وب گردی

چرا باید رای بدهیم؟ + پاسخ جوانان

تجربه نشان می دهد که کاهش مشارکت مردم در انتخابات منجر به طمع دشمن و کاهش امنیت و افزایش تحریم ها و تهدیدات دشمنان شده است و از این رو مهم ترین هدف دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی، تأثیرگذاری منفی بر اعتقاد، امید و اعتماد مردم و کاهش مشارکت مردم، حمایت از نظام است و انتخابات بهترین فرصت را برای دستیابی به این هدف در اختیار دشمن قرار می دهد و به همین دلیل گاهی از سال ها قبل برای انتخابات برنامه ریزی می کنند.

هر فردی که وارد جامعه می شود رای دادن را از سنین پایین می آموزد، از جمله شرکت در انتخابات شورای مدرسه، و این بستر فراهم شده است تا به هر فردی بیاموزد چرا باید رای دهد و بداند که حق رای به معنای زندگی مستقل و برخورداری از حق است. زندگی بهتر او ساختمان را با دستان خود به خوبی در ذهن و ایده پرورش داد.

همیشه داشتن یک گروه منسجم و با دانش در مدیریت این گروه می تواند نقش مهمی را ایفا کند و رای دادن به ما به ویژه جوانان یادآور ایجاد گروهی منسجم در ذهن است که بتواند در رهبری و هدایت صحیح یک اداره نقش داشته باشد. گروه یا کشور نقش مهمی دارند.

در دنیای تبلیغات دروغین رسانه های غربی مبنی بر عدم مشارکت، جوانان دولت اسلامی ایران متوجه شده اند که رای و مشارکت آنها مستقیماً در سرنوشت کشورشان دخیل و مؤثر است و به این فکر نیز می رسند. که با مخالفت با رسانه های غربی می توانند مطالبات خود را روی میز بگذارند و پاسخ مطلوبی دریافت کنند.

اگر رای ندهیم چی؟

سینا فرزان دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران می گوید: اگر رأی نیاوریم و سرنوشت و آینده خود را رقم بزنیم، ممکن است فرد دیگری با افکار غیرقابل پیش بینی وارد شورای اسلامی شود و شاید با عقاید و تفکر جوانان این استان در تضاد باشد. چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد. تعیین تکلیف و به چالش کشیدن روند توسعه استان.

ما جوان ها از این مسئولیت سنگین فرار نمی کنیم

وی تاکید کرد: لازم است تک تک جوانان این استان با رای دادن و با تفکر و اندیشه روشن خود از این مسئولیت مهم شانه خالی نکنند، سرنوشت این استان و حتی ملت به دست افراد نادانی است که ممکن است به دست خودشان باشند. دست با تفکر قومی و قبیله ای خراب کردند، قطع کردند.

فرزان ادامه داد: چه بسا در استان مقتدر کوگیلویه و بویراحمد که در مقاطع مختلف با چالش های فراوانی روبه رو بوده و از محرومیت عمیق رنج می برد، با رای ندادن به عده ای، فرصت برجسته شدن برای افراد نالایق و اصلاح طلب فراهم شود. افرادی که می توانند افکار نادرست خود را به مردم بیان کنند تحمیل می شوند و به نوعی فرصت سوزانده می شود.

شفافیت نمایندگان یک اصل مهم است

این دانشجوی پزشکی در خصوص انتشار آمار فساد مالی برخی افراد و شرکت ها گفت: لازم است منتخبان مردم در مجلس با شفاف سازی مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند.

فرزان افزود: جوانان و به ویژه دانشجویان به نمایندگانی رای خواهند داد که مشکلات مردم را به طور شفاف و یکپارچه با دولت و سیاست های دولت را با مردم بیان کنند.

وی افزود: نمایندگان مردمی که با مردم شفاف نیستند با لابی گری به دنبال امتیاز گرفتن از مسئولان هستند و این نمایندگان مردم هرگز به فکر حل مشکلات و رای دادن برای انجام وظایف محوله نیستند.

فرزان افزود: همه رای دهندگان باید قبل از رای دادن به نماینده به اصل نظام رای دهند زیرا این نظام مردم ایران را از ظلم شاهنشاهی نجات داد.

سینا که با تعصب خاصی انتخابات را نوعی میدان تبلیغاتی می داند و تاکید می کند: رای دادن سرنوشت ما جوانان است یعنی شرکت در همه برنامه های کوچک، بزرگ و بزرگی که بزرگان و صاحب نظران در حال تدوین آن هستند.

مشارکت، مجلس را مسئول حفظ حقوق مردم می کند

سلو پرستو دانش آموز دبیرستانی شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش مهم مشارکت گسترده مردم در هر منطقه گفت: شرکت در انتخابات پیش رو در شرایطی که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط سختی قرار دارد امری مهم است. وظیفه وارد نشدن افرادی که صلاحیت لازم را ندارند همه مردم بخصوص نسل جوان بگویند.

و ادامه داد: رای و مشارکت پرشور جوانان ما در انتخابات باید این وظیفه را برای نمایندگان مردم ایجاد کند که در دفاع از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح شبانه روزی تلاش کنند.

سلیانین افزود: صدای تک تک افراد زیر سایه مشارکت حداکثری مطالبات نماینده مردم در مجلس را تقویت می کند و دولت را موظف می کند تا زیرساخت های لازم را برای توسعه و شکوفایی ظرفیت های این استان ایجاد کند.

نظر مردم مسئولیت بزرگی است

مریم دستان شهروند یاسوجی با تاکید بر مشارکت همه آحاد جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما بانوان در کنار مردان نشان خواهیم داد که همچنان به آرمان های مردم وفادار خواهیم بود. انقلاب اسلامی با شرکت در انتخابات ۲۰ اسفند.

وی رای مردم را مسئولیت سنگینی بر دوش منتخبان در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: منتخبان باید با مسئولیت پذیری بیشتر از وضع قوانین درست در جهت بهبود وضعیت مردم منطقه خود تلاش کنند.

دوشان که در یک مغازه با مدرک لیسانس مشغول به کار است در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا هدف از رای گیری را ترسیم آینده روشن برای خود دانست و گفت: انتخابات مردم با برنامه ریزی و توسعه زیرساخت ها می تواند زمینه اشتغال را نیز فراهم کند. افراد بسیار جوان

مقامات منتخب به شور انتخاباتی مردم احترام می گذارند

ایمان گلزاری که این روزها خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده می کند، شور و هیجان انتخابات در کوگیلویه و بویراحمد را نیازی به تبلیغ نمی داند و می گوید: مردم این استان همواره نشان داده اند که به ارزش های والای نظام پایبند هستند. امام و رهبری و به ویژه نظام.

وی تصریح کرد: شور و نشاط انتخاباتی باورنکردنی در سطح استان به راه افتاده است که در هیچ جای کشور قابل مقایسه نیست و منتخبان مردم در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بیر احمد باید به این شور و نشاط مردم احترام بگذارند و برای جهاد تلاش کنند. خواسته های آنها را برآورده کند.

گلزاری افزود: لازم است منتخبان سه حوزه انتخابیه کوگیلویه و بویراحمد با همدلی و همکاری برای توسعه این استان پس از انتخابات ۲۰ اسفند گام بردارند.

وی می گوید: جوانان ثروتمند و محروم استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان انتظار سرعت بخشیدن به توسعه را همگام با استان های همجوار دارند.

ما به دنبال مشارکت بالا و انتخاب خوب هستیم

یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص با اشاره به مشارکت گسترده مردم در بحث رفراندوم و رای آنها به جمهوری اسلامی که برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شده است. وی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، مطالبات مردم کمی تغییر کرده و مردم سردرگم شده اند و اکنون سوال اصلی مردم این است که آیا مشارکت من تاثیری دارد یا خیر؟

علی جاودان تصریح کرد: ما به دنبال مشارکت هستیم و همه به دنبال این هستند که از اول انقلاب افرادی به صحنه بیایند که می تواند دفاع مقدس، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی یا انتخابات باشد.

وی افزود: با توجه به حضور چهره های مختلف سیاسی در انتخابات، افزایش سختی های مردم در انتخابات مستلزم امانت داری و صداقت مسئولان در برگزاری انتخابات است.

شاخص های نمایندگی در ترازنامه جمهوری اسلامی؟

جاویدان با انتقاد از برخی نمایندگان دوره های گذشته این استان که نسبت به لایحه بودجه اظهار نظر نکردند و نماد فرهنگی استان را در اجرای امور فرهنگی کشور معرفی نکردند، افزود: امیدواریم مردم این موضوع را مورد توجه قرار دهند. ظرفیت فرهنگی که در سه حوزه قوت ایجاد شده است به عنوان دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید حداقل در یک حوزه انتخاب و تخصص داشته باشند.

وی افزود: نماینده مظهر منش و معرفت مردم حوزه انتخابیه خود در ابعاد مختلف است، نمایندگان مردم نیز دارای جایگاه رهبری هستند و باید از این ویژگی ها بیشتر از رهبری اجرایی برخوردار باشند.

این فعال اصلاح طلب گفت: اراده نماینده برای برخورد با مشکلات مردم حتی اگر هزینه داشته باشد مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: از مجموع ۱۵۹ نفر فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد که به شورای نگهبان ارسال شد. ، ۱۲۷ نفر تایید شده اند.

سید جواد هاشمی مهر افزود: ۴۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، ۴۰ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت تایید صلاحیت شدند.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۵۹ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این منطقه ۱۱ نفر تایید صلاحیت نشدند و هشت نفر تایید نشدند. ۸ نفر انصراف دادند و ۶ نفر شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را نداشتند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا