وب گردی

تبلیغات نادرست و اعتماد نابجا

چند روزی است که ماجرای کلاهبرداری یک شرکت فروش تلفن همراه با انتشار گسترده تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر فروش یک موبایل پرطرفدار ۴۰ میلیونی به قیمت ۲۰ میلیون تومان مطرح شده است. سر و صدای زیادی.

بسیاری از خریداران با دیدن این تبلیغات فریب خوردند که بیشتر آنها از چهره های معروف ورزشی و هنری برای جلب اعتماد مردم استفاده می کردند و برای سودجویی مبلغ ۲۰ میلیون تومان را به این کلاهبردار پیشنهاد می کردند که بعد از ماه یک موبایل گران قیمت به دستشان می رسد. گفته نمی شود مشخص است که خریداران گوشی موبایل نگرفته اند، اما پولی که پرداخته اند نیز تمام شده است و حالا باید به امید دریافت خود از پله های کلانتری و دادگاه بالا و پایین بروند. برگشت پول .

البته ماجرای این کلاهبرداری یکی از هزاران ماجرایی است که در فضای مجازی از این قبیل اتفاق می افتد و به دلیل اعتماد بی جا به این گونه تبلیغات، جیب بسیاری از مردم خالی است.

چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام اکنون به عرصه فروش و عرضه محصولات مختلف تبدیل شده است و این یک واقعیت است که باید بپذیریم که نباید به راحتی به تبلیغات در فضای مجازی اعتماد کرد. . اگرچه در فضای مجازی و واقعی شرکت ها و شرکت های معتبری وجود دارند که کاملاً شناخته شده هستند و واقعاً به وعده های خود عمل می کنند، اما آنچه منطقی به نظر می رسد این است که علاوه بر مسئولیت مراجع مسئول و پلیس فتا، نظارت بر محتوای فضاهای مجازی را نیز بر عهده دارند. ، خود مردم قبل از هر چیز باید مراقب باشند و آگاهی خود را نسبت به قوانین خرید افزایش دهند تا با اینگونه تبلیغات و حضور افراد و شخصیت های خاص گمراه نشوند تا قربانی کلاهبرداران نشوند.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا