وب گردی

مستی و پایمال کردن پوریم؛ برگزاری جشن کشتار یهودیان ایران

پوریم چیست؟ پوریم چه ربطی به ۱۳ آوریل دارد؟ آیا عید پوریم جشن کشتار دسته جمعی ایرانیان توسط یهودیان است؟ پوریم امروز به چه معناست؟

۱- جشن پوریم یا جشن کشتار ایرانیان در هنگام حمله به خانه و غارت اموالشان رقم و عددی باورنکردنی است، به عبارت دیگر در کتاب عهد عتیق ۷۷ هزار یا ۸۰ هزار ایرانی برای دو یا سه روز اعتراف کرده اند. استر و به عبارتی ۵۰۰ هزار ایرانی از ۱۲۷ استان کشته شدند.

بر اساس آنچه از تاریخ آن روزها برگرفته شد، جمعیت ایران در زمان این کشتار به ۸۰۰ هزار نفر رسید و اگر ۵۰۰ هزار ایرانی سلاخی شدند، یعنی بیش از نیمی از جمعیت ایران.

۲- جشن پوریم در تاریخ یهود در نیمه ماه آدار برگزار می شود و معادل آن اسفند و فرودین است، از سوی دیگر برخی متون تاریخی سیزدهم بدر را روز کشتار دسته جمعی ایرانیان و نحسی دانسته اند. در سیزدهم نیز از این رویداد سرچشمه می گیرد.

اما پیوند آن با روز طبیعت فرار مردم بی گناه ایران از کشتار وحشیانه یهودیان صهیونیست در دشت ها و بیابان ها، گویی مردم برای حفظ جان خود خانه ها و روستاهای خود را در دشت ها و بیابان ها ترک می کنند.

۳- در جشن پوریم، آداب و رسومی مانند روزه گرفتن، خوردن غذای مخصوص، نوشیدن شراب، هدیه دادن و پا زدن به گونه ای انجام می شود که یک یهودی صهیونیست سرمست از کشتار ایرانیان تا سر حد جنون شراب می نوشد. و مستی یکی از سنت های سنتی این بایرام است.

۴- روایات تاریخی بارها از ابعاد مختلف به پوریم و گاه عید یهودیان صهیونیست که امروز با رویکردی سیاسی و با هدف فتح ایران پس از توطئه مردخای رهبر مذهبی یهودیان برگزار می شود، نگاه کرده است. زندگی در همدان و ایران و عمو یا پسر عموی «استر» می داند که او ملکه ایران در زمان خشایارشا پادشاه هخامنشی بوده است.

توطئه ای که پس از نفوذ به دربار ایران و کشتن هامان وزیر ضد یهود و ۱۰ پسرش و البته ترفند ملکه ایرانی استر که یهودی بودن خود را فاش نمی کند صورت می گیرد.

پس از کشته شدن هامان، وزیر ضد یهودی دربار ایران، بر اساس کتاب استر که بعدها نوشته شد و کتاب مقدس یهودیان به شمار می‌رود، قوم یهود به خانه‌ها و خانه‌های ایرانیان و تعداد زیادی حمله کردند. ایرانیان کشته شدند و جشن پوریم آغاز شد.

۵- برخی دیگر از متون تاریخی، کشتن ۸۰ تا ۵۰۰ هزار ایرانی را افسانه می دانند، بنابراین این موضوع سند تاریخی ندارد و پس از میل وارد متون تاریخی شده است، به ویژه که کتاب استر دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

این نظریه موید ترور وزیر ایرانی «هامان» است که با توطئه یک زن یهودی انجام شد و در دربار ایران رخنه کرد که قتل او علاوه بر وزیر به ۱۰ فرزندش نیز رسید و این خود مصداق آن است. فحشا حلال یهودیان صهیونیست و فتح ایران را مدیون قوم یهود است.

اما او کشتار بی‌شمار ایرانیان را افسانه می‌داند، افسانه‌ای که امروز با شدت در حال گسترش است و عید مستانه و پایکوبی در سرتاسر جهان توسط یهودیان برگزار می‌شود.

۶- در مورد توهم و فرض این باور، نشان دهنده ظلم و کثیفی یهودیان صهیونیست از همه کشورهاست، در صورتی که کشتار بیش از نیمی از مردم ایران روایتی با اصالت تاریخی و هنوز پس از ۲۵۰۰ سال است. روز وقوع آن . این کشتار جمعی را باید با تمرکز و شدت بیشتری جشن گرفت که اوج دشمنی یهودیان صهیونیست با ایرانیان است. و اگر بعد از سالها افسانه ای را با چنان قدرتی جشن بگیرند و چنان مست باشند که جای حرفی نباشد و گویی از آرزوی دیرینه مست شوند و افسانه کشتار ایرانیان را به منصه ظهور برسانند.

۷- در این مقاله به اختصار به دو روایت تاریخی اشاره کرده ایم که برخی از متون آن را تأیید و برخی دیگر رد کرده اند تا دلیل برپایی جشن پوریم را که گاه سیزدهم فروردین می دانند، جشنی در سراسر جهان با حضور پرشور مردم دانسته اند. یهودیان که بعد از کشتار ایرانیان یا افسانه کشتار ایرانیان اتفاق می افتد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا