اقتصادی

هر هفته ۵ اتحادیه شناسه یکتا دریافت می‌کنند/ استقبال اصناف از طرح

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به قانون اخذ مجوزهای الکترونیکی کسب و کار گفت: اتاق اصناف تهران اتحادیه‌های خود را از این قانون مطلع کرده و هر هفته به صورت میانگین ۴ تا ۵ اتحادیه مجوزهای کسب و کار خود را به الکترونیکی تبدیل و شناسه یکتای خود را دریافت می‌کنند.

حمیدرضا رستگار – رئیس اتاق اصناف تهران – در گفت‌وگو با پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، در رابطه با قانون تغییر مجوزهای کسب و کار از فیزیکی به الکترونیکی گفت: مسئله دریافت شناسه یکتا توسط مشاغل و اصناف و الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار به معنای استفاده از ظرفیت‌های روز دنیا است و اصناف و جامعه صنفی کشور از این حرکت استقبال می‌کنند؛ چراکه این سیاست، تغییر در روش و استفاده از امکانات نوین است و می‌تواند اثرات مفیدی در روند کاری اصناف در آینده داشته باشد.

رستگار با اشاره به حجم بالای مجوزهای صادرشده در طول زمان گفت: مسئله بسیار مهم دیگر، تعدد مجوزهای کسب و کار است و با توجه به اینکه تعداد مجوزهایی که از گذشته تا امروز صادر شده بسیار بالا است و حتی برخی از آن‌ها از مدت اعتبار زمانی طولانی مدت برخوردار هستند، طی شدن روند الکترونیکی شدن مجوزها، مستلزم زمان است و باید زمان کافی برای تغییر مجوزها و تبدیل آن‌ها به مجوز الکترونیکی، فراهم شود.

وی افزود: در جلسه‌ مشترکی که اخیرا با رئیس درگاه ملی مجوزها برگزار شد، تصریح شد که اتحادیه‌ها و اعضای صنفی، همگی موافق و مدافع طرح شناسه یکتا و الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار هستند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که مجوز کسب و کار باید در معرض دید مراجعه کنندگان و مشتری‌ها قرار داشته باشد چرا که باید مراجعه کننده مطلع باشد که آن مکان یا شخصی که از آن خرید می‌کند، دارای جواز کسب و کار است و نباید مجوزها از دید مردم محو شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: همه مردم از امکانات موبایل‌های هوشمند که دارای بارکدخوان باشد، برخوردار نیستند و در حال حاضر با توجه به وجود اقشار مختلف جامعه برخی تصور می‌کنند که مجوزهای فیزیکی قرار است به طور کامل محو و حذف شوند.

رستگار، با اشاره به مزیت برخورداری از شناسه یکتا برای اصناف و مشاغل گفت: یک مزیت داشتن شناسه یکتا این است که برای اخذ تسهیلات بانکی و اقتصادی دیگر لازم نیست از جواز فیزیکی استفاده کرد و صاحبان مشاغل بدون حمل و جابه‌جایی آن می‌توانند از آن برخوردار باشند.

وی در ادامه به اقدامات اتاق اصناف تهران در جهت محقق ساختن قانون مجوزهای الکترونیکی اشاره کرد و  گفت: اتاق اصناف تهران تقریبا تمام اتحادیه‌های تابعه خود را از این قانون مطلع کرده و به صورت میانگین هر هفته نزدیک به ۴ الی ۵ اتحادیه در حال تبدیل مجوزهای کسب و کار خود به الکترونیکی و اخذ شناسه یکتا هستند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان تصریح کرد: برای تحقق این قانون باید ابتدا آن را فرهنگ سازی کرد و سپس با آموزش اصناف شرایط تبدیل مجوزهای الکترونیکی و دریافت شناسه یکتا فراهم شود. علاوه بر این باید فرصت و زمان لازم برای ورود همه اصناف و مشاغل به این قانون و دریافت شناسه یکتا، وجود داشته باشد و نباید اصناف و مشاغلی که در این فرایند دیرتر مجوزهای خود را به الکترونیکی تبدیل می‌کنند، با محدودیت روبرو شوند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا