وب گردی

چگونه در فروش آنلاین دچار مشکل نشویم؟

مشکل فروش املاک و مستغلات از زمانی شروع می شود که یک مجرم حرفه ای سعی می کند حساب شخصی را هک کند، اما اگر پس از هک پول را به حساب خود واریز کند، می توان آن را از طریق بانک و در عرض دو روز ردیابی کرد. او در دام می افتد، بنابراین ، کالاهای سهل الوصول را در اینترنت شناسایی می کند و پس از هماهنگی شماره حساب فروشنده را گرفته و پول هک شده را مستقیماً به حساب فروشنده واریز می کند و سپس کالای خریداری شده را می گیرد و به راحتی در بازار می فروشد و … . آبی که او درست می کند

به این ترتیب پول کثیف یا مجرمانه به حساب شما واریز می شود و با فروش کالای خریداری شده، پول پاک به حساب مجرم می رود و این به معنای آغاز مشکلات شما و زدودن آثار مجرم از صحنه جرم

مشکل فروش املاک غیرقابل انتقال به صورت آنلاین

پس از واریز پول مجرمانه به حساب شما، مالباخته شکایت می کند و پس از دو روز حساب شما مسدود می شود. حالا انگشت اتهام به شماست و باید ثابت کنید که این پول برای فروش ملک به حساب شما رفته است.

این تنها مشکل شما نیست، اگر در حین معامله قوانین خاص خرید و فروش را رعایت نکرده باشید، متهم به پولشویی می شوید و فروش محصول در سایت شما را به یک مجرم حرفه ای تبدیل می کند.

بایدها و نبایدهای فروش آنلاین ملک سلب شده

حال برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید با وکیل محمدعلی شالچیان صحبت کردیم. او به شما می گوید که برای رهایی از چنین مخمصه ای چه کاری انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید:

در این گونه موارد، قصور تنها ملاک نیست و مجرم به دنبال مال غیر قابل تعقیب است. مثلاً مجرمی ماشین نمی‌خرد چون با تعویض پلاک می‌توان آن را ردیابی کرد، یا ملکی نمی‌خرد چون باید نامش را بگذارد یا دلار را از صرافی نمی‌خرد چون هر دو صرافی دوربین دارند. و باید با کارت ملی خریداری شود. بنابراین، مجرم برای انجام کار خود به دنبال دارایی های آسان مانند طلا، دلار، یورو، گوشی، کنسول های بازی و برنج است که وقتی آنها را از شخصی می گیرد به راحتی می تواند آنها را بفروشد.

در این شرایط پول را به حساب فروشنده واریز می کند و فروشنده خوشحال است که خریدار با تورم بازی می کند و نمی داند این پول پول مجرمانه است.

تا حد امکان از فروش اقلام قابل انتقال از طریق تبلیغات اینترنتی و نرم افزارهای تبلیغاتی خودداری کنید، اما اگر مجبور به انجام چنین معاملاتی هستید، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، بین ما قرارداد بنویسید و شاهدی برای انجام معامله خود بگیرید.

طبق قانون برای معامله طلا، سکه، دلار و … احراز هویت خریدار با کارت ملی و کارت بانکی را فراموش نکنید. بدانید چه کسی از شما خرید کرده است. حتما بررسی کنید که کارت ملی و کارت بانکی مربوط به یک نفر باشد و عکس روی کارت ملی با خریدار مطابقت داشته باشد.

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی مبنی بر مبارزه با پولشویی که به کلیه فعالان اقتصادی ابلاغ شده است، کلیه معاملات بالای ۱۵ میلیون تومان باید بر اساس کد ملی خریدار شفاف سازی و ثبت شود. در غیر این صورت می توان او را به پولشویی متهم کرد.

بر اساس اطلاعیه اتحادیه طلا، جواهر و نقره سال ۱۴۰۱، خرید و فروش سکه های مذاب و مذاب فقط در واحدهای تجاری دارای پروانه کسب مجاز است و معاملات مذاب و طلا باید فیزیکی و سکه با هولوگرام و واحد کارت به صورت حرفه ای انجام شود. ضمناً کلیه سازندگان، بانکداران و فروشندگان در معاملات خود، قبل از اقدام به هر کاری از صحت و کیفیت کار انجام شده اطمینان حاصل می کنند.

در صورتی که حداقل یکی از طرفین معامله در ایران باشد طبق بند ج ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبادلات ارزی تحت هر عنوانی انجام دهد. خرید، فروش، انتقال، معاوضه یا قرارداد باید با نظارت بانک یا موسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی انجام شود.

فروش آنلاین اموال غیرقابل فروش به معنای آغاز مشکلات بزرگ است. بنابراین حتی الامکان از فروش اینترنتی ملک خودداری کنید و در صورت نیاز اصول و قواعد این نوع معاملات را رعایت کنید.

سعی کنید این کالاها و اجناس را به واحدهای بازرگانی معتبر و شناخته شده یا معتبر مانند طلافروشی ها، صرافی ها، موبایل فروشی ها و مغازه های دارای مجوز بفروشید.به خریدارانی که قیمت های بالایی ارائه می دهند مشکوک باشید و حریصانه نفروشید.

اگر خریدار با شما تماس گرفت و گفت پول را به حساب شما واریز می کند و با اسنپ یا تاکسی کالا را برای من ارسال می کند، مطمئن باشید که طرف مجرم و کلاهبردار است و از او بخواهید که برای تحویل کالا حضوری بیاید.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا