وب گردی

حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی ها

ژاپن یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین کشورهای جهان است و این سرزمین و مردمان آن به آداب و رسوم و عادات خاص خود معروف هستند.

برخی از حقایق عجیب در مورد ژاپن را بررسی کنید.

– در فوکوشیما حتی ربات ها نیز نابود شدند

در سال ۲۰۱۱، یک زمین لرزه فاجعه بار در ژاپن باعث ایجاد سونامی به ارتفاع حدود ۱۰ متر شد که باعث حادثه وحشتناکی در نیروگاه هسته ای فوکوشیما شد. میزان آلودگی رادیواکتیو ناشی از این حادثه به حدی بود که ورود به کارخانه و خارج کردن بقایای میله های سوخت ذوب شده غیرممکن بود. به همین دلیل ۵ ربات برای این کار به داخل نیروگاه فرستاده شد که این ربات ها برنگشتند. به محض ورود ربات ها به نیروگاه، طرح های آنها شکست خورد.

– آنها معتقدند که گربه های سیاه شانس می آورند

در ژاپن هرگز کسی را نخواهید دید که گربه سیاهی ببیند و تصمیم بگیرد از خیابان عبور نکند. ژاپنی ها معتقدند گربه های سیاه شانس خوبی دارند. حتی زنان مجرد ژاپنی که گربه سیاه دارند خوش شانس ترین محسوب می شوند.

– یک شرکت ژاپنی وجود دارد که ۱۴ قرن قدمت دارد

در سال ۲۰۰۹ گزارشی منتشر شد که بر اساس آن بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت با بیش از ۲۰۰ سال سابقه در جهان وجود دارد. اما قدیمی ترین شرکت دنیا شرکت کنگو در ژاپن است که بیش از ۱۴ قرن قدمت دارد. این شرکت ساختمانی در سال ۵۷۸ میلادی تاسیس شد. و تخصص او ساخت معابد بودایی است. این شرکت ساختمان های معروف بسیاری از جمله قلعه اوزاکا را ساخته است.

این شرکت از جنگ ها و دوره های سخت زیادی جان سالم به در برده، اما به کار خود ادامه می دهد. در طول جنگ جهانی اول، این شرکت به تولید تابوت روی آورد. اما پس از جنگ به کار اصلی خود بازگشت و شروع به استفاده از مصالح ساختمانی ضد زلزله به جای چوب کرد.

تنها در سال ۱۳۸۵ به دلیل ورشکستگی این شرکت توسط شرکت دیگری خریداری شد.

– یک برنامه تلویزیونی ژاپنی وجود دارد که در آن اشیاء مختلف را گاز می گیرند

تلویزیون ژاپن برنامه های عجیب و غریب زیادی دارد و این تنها یکی از آنهاست. شرکت کنندگان در این مسابقه باید با گاز زدن به اقلام و اشیاء مختلف تشخیص دهند که شکلاتی هستند یا نه. شیرینی ها با شکلی بسیار شبیه به اشیاء مختلف مانند ابزار، لوازم و کفش درست می شوند و تشخیص آن ها از ظاهرشان بسیار دشوار است.

چراغ های راهنمایی در ژاپن به جای سبز آبی هستند

زبان ژاپنی کلمات زیادی دارد که در سایر زبان‌های دنیا وجود ندارد، اما برای قرن‌ها ژاپنی‌ها از همین کلمه برای رنگ‌های آبی و سبز استفاده می‌کنند. در اواخر هزاره دوم پس از میلاد، کلمه میدوری برای اشاره به رنگ سبز به زبان ژاپنی اضافه شد، اما ژاپنی ها هنوز آن را نوعی آبی می دانند.

به همین دلیل است که چراغ های راهنمایی در ژاپن به جای سبز آبی هستند.

– کافه های مخصوص چرت زدن دارند

در ژاپن کافه های خاصی وجود دارد که می توانید در یک تخت نرم و راحت چرت بزنید (مدت چرت را خودتان می توانید انتخاب کنید). در آنجا می توانید کتاب بخوانید یا با هدفون به موسیقی گوش دهید. کارکنان کافه شما را در ساعتی که تعیین می کنید بیدار می کنند و یک فنجان قهوه برای شما می آورند.

منبع: روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا