وب گردی

سرنوشت مبهم کیت میدلتون; آیا هسته قدرت در انگلستان به قربانی نیاز دارد؟

کیت میدلتون عروس پادشاه انگلستان او آخرین بار در ۴ ژانویه ۱۴۰۲ به همراه سایر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در انظار عمومی دیده شد و کلیسای ساندرینگام را ترک کرد.

عروس آینده در روز کریسمس کاملاً خوب به نظر می رسید، اما اندکی بعد در اواسط ژانویه، اعلام شد که او و پادشاه چارلز همزمان برای جراحی در بیمارستان بستری شده اند.

کاخ باکینگهام ابتدا در بیانیه ای اعلام کرد که چارلز سوم به دلیل بزرگی پروستات تحت درمان است، اما بعداً مشخص شد که وضعیت پادشاه انگلیس وخیم تر است و او به سرطان مبتلا شده است، البته نوع سرطان فاش نشد. در عین حال درباره جزئیات و دلیل اصلی عمل جراحی کیت میدلتون، رسانه های انگلیسی به شدت سانسور شدند تا جایی که تنها گفته می شد محل جراحی شکم او بوده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که برخی رسانه ها اعلام کردند که رفتار شاهزاده ویلیام، ولیعهد انگلیس با همسرش کیت میدلتون بسیار سرد و از روی اکراه بوده است. ویلیام تنها یک بار در راه بازگشت از بیمارستان برای ملاقات با کیت میدلتون دیده شد.

نکته مشکوک دیگر این است که عروس پادشاه هنگام خروج از بیمارستان، کسی را ندید و تنها تصاویری از عبور چند خودروی سیاه رنگ از بیمارستان به بیرون ثبت شد.

پس از داغ شدن بازار شایعات، ۷۵ روز از سانسور تصاویر کیت میدلتون می گذرد، خانواده سلطنتی در حساب های اجتماعی خود عکسی از خانم کیت به همراه سه فرزندش منتشر کردند که به دلیل افشاگری رسانه ها مبنی بر فریب بودن آن به سرعت حذف شد. .

دلیل اصلی فاش نشدن راز بیماری خانواده سلطنتی وجود دارد. هیچ کس دوست ندارد جان خود را فدای چنین موضوع بی اهمیتی کند. همانطور که پرستار بخت برگشته عروس ملکه بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

در دسامبر ۲۰۱۳، زمانی که کیت میدلتون، عروس باردار ملکه انگلیس، در بیمارستان کینگ ادوارد بستری شد، یک مجری رادیویی از استرالیا به نام جاسینتا، مدیر بیمارستان هندی الاصل، و از صدای ملکه و شاهزاده چارلز تقلید کرد. از او خواسته شد تا اطلاعات پزشکی کیت میدلتون را ارائه کند پرستار بیچاره که از همه چیز نمی دانست، ضمن ارائه جزئیات اطلاعات پزشکی عروس ملکه، اعلام کرد که بدن او کم آبی است و ملکه و شاهزاده چارلز می توانند برای ملاقات با عروس مورد علاقه شما به بیمارستان بیایند.

جسد جاسینتا دو روز پس از آنکه رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که تماس با بیمارستان کینگ ادوارد یک فریب رادیویی است، در آپارتمانش پیدا شد. البته پلیس انگلیس علت مرگ جاسینتا که یک شوهر و دو فرزند خردسال دارد را خودکشی عنوان کرد اما هنوز هیچ یک از اعضای خانواده جاسینتا باور ندارند که او خودکشی کرده است.

مقامات خانواده سلطنتی و حتی روزنامه نگاران تجربه پرستار عروس سلطنتی را با چشمان خود دیده اند و نمی خواهند اتفاقی که برای او افتاده است را تکرار کنند.
سرطان پادشاه انگلیس چیست و چقدر جدی است، چرا او و عروسش همزمان در بیمارستان بستری و مرخص شدند، چرا شاهزاده ویلیام به بیماری همسرش اهمیتی نمی دهد و آیا قرار است کیت میدلتون به دلیل عبور از قرمز سلطنتی حذف شود. خطوط اینها همه سوالاتی است که رسانه های انگلیسی از جمله بی بی سی فارسی به آنها پاسخی نخواهند داد.

اما در کنار این سؤالات، ابهامات دیگری وجود دارد که پاسخ به آنها مهمتر است: آیا برجسته کردن مشکل سلامتی کیت میدلتون برای پوشش و سانسور یک رسوایی سیاسی بزرگ در بریتانیا است؟ یا اینکه درگیری های خاندان سلطنتی وارد مرحله ای شده است که از منظر هسته مرکزی قدرت در انگلستان نیاز به فداکاری دارد؟

نباید فراموش کرد که چند سال پیش دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به مگان مرکل، عروس کوچک و سرکش ملکه الیزابت روی آورد و او را ملکه آینده انگلیس نامید.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا