اقتصادی

مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان و پاکستان طبق روال گذشته در حال انجام است

توسعه برند/سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات مرزی ایران و پاکستان از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان این استان طبق روال گذشته در حال انجام است.

ایوب کُرد در حاشیه برگزاری نمایشگاه صادرات چابهار اظهار کرد: مبادلات تجاری و صادرات کالا طبق روال گذشته از پایانه مرزی میرجاوه بدون هیچ گونه وقفه‌ای در حال انجام است بطوری که روز گذشته شاهد تردد ۴۵۰ دستگاه کامیون در این پایانه مرزی و مهم بودیم.

وی افزود: هم چنین از ساعت نخست امروز طبق روال گذشته شاهد تردد کامیون‌های ترانزیتی در این پایانه مهم مرزی سیستان و بلوچستان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ترانزیت کالا را یکی از اصول اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه این اداره کل با هماهنگی مسوولان استانی و کشوری بر توسعه و روان سازی صادرات و واردات کالا در پایانه مرزی میرجاوه است، چرا که روابط اقتصادی ۲ کشور با سابقه دیرینه همواره به بهترین نحو تداوم داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: پایانه مرزی ریمدان در جنوب استان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد و از آنجایی که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود ۹۰ کیلومتر است اتباع کشور دوست و همسایه می‌توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی به شهرهای مذهبی و مناطق تفریحی و گردشگری ایران سفر کنند.

محمد یاسین افزود: هم اینک فعالیت پایانه مرزی ریمدان طبق روال همیشه بدون وقفه در حال انجام است.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا