وب گردی

نکات مفید برای آماده شدن برای گردش در طبیعت

سفر به طبیعت از خانه آغاز می شود. زمانی که طبیعت گرد وسایل لازم برای سفر را انتخاب می کند. کیف او را می توانیم کیفی برای طبیعت گردی یا اکوتوریسم بنامیم. شاید این سوال برای شما بی معنی یا بی اهمیت باشد، اما هر چه بیشتر در مورد آن فکر یا مطالعه کنید، بیشتر به پیچیدگی و اهمیت آن پی خواهید برد.

به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب وسایل سفر لازم; سلیقه شما، هدف، شرایط آب و هوایی مقصد، مدت زمان سفر، سن و جنسیت، نوع سفر، وسیله حمل و نقل، مواردی که در طول سفر باعث آرامش شما می شود و شرایط فرهنگی-اجتماعی شما. جامعه میزبان بر محتوای کوله پشتی شما تأثیر می گذارد.

۲۱ امتیاز برای طبیعت گردی جمع آوری شده است که در زیر به اختصار به آنها پرداخته شده است:

۱. سبک سفر! اولین و مهمترین نکته این است که کوله پشتی خود را سبک نگه دارید. بدیهی است که هرچه سبکتر سفر کنید، انرژی کمتری در حمل و نقل مصرف خواهید کرد. سبک سفر به شما امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را می دهد. و اینکه حمل و حمل اقلام کمتر و غیر ضروری ممکن است تضاد کمتری با جامعه میزبان داشته باشد.

۲. رنگ و سبک لباس. لباس‌های ساده، بدون حاشیه، سریع خشک‌شونده و آستین بلند به رنگ‌های طبیعی بپوشید که توجه مردم محلی را به خود جلب نکند. طوری لباس نپوشید که مردم محلی را به دردسر بیاندازد.

۳. لباس مناسب فصلی. لباس های خود را با توجه به فصلی که در آن سفر می کنید انتخاب کنید. همیشه جوراب اضافی و لباس گرم و سرد همراه داشته باشید. با این حال، لباس های زیادی نپوشید.

۴. مشارکت در اقتصاد محلی. با گذاشتن جا در کوله پشتی خود و خرید از مردم محلی هنگام بازگشت به اقتصاد محلی کمک و حمایت کنید.

۵. تحقیق مقصد; نکته بسیار مهم دیگر این است که قبل از شروع سفر تحقیقات خود را در مورد هدف و مقصد کامل کنید. به جای حمل کتاب های راهنمای سنگین، یادداشت های خود را همراه داشته باشید. مراقب باشید کتاب های راهنمای قدیمی نخرید. در غیر این صورت در مقصد با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

۶. برقراری ارتباط برای یادگیری عبارات عملی مردم محلی مانند؛ سلام، خداحافظ، ممنون و غیره، از کتاب های مرتبط در این زمینه استفاده کنید.

۷. از رومیزی ها و ملحفه های سبک استفاده کنید. یک کیسه پارچه ای در کوله پشتی خود قرار دهید تا لباس های تمیز و کثیف را جدا کنید.

۸. منابع مردم محلی. در صورت نیاز به استفاده از برق، گاز، آب و … در مقصد خود، سعی کنید از آنها به حداقل ممکن استفاده کنید.

۹. تجهیزات بهداشتی; قطعا دافع حشرات، ضد آفتاب ساخته شده از مواد طبیعی، کیت کمک های اولیه، عینک آفتابی، عینک، یک چاقوی جیبی چند منظوره که معمولا همراه با قاشق و چنگال، مسواک، چراغ قوه، کلاه آفتابگیر و ژل ضد آفتاب ارائه می شود تا بعد از آن آن را با خود ببرید. استفاده از توالت

۱۰. آب مایه حیات است; اگر آب تصفیه شده در دسترس نیست، به خصوص در مناطقی که مالاریا شایع است، یک کتری برقی کوچک همراه داشته باشید. (البته آب را ننوشید و به علائم هشدار دهنده توجه کنید)

۱۱. ارتباط با طبیعت و محیط زیست; به جای بیرون آوردن اسپیکر و استفاده از هدفون، به صداهای دلپذیر طبیعتی که به آن سفر می کنید گوش دهید و سعی کنید با مردم محلی صحبت کنید.

۱۲. اگر در مقصد آشنا دارید یا یک راهنمای محلی استخدام می کنید، بهتر است یک عکس یا یک هدیه کوچک از محل زندگی خود برای آنها بیاورید.

۱۳. همیشه به جای لپ تاپ یک مداد و یک دفترچه کوچک همراه داشته باشید.

۱۴. یک ساعت زنگ دار ارزان قیمت همراه خود داشته باشید تا به موقع از خواب بیدار شوید و در قرارهای خود حاضر شوید.

۱۵. یک فتوکپی از مدارک سفر خود به همراه داشته باشید تا در صورت مفقود شدن اصل آن به شما کمک کنند.

۱۶. اگر وسایل برقی دارید، باتری های قابل شارژ و پاوربانک به همراه داشته باشید.

۱۷. مطمئن شوید که فضای کافی برای بازگرداندن زباله ها، به خصوص پلاستیک و باتری ها دارید، زیرا مناطق اکوتوریسم معمولاً فضایی برای بازیافت این مواد ندارند.

۱۸. برای حمایت از اقتصاد محلی و یادآوری سفر، از صنایع دستی محلی که بازدید می کنید برای دوستان خود هدایایی تهیه کنید.

۱۹. حمل کوله پشتی; بهتر است کوله پشتی خود را همراه داشته باشید و استفاده از افراد محلی برای این کار توصیه نمی شود. اگر کوله پشتی مناسبی ندارید یا کوله پشتی های قدیمی شما دیگر قابل استفاده نیستند، به دنبال کوله پشتی و کیف هایی باشید که مواد اصلی آن قابل بازیافت باشد.

۲۰. نوع کوله پشتی; معمولاً مواد تشکیل دهنده کیسه ها به طور کامل روی برچسب آنها درج نمی شود. با این وجود، سوال در مورد این ویژگی کیسه، فروشنده را به این فکر می‌اندازد که در آینده اطلاعات کامل‌تری در مورد محتوای بازیافتی کیسه یا کیسه از تولیدکنندگان کیسه و کیسه دریافت خواهد کرد و این نیاز بازار را به گوش آنها خواهد رساند.

۲۱. خرید کوله پشتی; جستجو در اینترنت می تواند به شما در یافتن کوله پشتی و کیف های قابل بازیافت کمک کند. شاید معمولاً فروشندگان این نوع کیف ها اطلاعات کاملی از آن ندارند. توجه داشته باشید که اگر کیف دارید، نیازی به خرید کیف جدید ندارید، زیرا استفاده از هرگونه تجهیزات اضافی به معنای استفاده بیشتر از منابع زمین است و مصرف گرایی با حفاظت از محیط زیست در تعارض است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا