اقتصادی

کمبودی در عرضه میوه و صیفی وجود ندارد

اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه گوجه فرنگی، قیمت آن نسبت به قبل کاهش معناداری داشته است و به نظر می‌رسد که در صورت عدم صادرات کشاورزان متضرر شوند چراکه قابلیت نگهداری گوجه فرنگی در انبار‌ها وجود ندارد.

به گفته او، با توجه به آنکه صادرکنندگان به سختی توانستند بازار‌های صادراتی را بدست آوردند، از این رو اعمال تعرفه‌های بالا منجر به از دست دادن بازار‌ها و کندی صادرات می‌شود.

یاوری قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی را ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که طی هفته‌های اخیر با نرخ ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان عرضه می‌شد که خوشبختانه با فراوانی عرضه، قیمت‌ها شکسته شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هرکیلو سیب زرد را ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، سیب قرمز ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۱۶ هزارتومان، پرتقال جنوب ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، کیوی ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، خیار بوته‌ای ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان،   خیارگلخانه ۲۵ هزارتومان، لیموشیرین ۱۷ تا ۲۵ هزارتومان، نارنگی انشو ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان، نارنگی یافا ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، نارنگی پیچ ۳۲ تا ۳۵ هزارتومان، انار ساوه ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان و انار شیراز ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه و صیفی نداریم، گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه و صیفی پیش بینی می‌شود که نوسانی در بازار رخ ندهد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا