وب گردی

مزایا و معایب خرید کالاهای دیجیتال دست دوم

امروزه کمتر کسی را می شناسیم که حداقل یک دستگاه دیجیتال نداشته باشد. داشتن تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت به یکی از ابزارهای اصلی کار، تحصیل و زندگی شخصی ما تبدیل شده است و مردم در حد توان مالی خود کالاهای دیجیتال می خرند، لپ تاپ ندارند و ترجیح می دهند کالاهای دست دوم را از این شرکت خریداری کنند. بازار.

اگر سری به بازار کالاهای دیجیتال بزنید، می بینید که پشت ویترین ها آگهی های فروش کالاهای دیجیتالی دست دوم دیده می شود و البته فضای مجازی نیز مملو از آگهی های فروش کالاهای دیجیتالی دست دوم است. و فروخته شد. در این شرایط اقتصادی نمی توان به کسانی که اجناس دست دوم می خرند خرده گرفت اما باید به چه نکاتی توجه کرد خرید کالاهای دیجیتال به خصوص لپ تاپ در نظر گرفته می شود؟

کارشناسان سخت افزار معتقدند خرید کالاهای دیجیتال دست دوم به خصوص لپ تاپ به شرط بدون عیب بودن دستگاه ایرادی ندارد، زیرا برخی از افرادی که قدرت خرید بالایی دارند و می توانند کالاهای دیجیتال جدید بخرند معمولا کالاهای دیجیتال خود را که برای برخی از آنها استفاده شده است به فروش می رسانند. آنها کار کرده اند، آنها این کالاها را می فروشند زیرا برای استفاده مناسب هستند، بنابراین خرید آنها توصیه می شود، زیرا قیمت آنها پایین تر است – ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت کالاهای جدید.

به گفته کارشناسان آنچه باعث نگرانی شده کالاهای دیجیتال دست دوم به ویژه لپ تاپ های مستعمل است که به صورت قاچاق وارد کشور شده و به وفور در بازار به فروش می رسد. این لپ‌تاپ‌ها و سایر کالاهای دیجیتال معمولاً مدل‌های قدیمی هستند که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بارها بازسازی شده‌اند. این دسته از کالاهای دست دوم علاوه بر اینکه در صورت خرید آنها نمی تواند برای مدت طولانی از آنها استفاده کند، به دلیل رعایت نکردن اصول نگهداری، ناقل بیماری ها نیز می باشد. به هیچ وجه بررسی می شود و از آزمایشگاه های آزمایشی نمی آیند.

کارشناسان سخت افزار معتقدند در صورتی که کاربران مجبور به استفاده از کالاهای دیجیتالی دست دوم هستند، بهتر است از کارشناسان فنی این دستگاه ها کمک بگیرند، زیرا احتمال دارد کالای دست دوم برخلاف ظاهر خود دارای ایرادات زیادی باشد و خریدار پس از مدت کوتاهی آن را دور می اندازد. معمولا بردهای الکترونیکی کالاهای دیجیتال عمر محدودی دارند و به اندازه کافی توسط دستگاه استفاده شده و سپس به فروش می رسند. از طرفی دستگاه ها فاقد گارانتی هستند بنابراین کاربران از خرید خود ضرر می کنند، پس بهتر است لپ تاپ کارکرده را از آشنایان خریداری کرده و پس از دو هفته کار و مشکلات آن را پس دهند.

نگرانی های دیگری در هنگام خرید کالاهای دست دوم وجود دارد، مانند بحث امنیت سایبری، به ویژه شرکت ها و سازمان های دولتی که از این دسته از کالاهای دیجیتال استفاده می کنند نیز در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. از آنجایی که این دستگاه‌ها در آزمایشگاه‌ها به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند، ممکن است دارای باگ‌های امنیتی باشند و حتی ممکن است این دستگاه‌ها عمداً توسط دشمن یا هکرها و همچنین اطلاعات افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از این محصولات استفاده می‌کنند دارای باگ‌های امنیتی باشند. -تجهیزات دست دوم مانند سرورها، سوئیچ های سیسکو و لپ تاپ های دست دوم قابل فروش بوده و خطرات امنیتی حتی برای کشور ایجاد می کنند. همانطور که گفته شد، کالاهای کامپیوتری استفاده شده در زیرساخت ها، سازمان ها و حتی پرسنل پیامدهای منفی، خطرناک و آسیب پذیری امنیتی در برابر حملات سایبری دارند. از آنجایی که ابزارهای دست دوم قابل اندازه گیری نیستند، استفاده از آنها می تواند پیامدهای منفی جبران ناپذیری را در زیرساخت های سازمانی و حتی فردی برای کشور به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، این محصولات نمی توانند به روز شوند، بنابراین حملات سایبری علیه درایوها به راحتی افزایش می یابد.

به گفته کارشناسان، خرید کالاهای دیجیتال دست دوم در مورد قطعات توصیه می شود، اما کدام یک؟ یکی از قطعات، پردازنده است، زیرا این قسمت که مغز دستگاه کامپیوتری محسوب می شود معمولاً عمر بیشتری نسبت به سایر قسمت های دستگاه دارد و می تواند سال ها کار کند، اما باز هم باید در این زمینه دقت شود تا آسیب نمی بیند و ناگهان خاموش نمی شود. .

قسمت دیگر رم است، این قطعه یکی از بادوام ترین قطعات کامپیوتر است. یکی دیگر از قسمت های کولر، فن است. خرید این قطعات بی خطر است، فقط باید در هنگام اجرا بی صدا باشد. این نوع کولرها یا فن ها دوام بیشتری دارند. مانیتور نیز کالای خوبی برای خرید دست دوم است، اما باید مطمئن شوید که پیکسل های آن مرده نیستند.

کارشناسان معتقدند قطعاتی مانند هارد دیسک را نباید دست دوم خرید، زیرا صفحات مغناطیسی آن ها معمولا فرسوده می شوند. مادربرد دست دوم یکی دیگر از قطعات پرکاربرد است.

کارشناسان سخت افزار بر این باورند که اگر کاربری مجبور به خرید لپ تاپ دست دوم است باید در هنگام خرید به این موارد توجه کند. ابتدا باید خود بدنه دستگاه یا کارشناس فنی بررسی کند که ترک یا فرورفتگی نداشته باشد، لولاها به خوبی کار کنند، وضعیت صفحه بررسی شود، لرزش، تغییر رنگ، روشنایی یا نقص وجود نداشته باشد. پیکسل، و این را می توان با تماشای یک ویدیو ارزیابی کرد. عمر باتری باید بررسی شود و تخلیه نشود. بررسی کلیدهای صفحه کلید نیز حیاتی است و با تایپ کردن در Word قابل بررسی است. بررسی پورت ها و دستگاه ها، بلندگوها و وب کم بسیار مهم است تا معیوب نباشند. به روز رسانی های امنیتی دستگاه را از فروشنده بخواهید. حتما قبل از استفاده، هارد دیسک را پاک کنید تا از بدافزارها محافظت کنید.

منبع: روزنامه جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا