وب گردی

کدام بانکدار در ماجرای تامین کنندگان شرکت کوروش نقش دارد؟

حدود یک ماه از اعلام کلاهبرداری شرکت کوروش و فرار این فرد به خارج از کشور می گذرد، این اتفاق بازتاب گسترده ای داشت و همه از دید خود مقصر را معرفی می کنند، اما لازم به ذکر است که موضوع کلاهبرداری پیش فروش آیفون توسط از طریق بستری اتفاق افتاد که مشکلات آن بیش از یک سال است که مورد بحث قرار گرفته است.

در واقع مشکل اصلی ناشی از رویه اجاره و واردات توسط صادرکنندگانی است که تجربه ای در زمینه واردات گوشی تلفن همراه و نظارت بر زنجیره آن ندارند و این واردکنندگان موفق به اخذ مجوز واردات آیفون و برخی مدل های دیگر تلفن همراه شده اند. با صادرات برخی محصولات. آیفون بدون توجه به مسئولیت نظارت بر زنجیره در اختیار بانکداران قرار می گیرد.

کدام بانکداران در پرونده کروش شرکت دخیل هستند؟

این گونه واردکنندگان به گفته مسئولان وزارت حریم خصوصی، عدم تخصص آنها باعث شده تا تعمیرات و بسته بندی های آیفون ۱۳ به کشور وارد شود، طبیعتا نمی توانند بر زنجیره فروش نظارت داشته باشند، در حالی که در سال ۱۳۹۶ شاهد تشکیل پرونده های قضایی و همکاری با آنها بودیم. واردکنندگانی که شکست خورده اند در نظارت بر زنجیره فروش به مردم ضرر وارد کرده اند. بنابراین در مرحله اول مشکل از رویه واردات رانتی و عدم امکان دنبال کردن زنجیره تجارت توسط واردکننده شروع می شود اما در مرحله بعد کالا به دست بانکداران می رسد. در رابطه با مجموعه شرکت کروش، مشخص نیست که کدام بانک ها به عنوان واسطه بین واردکننده و این مجموعه عمل کرده اند.

بانکداران از جمله متهمان کلاهبرداری شرکت کوروش هستند

در واقع یکی از عوامل اصلی چنین کلاهبرداری توسط کروش، شرکت بانکی یا بانکدارانی بود که آیفون مورد نیاز این مجموعه را برای جلب اعتماد مردم تهیه کرده و در پیش فروش غیرقانونی آیفون مشارکت داشتند.

با توجه به اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۶ در برخورد با واردکنندگان به دلیل عدم نظارت بر زنجیره فروش، می توان گفت که برای برخورد با بانکداران و واردکنندگانی که در پیش فروش آیفون و کلاهبرداری آیفون دست داشته اند، توانایی قانونی وجود دارد. بنابراین این انتظار وجود دارد که ناظران نهادها وارد این موضوع شوند و کل زنجیره را تحت پیگرد قانونی قرار دهند تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا