وب گردی

طرز تهیه سوپ ونتون، یکی از محبوب ترین غذاهای چینی

سوپ ونتون یکی از محبوب ترین غذاهای چینی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این سوپ خوشمزه از ونتون، نوعی پیراشکی چینی و سوپ جو تهیه می شود. ونتون ها معمولا با گوشت چرخ کرده، پیاز، زنجبیل و ادویه ها پر می شوند.

ونتون چیست؟

ونتون نوعی کوفته خمیری است که در آشپزی چینی بسیار استفاده می شود و در بسیاری از غذاهای چینی استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست، سوپ ونتون با همان کوفته هایی که با گوشت، ادویه جات و سبزیجات درست می شود درست می شود. گاهی اوقات سس سویا اضافه می شود تا سوپ ونتون خوش طعم تر شود و داغ سرو شود.

می توان گفت این غذا نوعی سوپ پیراشکی نیز هست. سس سویا، رشته فرنگی و کاهوی چینی نیز داخل آن استفاده می شود. فلفل طعمی تند به آن می دهد، اما اگر گوشت قرمز یا ماهی به آن اضافه شود، طعم گوشت می تواند طعم فلفل را تحت الشعاع قرار دهد. سوپ ونتون را با ترشی بخورید.

طرز تهیه سوپ ونتون:

مواد لازم برای تهیه سوپ ونتون:

مواد لازم برای تهیه سوپ جو:

سوپ جو

طرز تهیه سوپ ونتون:

برای تهیه ونتون، آرد را با آب و نمک در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر را ورز دهید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

بعد از ورز دادن روی سطح آردپاشی شده با وردنه به ضخامت ۲ میلی متر پهن می کنند. سپس خمیر را به شکل ونتون یا یک کاسه کوچک به قطر ۵ سانتی متر در آورید.

مقداری از فیلینگ را در مرکز هر خمیر ونتون قرار دهید و لبه ها را به هم بچسبانید. برای بستن ونتون ها می توانید از چنگال یا انگشت خود استفاده کنید. برای مواد داخل ونتون می توانید از مخلوط گوشت چرخ کرده، قارچ، پیازچه، سیر، نمک، فلفل و زنجبیل استفاده کنید.

در یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید. سپس ونتون ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند.

در همین حین سوپ جو را آماده کنید. برای این کار ابتدا جو دو سر را تمیز و آب پز کنید، هویج، کرفس، پیازچه و زنجبیل را در حین جوشیدن اضافه کنید تا بپزد. نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید.

پس از پختن ونتون ها، در نهایت آنها را به سوپ جو اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر بجوشانید.

سوپ ونتون آماده است. آن را داغ با سس سویا، سس سیر یا سس چیلی سرو کنید.

نکاتی برای تهیه سوپ ونتون:

• برای تهیه ونتون از خمیر مرغوب استفاده کنید.

• برای تهیه ونتون می توانید از گوشت چرخ کرده، سبزیجات یا مواد دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

• ونتون ها باید تا زمانی که کاملاً پخته شوند، پخته شوند، اما نرم نباشند.

می توانید سوپ جو را با مواد مختلف دیگری مانند مرغ، گوشت یا میگو درست کنید.

• می توانید پاستا را با بلغور جو دوسر جایگزین کنید. یا از هیچ کدام استفاده نکنید.

مصرف سوپ ونتون:

سوپ ونتون یک غذای کامل و مقوی است که می توان آن را به عنوان غذای اصلی یا میان وعده سرو کرد. این سوپ خوشمزه را می توانید با نان، برنج یا رشته فرنگی سرو کنید.

آخرین کلمه:

پس از درست کردن سوپ ونتون، با یک دستور غذای خوشمزه و مغذی روبرو خواهید شد که می تواند لحظات خوش و لذت بخشی را برای شما و عزیزانتان رقم بزند. امیدوارم هنگام پخت این غذای خوشمزه لحظات شاد و آرامی را سپری کرده باشید. خوشمزه باشید و از این غذای عالی لذت ببرید.

منبع: بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا