاً در قرن پانزدهم از هند به اروپا آورده شده است. چگونگی و زمان دقیق خروج این الماس از اروپا هنوز مشخص نیست. یک فرضیه این است که چارلز اول که از سال ۱۴۶۷ تا ۱۴۷۷ دوک بورگوندی بود، این الماس را از یک الماس بزرگتر تراشید و چنان شیفته الماس فلورانسی شد که حتی آن را به جنگ با خود برد و ظاهراً با آن کشته شد.

«کارل اول» امپراتور اتریش-مجارستان که پس از جنگ جهانی اول با این الماس به سوئیس گریخت، آن را در صندوق بانکی گذاشت و سپس آن را به یک وکیل اتریشی به نام برونو اشتاینر سپرد که قرار بود به خانواده سلطنتی کمک کند. آن را همراه با دیگر جواهرات سلطنتی فروخت. سرنوشت این الماس مشخص نیست. بر اساس گزارشی که در سال ۱۹۲۴ منتشر شد، «اشتاینر» دستگیر و به کلاهبرداری متهم و تبرئه شد. این احتمال وجود دارد که الماس فلورانس دوباره تراشیده شده باشد و اکنون مجموعه ای از الماس های کوچکتر باشد.

نقاشی دیواری گمشده داوینچی

“لئوناردو داوینچی” این نقاشی دیواری را نشان می دهد که پیروزی یک لشکر ایتالیایی به رهبری فلورانس در برابر میلان در سال ۱۴۴۰ پس از میلاد در سال ۱۵۰۵ پس از میلاد را نشان می دهد. وازاری، نقاش و معمار ایتالیایی.

در سال ۲۰۱۲، گروهی از کارشناسان هنری اعلام کردند که شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد نقاشی دیواری از بین نرفته است و وازاری به سادگی نقاشی دیواری دیگری را بر اساس نقاشی داوینچی خلق کرده است. کارشناسان چندین سال است که این نقاشی دیواری را با روش های علمی مورد بررسی قرار داده و بخش کوچکی از نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده اند.

اما نتایج مطالعه این گروه از محققان هرگز تایید نشد و مطالعه متوقف شد. در سال ۲۰۲۰، گروه دیگری از محققان ادعا کردند که داوینچی هرگز چنین نقاشی دیواری را خلق نکرده است، اگرچه این ادعا نیز مورد مناقشه قرار گرفته است. سرانجام اینکه سرنوشت این تابلو و حتی وجود آن همچنان محل بحث کارشناسان است.

گنجینه های طومار مس

شاید غیرمعمول ترین طومارهای دریای مرده (در آسیا) که در Wadi Qumrat در ساحل شمال غربی دریای مرده یافت شده است، متنی حکاکی شده بر روی یک صفحه مسی است که اطلاعاتی درباره مکان مجموعه عظیمی از گنجینه های پنهان ارائه می دهد. این “طومار مسی” اکنون در موزه ای در اردن نگهداری می شود. محققان هنوز به توافق نرسیده اند که آیا این طومار به گنج واقعی یا گنجینه افسانه ای اشاره دارد. در زمان نگارش طومار، در حدود سال ۷۰ پس از میلاد، ارتش روم در حال شکست دادن گروه های یهودی بود که علیه حکومت روم شورش می کردند. سرانجام ارتش روم اورشلیم را تصرف کرد و معبد دوم را ویران کرد.

گنجینه های طومار مس

برخی از محققان پیشنهاد می کنند که گنجینه های ذکر شده در طومار مس ممکن است گنجینه های واقعی باشند که قبل از تخریب معبد توسط ارتش روم پنهان شده بودند. محققان دیگر استدلال می کنند که گنجی که در طومار مسی نشان داده شده است آنقدر بزرگ است که باید یک افسانه باشد.

آثار هنری دزدیده شده از موزه ایزابلا استوارت گاردنر

در ۱۸ مارس ۱۹۹۰، دو سارق با لباس افسران پلیس وارد موزه ایزابلا استوارت گاردنر در بوستون شدند و ۱۳ اثر هنری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را به سرقت بردند. این مجموعه آثار شامل سه اثر هنری از «رامبراند» هنرمند هلندی و پنج نقاشی از «ادگار دگا» هنرمند فرانسوی است. هویت سارقان هنوز مشخص نیست و آثار هنری به سرقت رفته هرگز پیدا نشده است. این احتمال وجود دارد که سارقان تابلوها دیگر در بین افراد زنده نباشند و تابلوهای دزدی نیز آسیب جدی دیده یا از بین رفته باشند.

آثار هنری دزدیده شده از موزه ایزابلا استوارت گاردنر

علیرغم ارزش بالای این آثار هنری، فروش آنها به دلیل محبوبیت آنها دشوار خواهد بود و هر خریدار می تواند به راحتی تشخیص دهد که این تابلوها دزدیده شده اند.

مردی از پکن

در سال ۱۹۲۳ فسیل مردی بلندقد به نام مرد پکن که بین ۲۰۰ تا ۷۵۰ هزار سال پیش زندگی می کرد، در غاری در نزدیکی روستای زوکودیان کشف شد. این فسیل‌ها در سال ۱۹۴۱ در جریان جنگ چین و ژاپن ناپدید شدند و مکان آنها اکنون مشخص نیست. برخی از محققان بر این باورند که این فسیل ها در حین انتقال به ایالات متحده آمریکا ناپدید شده اند.

مردی از پکن

طلای نازی ها

طبق افسانه، نزدیک پایان جنگ جهانی دوم، نیروهای نازی به رهبری یک افسر مقدار زیادی طلا را در دریاچه تاپلیتز در اتریش زیر آب فرو بردند تا از تصرف این گنج توسط نیروهای متفقین جلوگیری کنند. از آن زمان تاکنون جستجوهای زیادی برای بازیابی این گنج انجام شده است، اما طلایی پیدا نشده است.

ممکن است این داستان فقط یک افسانه باشد و هیچ طلایی در دریاچه غرق نشده باشد. با این حال، برخی از کاوشگران خاطرنشان می‌کنند که دید ضعیفی در دریاچه وجود دارد و کنده‌ها و زباله‌های زیادی وجود دارد که جستجوی طلا را دشوار و خطرناک می‌کند. برخی از غواصان در تلاش برای یافتن طلا در آب های این دریاچه جان خود را از دست داده اند.

طلای نازی ها

نقاشی گم شده رافائل

رافالو سانزیو، نقاش ایتالیایی معروف به رافائلو، متولد ۱۴۸۳ و درگذشته ۱۵۲۰، نقاشی “پرتره یک مرد جوان” را خلق کرد. هویت موضوع این نقاشی و تاریخ دقیق خلق آن مشخص نیست. این نقاشی متعلق به موزه Czartoryski در کراکوف، لهستان در سپتامبر ۱۹۳۹، زمانی که ارتش آلمان به لهستان حمله کرد، بود. مقامات نازی این نقاشی را از موزه دزدیدند و قصد داشتند آن را در موزه Führererer در لینز (گالری هنر لینز) واقع در اتریش ذخیره کنند.

نقاشی گم شده رافائل

Führermuseum هرگز ساخته نشد و این نقاشی برای آخرین بار در ژانویه ۱۹۴۵ به نمایش گذاشته شد. این نقاشی هنوز بازسازی نشده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا