وب گردی

چگونه در مهمانی ها خجالتی نباشیم؟

خجالتی گاهی واقعاً می تواند مردم را از زندگی باز دارد. این تا حدی به این دلیل است که افراد خجالتی از موقعیت‌های اجتماعی دوری می‌کنند و صحبت نمی‌کنند و تا حدودی به این دلیل است که استرس مزمن زیادی را تجربه می‌کنند.

اگر شما هم خجالتی هستید، بد نیست بدانید از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر خود را خجالتی می دانند. اما خبر خوب این است که با صرف زمان، تلاش و تمایل به تغییر، می توانید بر کمرویی غلبه کنید.

اگر کمرویی شما شدید است، ممکن است به کمک یک پزشک یا مشاور نیاز داشته باشید، اما بیشتر افراد می توانند به تنهایی با این مشکل کنار بیایند.

با رعایت دقیق این ۱۲ تکنیک می توانید اولین قدم های خود را بردارید.

۱. به کسی نگو

لازم نیست خجالتی خود را همه جا نشان دهید. کسانی که نزدیک شما هستند از این مشکل آگاه هستند و کسانی که به شما نزدیک نیستند ممکن است به اندازه کافی با شما تعامل نداشته باشند تا این مشکل را درک کنند.

خجالتی بودن شما آن چیزی نیست که فکر می کنید.

۲. آرام بودن

اگر دیگران در مورد خجالتی بودن شما صحبت می کنند بسیار بی دقت باشید. اگر لازم است در مورد آن صحبت کنید، به هیچ وجه ضعف نشان ندهید.

۳. گاهی اوقات بهانه بیاورید

به عنوان مثال، اگر هنگام ناراحتی صورت شما قرمز شد، بلافاصله آن را با کمرویی مرتبط نکنید. ممکن است این باشد: “من همیشه صورتم قرمز می شود.”

۴. از برچسب زدن بپرهیزید

به خود برچسب خجالتی یا چیز دیگری نزنید. خود را به عنوان یک فرد تمیز طبقه بندی کنید، نه فردی که باید یک ویژگی بد و آزاردهنده داشته باشد.

۵. از متقاعد کردن خود دست بردارید

گاهی اوقات ما واقعاً بدترین دشمن خودمان هستیم. اجازه ندهید نفرت از خود به حدی برسد که در کار و زندگی شما اختلال ایجاد کند.

۶. نقاط قوت خود را بشناسید

فهرستی از تمام ویژگی های مثبت خود تهیه کنید و حتی در صورت نیاز از دوستان و خانواده خود کمک بخواهید و هر زمان که احساس ناامنی کردید این لیست را مرور کنید. به یاد داشته باشید که چند نکته مثبت دارید.

۷. روابط خود را عاقلانه انتخاب کنید

افراد خجالتی ارتباطات کمتر اما عمیق تری دارند، به این معنی که در انتخاب دوست و شریک زندگی باید دقت بیشتری داشته باشید.

وقت خود را در زندگی با کسانی سپری کنید که سپاسگزار، دوستانه و مشوق هستند.

۸. از افرادی که دیگران را لمس و آزار می دهند دوری کنید

همیشه افرادی هستند که دوست دارند بی رحمانه رفتار کنند و بی جهت دیگران را آزار دهند و برایشان مهم نیست که چه رفتاری درست است و کدام نادرست و حتی برای جریحه دار کردن احساسات و روح دیگران اهمیتی ندارند.

سعی کنید فاصله خود را با این افراد به درستی حفظ کنید.

۹. با دقت تماشا کنید

برخی از ما فکر می کنیم که وضعیت ما بسیار بد است و برخی دیگر بسیار بهتر از ما هستند.

در چنین مواقعی بد نیست، نگاه دقیقی به دیگران بیندازید تا متوجه شوید که آنها نیز مسائل شخصی و ناامنی های خود را دارند و شما تنها نیستید.

۱۰. به یاد داشته باشید که زمان بد به معنای روز بد نیست

گاهی اوقات در موقعیتی خیلی خجالتی می شوید یا حتی گاهی آن صحنه را در ذهن خود تکرار می کنید و بیشتر و بیشتر عصبی می شوید و روزتان را خراب می کنید. اما این همه درگیری غیر ضروری است.

آن لحظه هر چه بود، تمام شد، پس بهتر است سعی کنید از بقیه روزتان لذت ببرید.

۱۱. خیال پردازی نکنید

افراد خجالتی گاهی اوقات احساس می‌کنند مورد تایید یا طرد شده‌اند، حتی زمانی که این چیزها اصلا درست نیست. مردم احتمالاً شما را بیشتر از آنچه فکر می کنید دوست دارند و به شما اهمیت می دهند، پس افکار منفی در مورد خود ایجاد نکنید.

۱۲. فهرستی تهیه کنید

فهرستی از تمام ترس ها و نگرانی های خود تهیه کنید. آنها را نام ببرید و برنامه ریزی کنید که چگونه آنها را حذف کنید و به جلو حرکت کنید.

خجالتی بودن لازم نیست شما را از دستیابی به موفقیتی که می خواهید باز دارد و چه خجالتی باشید و چه نباشید، می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا