وب گردی

ناشناس هایی که در لیگ برتر چهره شدند

در بیست و سومین دوره لیگ برتر، بازیکنان زیادی موفق شدند با گلزنی برای تیم های خود نامی برای خود دست و پا کنند.

رحمان جعفری

جعفری پس از آقای گلی با شمس هازارد در لیگ دسته اول وارد لیگ برتر شد و موفق شد نیم فصل بسیار خوبی را با این تیم تجربه کند. او در پایان نیم فصل مورد توجه چند باشگاه از جمله سپاهان اصفهان و استقلال تهران قرار گرفت و در نهایت راهی تراکتورسازی تبریز شد. این بازیکن ۲۸ ساله تاکنون ۹ گل در لیگ برتر با شمس هازارد و تراکتور به ثمر رسانده و پس از رضا اسدی و شهریار مغانلو در رده دوم گلزنان این فصل قرار دارد.

جعفری در ۵ بازی اخیر تراکتورسازی ۴ گل و یک پاس گل به ثمر رسانده تا به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان شیرهای سرخ تبریزی در این فصل لقب بگیرد.

علی قربانی

قربانی پس از حضور ناموفق در اروپا و جمهوری آذربایجان تصمیم به بازگشت به فوتبال ایران گرفت. او در ۱۲ تیر ۱۴۰۱ به فولاد خوزستان پیوست اما مصدومیت طولانی مدت باعث شد این بازیکن خیلی زود دوباره زمین را ترک کند.

قربانی در نیم فصل اول جایی در بین تیم های باشگاهی لیگ برتر نداشت اما در تعطیلات نیم فصل مورد توجه رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان قرار گرفت و با این تهرانی قرارداد بست. تیم قربانی با قرار گرفتن در خط حمله پیکان جان تازه ای به این تیم داد و پس از ۶ بازی نیم فصل دوم این تیم دو پیروزی ارزشمند مقابل سپاهان و ملوان به دست آورد. قربانی در این ۶ بازی دو گل و دو پاس گل نیز به ثبت رساند تا تاثیر زیادی در روند صعودی پیکان در نیم فصل دوم داشته باشد.

رضا جعفری

جعفری ۲۸ ساله که سابقه بازی در تیم های ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد، در فصل بیست و سوم پس از جدایی از نساجی ملوان و شاگرد مهدی تارتار شد. جعفری با عملکرد خوبی که در این تیم از خود به نمایش گذاشت به ستون ثابت مارینرز تبدیل شد و در تمامی ۲۱ بازی لیگ برتر برای این تیم به میدان رفت. او تاکنون در ۹ گل ملوان در لیگ برتر حضور داشته و ۷ گل و دو پاس گل به ثبت رسانده است.

او در این فصل به یکی از بازیکنان اصلی ماوان تبدیل شده است و تارتار برای ادامه رقابت ها حساب جعفری اختصاصی باز کرده است.

احمدرضا زنده رو

زنده رخ با وجود اینکه پست اصلی او هافبک است، به عنوان مهاجم توسط مارینوس اوزونیدیس، سرمربی تیم گل گهر نیز مورد استفاده قرار گرفت و توانست به بهترین نحو پاسخ اعتماد مربی خود را بدهد. این بازیکن ۳۲ ساله در ۲۰ بازی لیگ برتر و یک بازی حذفی جام حذفی مورد استفاده اوزونیدیس قرار گرفته است و در مجموع ۷ بار دروازه خود را باز کرده است تا به عنوان بهترین گلزن این فصل شناخته شود. زنده روح سابقه بازی در تیم فوتبال امید ایران را در کارنامه خود دارد.

پوریا سرآبادانی

پوریا سرآبادانی

سرآبادانی که چهارمین فصل حضورش در تیم شمس آذر قزوین را سپری می کند در بیست و سومین دوره لیگ برتر موفق شد بسیار خوب بدرخشد و در سن ۲۶ سالگی به عنوان کاپیتان این تیم شناخته شود. سرآبادانی به همراه رحمان جعفری به عنوان برترین گلزنان شمس هازارد در این فصل شناخته شدند و با جدایی جعفری از آن تیم، این هافبک جوان اکنون عنوان برترین گلزن تیمش را به خود اختصاص داده است. سرآبادانی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان شمس هازارد بود و در تمامی ۲۱ بازی لیگ برتر در ترکیب سعید دقیقی حضور داشت.

به استثنای علی قربانی که به دلیل حضور در تیم ملی جمهوری آذربایجان نمی تواند پیراهن مقدس تیم ملی ایران را بر تن کند، بقیه بازیکنان به اردوهای تیم ملی دعوت نشده اند. با وجود عملکرد خوب آنها، بسیاری از آنها اعضای کادر فنی ایران حتی آن را مناسب ندانستند. تعدادی از این بازیکنان برای دیدار با ترکمنستان به اردو دعوت شدند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا