وب گردی

هر کس اسرائیل را دولت خطاب کند مانند یک احمق در جنگل است!

با آغاز ماه مبارک رمضان، فصل چهارم «زیرخاکی» به تهیه کنندگی و نویسندگی جلیل سامان و بازیگرانی چون پیمان جمشیدی، ژاله صامتی، اصغر نقی زاده، گیتی قاسمی، هومان برکنورد از شبکه یک سیما پخش شد. و سیاوش چراغی پور نقش هایی را ایفا کردند که پرداختند.

این سریال در فصل های گذشته گروهک منافقین و تروریست های آن را هدف قرار می داد و از سوی دیگر به حمایت پنهانی از رژیم صهیونیستی می پرداخت اما در این فصل سامان این حمایت از رژیم غاصب را فاش کرد.

جلیل سامان کارگردان و فیلمنامه نویس «زیرخاکی» گفت: شروع فیلمبرداری این فصل زیرزمینی مصادف با آغاز درگیری صهیونیست ها با مردم بی دفاع غزه بود و من هم مثل بقیه در وضعیت بدی قرار گرفتم. خلق و خوی در مورد آن

وی افزود: جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی از جمله سرقت آثار باستانی را قبلاً در داستان خود گفته بودیم و در داستان اصلی نیز به تفصیل به جنایات آنها پرداختیم، اما متأسفانه وقت نکردیم. اجرا شد و باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید را تمام می‌کرد.» فقط در چند قسمت توانستیم به این موضوع اشاره کنیم و متاسفانه این موضوع تبدیل به داستان نشد.

کارگردان سریال پرمخاطب «زیرهقی» درباره این سکانس که گفته می شود در سرزمین های اشغالی موزه ای وجود دارد که سه برابر موزه لوور پاریس در آن آثار ایرانی نگهداری می شود، گفت: سرقت آثار باستانی توسط اسرائیلی ها ثابت شده است و مشکل آثار مسروقه در فلسطین اشغالی مستند است و من آن را از کارشناسان میراث شنیده ام.

در سریال «زیرخاکی» که در بین رقبای خود محبوبیت بیشتری دارد، «هفت سر اژدها» که از شبکه سه پخش می شود و «رستگاری» که از شبکه دو پخش می شود، سریالی وجود دارد که در آن فریبرز که حتی نمی توانند نام اسرائیل را بنویسند. نوشته «کشور…» و همین سکانس کافی بود تا مخالفان زیرزمینی این سریال را نابود کنند.

جلیل سامان کارگردان و تهیه کننده این سریال گفت: نباید از شخصیت ساده و بی سوادی مثل فریبرز انتظار داشت که بگوید فلسطین اشغالی است. وی ادامه داد: قطعا هرکسی که اسرائیل را کشور خطاب کند، احمقی مثل فریبرز باغ بیشه است!

نویسنده این سریال بیان می کند: شخصیت های زیادی در فیلمنامه وجود دارد و معمولا یک یا چند الگو داریم. الگو به شخصیتی گفته می شود که معیار شخصیت های دیگر است و معمولاً برخی از افکار نویسنده در قالب رفتار و گفتار او نوشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت هایی مانند ماروت پور و تا حدودی کیشور خانم در «زیرخاکی» الگو هستند. با اینکه شخصیتی مثل فریبرز شخصیت اصلی است، اما حامل افکار و باورهای سازندگانش نیست و بهتر است بینندگان با شخصیت احمقی مثل فریبرز هم عقیده نباشند تا در مورد اعتقادات سازندگان سریال قضاوت کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا