اقتصادی

غرفه های عرضه مستقیم برنج کیفی گیلان برپا می شود

پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه خرید توافقی برنج در راستای حمایت از شالیکاران گیلان و مازندران شروع شده است، گفت: مقرر شده غرفه‌های عرضه مستقیم در اختیار تشکل‌های شالیکوبان استان قرار بگیرد.

صالح محمدی امروز، ۳۰ بهمن ماه در گفت وگو با پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، نیاز برنج کشور را حدود سه میلیون تن دانست و اظهار کرد: بخش اعظم این نیاز در داخل تولید و کسری آن وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات نباید به تولید داخل آسیب بزند، تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته بیش از کسری مورد نیاز کشور ثبت سفارش واردات برنج انجام شد و همین مسئله در بازار برنج داخلی به ویژه ارقام کیفی ناترازی ایجاد کرد که اثرات سوء آن به محصول امسال نیز رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس و امام جمعه رشت برای خرید حمایتی برنج، اضافه کرد: با دستور معاون اول رئیس جمهور، پرداخت تسهیلات به تجار و بازرگانان و اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های شالیکوبان و تعاونی های روستایی در قبال خرید برنج از کشاورزان از طریق بانک‌های عامل در دستور کار قرار دارد و شیوه‌نامه آن توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

محمدی از برگزاری نشست‌های متعدد با سازمان تعاون روستایی ایران و سازمان میادین کلانشهرها به ویژه تهران جهت برون رفت از مشکل فعلی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده غرفه‌های عرضه مستقیم در اختیار تشکل‌های شالیکوبان استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خرید توافقی برنج در راستای حمایت از شالیکاران گیلان و مازندران شروع شده است، گفت: هر هفته به طور میانگین ۵۰۰۰ تن برنج توسط تجار از استان گیلان خرید می‌شود و لذا برای شتاب گرفتن این روند، نمایشگاه‌های نوروزی را پیش‌بینی کردیم که در همه شهرها برپا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از عرضه مستقیم برنج کیفی در این نمایشگاه‌ها خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات برنامه‌ریزی شده شاهد رفع ناترازی ایجاد شده در بازار برنج باشیم و قیمت‌ها واقعی شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا