وب گردی

پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در آب های جنوبی کشورمان

رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های دریای عمان و سواحل چابهار موسوم به «کمربند امنیتی ۲۰۲۴» روز سه‌شنبه پایان یافت.

“حفاظت از فعالیت های اقتصادی دریایی” هدف نهایی این رزمایش ۴ روزه بود که با حضور و حضور نمایندگان ۸ کشور در آب های جنوب کشورمان برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش مشترک «تثبیت امنیت و پایه‌های آن در منطقه»، «تقویت همکاری‌های چندجانبه» بین کشورهای شرکت‌کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها برای حمایت مشترک از صلح جهانی، «امنیت دریایی» و «امنیت دریایی» است. ایجاد یک جامعه دریایی با این یک آینده مشترک بود.

جدای از موارد مورد اشاره، «تقویت امنیت تجارت بین المللی دریایی»، «مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی»، «اقدام بشردوستانه»، «تبادل اطلاعات در زمینه امداد و نجات دریایی» و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی. دیگران بودند اهداف این تمرین آبی

در این رزمایش شهید محمودی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و ناوگروه کلاس تندر شهید طوسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه نیز به همراه سربازان ارتش و یگان های دریایی فدراسیون روسیه حضور داشتند. از جمله رزمناو موشکی واریاگ گارد. این رزمایش توسط ناو بزرگ ضد زیردریایی “مارشال شاپوشنیکوف” به همراه یک ناوچه، دو ناو جنگی و یک ناو تدارکاتی نیروی دریایی چین انجام شد.

حضور نمایندگان کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی در این رزمایش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و این نشان از اعتماد و اطمینان منطقه ای و جهانی به ظرفیت ایران، روسیه و چین در تحقق امنیت دریایی و دریانوردی بود. تجارت جهانی.

این رزمایش ابعاد دیگری از توان دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را برای منطقه و جهان آشکار کرد.

یکی از نکات مهمی که توسط یگان های شرکت کننده در رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه در دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت «عملیات رهاسازی کشتی ربوده شده» بود. نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه از هوا بر روی عرشه شناور ربوده شده فرود آمدند و عملیات آزادسازی کشتی را انجام دادند. این عملیات هشداری آشکار برای دزدان دریایی و نیروهایی بود که به دلایل مختلف با توقیف غیرقانونی کشتی ها و نفتکش های تجاری به دنبال ناامن کردن خطوط کشتیرانی تجاری در منطقه هستند.

لازم به ذکر است که گزارش سالانه اخیر آژانس های اطلاعاتی آمریکا به کنگره آمریکا نشان دهنده قدرت رو به رشد ایران، روسیه و چین است که توانایی درهم شکستن برتری شکننده آمریکا را دارند. سازمان های اطلاعاتی آمریکا در این گزارش اذعان دارند که تحریم ها نه تنها نتوانسته این سه کشور را به زانو درآورد، بلکه اتحاد مثلثی آنها را نیز تقویت کرده است. سازمان های اطلاعاتی آمریکا به طور ضمنی اعتراف کردند؛ حمایت از جدایی طلبان و تروریست ها علیه ایران، ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین در جنگ با روسیه و تحریک تایوان علیه چین، همگی بخشی از تلاش ها برای تهدید امنیت ملی و تمامیت ارضی این سه کشور است که عقیم مانده اند.

منبع: نورنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا