وب گردی

ریشه ۵ بار درخواست طلاق از زنان

تصمیم گیری برای جدایی کار ساده ای نیست و ممکن است روزها یا ماه ها طول بکشد. طلاق عوارض و عواقب زیادی به همراه دارد که برای زنان بیشتر از مردان است. با این حال، درخواست طلاق بیشتر از زنان است. اخیراً مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفته است که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق را همسر، ۱۱ درصد را زوج و مابقی را با رضایت متقابل تشکیل می دهند. همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی ملی خانواده انجام شده توسط جهاد دانشگاهی، شایع ترین نوع درخواست جدایی، طلاق توافقی (۵۵ درصد) و پس از آن طلاق به درخواست زن (۳۴ درصد) است. حال سوال این است که این رویداد از نظر روانشناسی چه عواملی ممکن است داشته باشد؟

احساسات در زنان قوی تر است

همانطور که گفته شد، عوارض طلاق برای زنان بیشتر از مردان است، اما طبق آمار، تقاضای طلاق نیز بیشتر از جانب آنان است. شاید یکی از دلایل این باشد که احساسات و توجه برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد. زنانی که با هم زندگی می کنند بیشتر از مردان به توجه عاطفی نیاز دارند و اگر دائماً با بی توجهی مواجه شوند، از ادامه زندگی مشترک دلسرد می شوند. مردان و زنان به موفقیت در زندگی مشترک از منظر متفاوتی فکر می کنند. معمولاً مردان زندگی موفق را در موفقیت های شغلی خود می بینند و بیشتر روی کار خود تمرکز می کنند و برای حل مشکلات زندگی از منطق استفاده می کنند و احساسات را نادیده می گیرند. بسیاری از مردان ازدواج خوب را تنها برای تامین نیازهای مالی همسر می دانند و اهمیت برقراری رابطه صمیمانه با همسر را نادیده می گیرند.

زنان زودتر متوجه علائم خطر می شوند

شش دلیل اصلی درخواست طلاق در کشور عبارتند از: خشونت یا پرخاشگری خانوادگی، اعتیاد، خیانت، اختلالات روانی، ضعف در زندگی و مهارت های ارتباطی و مشکلات یا اختلالات جنسی. خانم ها بیشتر از آقایان به این علائم خطرناک توجه می کنند، زودتر متوجه آن می شوند و به همین دلیل می توانند زودتر درخواست طلاق کنند.

میزان خیانت در مردان بیشتر است

یکی از دلایل مهم تصمیم به جدایی، خیانت همسران است; بنابراین، با توجه به اینکه زنان کمتر خیانت می کنند، شاید این می تواند عاملی برای تمایل بیشتر آنها برای تصمیم به جدایی باشد. همانطور که آمار نشان می دهد حدود ۵ برابر بیشتر طلاق توسط زنان آغاز می شود. در حالی که در گذشته تمایل بیشتری برای روابط طولانی مدت وجود داشت، اکنون مردم به زودتر از موعد به فکر جدایی هستند.

مردان نسبت به حل مشکلات زناشویی بی تفاوت ترند

یکی از مهم ترین یا بزرگ ترین عواملی که زوج ها و به خصوص زنان را از زندگی منصرف می کند این است که برخی از مردان حتی متوجه نمی شوند که در یک رابطه مشکلاتی وجود دارد و در واقع رابطه آنها موفق نبوده و شرایط حاکم بر زندگی زناشویی آنها، وارد نشدن یه جهت خوب.تا اینکه همسرشون بهشون بگه من نمیتونم اینطوری ادامه بدم و فکر کنم راهی جز طلاق نیست.

چند توصیه برای شوهران

وقتی در رابطه با شریک زندگی خود مشکل دارید، خود را به چالش بکشید و از خود بپرسید سهم من در این مشکلات چیست؟ و بدون هیچ توقعی از شریک زندگی خود سعی کنید سهم خود را بیابید و به دنبال راه حلی برای رفع آن باشید. حتی می توانید از شوهرتان هم برای یافتن مشکل و هم برای حل آن کمک بخواهید. گاهی برخی از مردان به دلیل لجبازی و غرور و قدرت نمایی در مقابل طرف مقابل، با شنیدن درخواست طلاق از طرف خود خیلی زود به زندگی مشترک خود پایان می دهند و احتمال پشیمانی بعد از این اتفاق زیاد است. اگر بنا به دلایلی در این شرایط قرار گرفتید و همسرتان قصد جدایی دارد، سعی کنید ببینید مهمترین چیزی که زندگی شما را به اینجا رسانده است. آن را پیدا کنید و بدون استدلال، تهدید و تحقیر به دنبال راه حلی برای مشکل باشید. به یاد داشته باشید که تقریباً همیشه مشکلاتی در ارتباط وجود دارد، اما با علاقه، صمیمیت و صبر می توان آنها را برطرف کرد.

منبع: خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا