وب گردی

نشانه های پایان صهیونیسم

محسن پاک اعیان تحلیلگر روابط بین الملل در یادداشتی نوشت: اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به یکی از ساختمان های مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند نفر شد، اقدامی کاملا تهاجمی است. و برخلاف موازین و مقررات بین المللی، زیرا اولاً این حمله علیه پایتخت یک کشور مستقل انجام شد و ثانیاً همانطور که اعلام شد یک پست دیپلماتیک توسط اسرائیل مورد حمله قرار گرفت که هر دو خلاف مقررات پذیرفته شده بین المللی است.

نکته دیگر اینکه رژیم صهیونیستی امروز با شرایط سختی مواجه است و به دلیل جنایات گسترده خود در غزه، به رژیم نسل کشی و ناقض تمامی قوانین بین المللی معروف شده است. قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه این رژیم که حتی از سوی آمریکا هم تحمیل نشده است نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در شرایط سختی قرار دارد و از سوی دیگر هم در میدان و هم در غزه علیرغم همه شکست خورده است. جنایاتی که او مرتکب شد و در روزهای اخیر شاهد بودیم که علیرغم ادعای وی مبنی بر اینکه بیمارستان الشفا محل استقرار نیروهای حماس است، مجبور شد دست خالی و البته با کوله باری پر از جنایات از آن بیمارستان خارج شود. از سوی دیگر صهیونیست ها با حملات زیادی از سوی حزب لبنان مواجه هستند و روز گذشته اعلام شد که دست کم ۶۸ شهرک صهیونیست نشین توسط این حزب تخریب شده است.

صهیونیست ها نیز هدف حملات بسیاری از یمنی ها قرار گرفته اند و خود آنها اعلام کرده اند که ایلات سومین شهر سرزمین های اشغالی به شهری متروکه و ویران تبدیل شده است. این شرایط بد، علاوه بر محاصره اقتصادی در دریای سرخ، این رژیم را بر آن داشت تا به دنبال گسترش دامنه جنگ برای متقاعد کردن کشورهایی مانند آمریکا و اروپا برای کمک بیشتر باشد. نماد این گونه نقشه های رژیم صهیونیستی، حملات روز گذشته علیه دمشق و مقر دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است که با تمام مقررات بین المللی مغایرت دارد و در برابر مجامع بین المللی ایستاده است. البته نتیجه این گونه اقدامات انتحاری چیزی جز مرگ و زوال نیست. در رابطه با جنایت دیروز صهیونیست ها، ابتدا دولت سوریه باید به این اقدام رژیم صهیونیستی چه از نظر دیپلماتیک و چه در ابعاد دیگر پاسخ قاطع بدهد زیرا دولت ها موظف به حمایت و حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک هستند.

ثانیاً کشورهای جهان باید این اقدام رژیم صهیونیستی را در شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی محکوم کنند، زیرا اگر حمله به مراکز دیپلماتیک صورت گیرد، این موضوع قابل کنترل نیست و طبق قوانین بین‌المللی، محکوم‌ترین است. هدف از حمله به مراکز دیپلماتیک است، رژیم صهیونیستی دیروز این کار را انجام داد. چنین اقداماتی نشان می دهد که قدرت بازدارندگی اسرائیل به طور کامل تمام شده است و همانطور که بن گوریون، نظریه پرداز این رژیم سال ها پیش اعلام کرده بود، زمانی که قدرت بازدارندگی این رژیم تمام شد، باید منتظر افول و نابودی آن بود. اقدام انتحاری دیروز اسرائیل نیز نشان از وضعیت بسیار شکننده این رژیم دارد و مطمئنا مسئولان جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی ابعاد مختلف این حادثه و اقدام تروریستی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

منبع: روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا