وب گردی

چرا افراد مسن از شکلک استفاده نمی کنند؟

تا به حال فکر کرده اید که چرا مادربزرگتان برای شما پیامک های پر از قلب و گل می فرستد، اما هرگز ایموجی نمی فرستد؟ به نظر می رسد داستان بیش از یک شکاف نسلی است.

نتایج یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه اتاوا در کانادا نشان می دهد که اگرچه بسیاری از افراد مسن شکلک ها را درک می کنند، اما اعتماد به نفس لازم برای استفاده از آنها را ندارند.

این مطالعه بررسی می کند که چگونه سن بر استفاده از شکلک توسط بزرگسالان تأثیر می گذارد. محققان ۲۴۰ بزرگسال ۱۸ تا ۸۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند تا بفهمند چقدر از شکلک ها استفاده می کنند، از چند شکلک مختلف استفاده می کنند و چقدر آنها را درک می کنند.

پروفسور ایزابل بات، محقق ارشد این پژوهش، گفت: «ما دریافتیم که کاربران مسن‌تر کمتر از شکلک‌ها استفاده می‌کنند و احساس راحتی کمتری با توانایی‌شان در تفسیر شکلک‌ها دارند.

افراد مسن در درک برخی از شکلک ها، به خصوص شکلک های “شگفت زده” و “شاد” مشکل داشتند. این شکلک‌ها از حالات چهره ظریفی استفاده می‌کنند که ممکن است برای افراد مسن‌تری که با شکلک‌ها به عنوان یک شکل رایج ارتباط بزرگ نشده‌اند، ناآشنا باشد.

این تفاوت نسلی را در نحوه تفسیر ایموجی ها نشان می دهد، که هنگام استفاده از ایموجی ها برای برقراری ارتباط با افراد در سنین مختلف مهم است.

اینکه فردی تصمیم به استفاده از یک فناوری جدید می‌گیرد یا نه، اغلب به آسانی یادگیری و استفاده از آن بستگی دارد. نتایج مطالعه نشان می دهد که استفاده از شکلک برای افراد مسن دشوارتر از افراد جوان است.

این نتایج نه تنها در مورد درک معنای شکلک ها، بلکه در مورد یافتن و انتخاب موارد مناسب هنگام ارسال پیام است. برای افراد مسن تر، شکلک ها ممکن است کمتر راحت به نظر برسند و نسبت به کاربران جوان تر، اشتیاق یا اعتماد کمتری به استفاده از آنها نشان دهند.

با افزایش سن، کاهش بینایی و مهارت دست‌ها طبیعی است. این می تواند دیدن و تعامل با نمادهای کوچک روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند، از جمله شکلک ها را برای افراد مسن دشوار کند.

ایموجی ها چیزی بیش از افزودنی های سرگرم کننده به پیام ها هستند. آنها به عنوان ابزار مفیدی برای بیان احساسات، معانی ظریف و بیان عمل می کنند.

یادگیری استفاده موثر از شکلک ها برای افراد مسن می تواند تعاملات اجتماعی و رفاه کلی آنها را تا حد زیادی بهبود بخشد.

ایموجی‌ها می‌توانند به افراد مسن کمک کنند تا احساسات خود را واضح‌تر و دقیق‌تر در مکالمات دیجیتال بیان کنند و این تعاملات را شخصی‌تر و معنادارتر می‌کند، و به‌ویژه برای کسانی که در تایپ پیام‌های طولانی یا انتقال لحن و احساسات شما از طریق متن مشکل دارند، مفید هستند. متن سخت تلاش می کند.

با توانایی مشارکت بیشتر در ارتباطات دیجیتال، سالمندان می توانند احساس ارتباط بیشتری با عزیزان و جوامع خود داشته باشند. این حس ارتباط برای سلامت روان بسیار مهم است و می تواند به مبارزه با احساس تنهایی و انزوا که با افزایش سن مشکلات رایجی هستند کمک کند.

ایموجی ها، مانند زبان، جهانی هستند و برای افراد در هر سنی قابل درک هستند. با یادگیری استفاده مؤثر از آنها، سالمندان می توانند بهتر با نسل های جوان تر، مانند نوه های خود ارتباط برقرار کنند و شکاف بین سنین مختلف و تجربیات فنی را پر کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا