وب گردی

راهکار اطفاء حریق برای کاهش خطرات چهاربانسوری

سیدجلال ملکی گفت: آرزوی آتش نشانان چیزی جز سلامتی و امنیت جان و مال شهروندان نیست و تعداد شهدا و جانبازان آتش نشان نیز موید این پایان نامه است.

وی به چهاربان سوری اشاره کرد و گفت: این روز در واقع اوج کار ماست، آن روز تا ۱۱ هزار تماس را در تهران تجربه کردیم. در حال حاضر رویدادهای چهارشنبه سوری آغاز شده است. همانطور که چند روز پیش پنج نفر در ارومیه جان باختند، در تهران هم چندین حادثه داشتیم.

ملکی با بیان اینکه در گذشته اطفای حریق معطوف به عملیات بود، گفت: امروزه آتش نشانی در حوزه آموزش شهروندی نیز وارد شده است که بسیار موثر و مهم است. همچنین پس از حادثه پلاسکو به برکت خون شهدا; تصور مردم، مسئولان و رسانه ها نسبت به سازمان آتش نشانی تغییر کرده و این سازمان بیش از گذشته مورد حمایت قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران با بیان اینکه با همکاری روابط عمومی سازمان آتش نشانی در سال های گذشته و برای اولین بار کمپین نه به پنجشنبه خطرناک سوریه را راه اندازی کردیم و گفت: گفت: با رعایت تمام آداب و رسوم کهن و اصل این روز، این کمپین با استقبال خوبی مواجه شد. برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ این طرح را در شهرهای بزرگ اجرا کردیم که نتیجه بسیار خوبی داشت. از سال ۲۰۱۸ به بعد، اتفاق خاصی به دلیل ویروس کرونا در چهاربان سوری رخ نداد. تحویل خواهیم داد.

ملکی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا چارشان سوری شبی شاد و خاطره انگیز باشد و حادثه ای برای کسی پیش نیاید، گفت: ششمین کمپین مبارزه با سوری چارسان خطرناک امسال برگزار می شود و لازم است آموزش ها، برنامه ها و برنامه ها استاندارد شود. باید سعی کنیم چهارشنبه آخر سال اتفاقی نیفتد. یادمان باشد که اگر خانواده ها اجازه ندهند فرزندانشان جشن چهاربان سوری را برگزار کنند، بچه ها با غریبه ها جشن می گیرند. غریبه ها نسبت به بچه ها تعصب ندارند و می توانند تجهیزات خطرناک را در اختیار آنها قرار دهید. به همین منظور شعارهای «نه به چهارشنبه خطرناک سوری» و «چهارشنبه سوری با خانواده» را برای اجرا در مدارس انتخاب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه «نه به چهارشنبه خطرناک» باید در فضای مجازی پخش شود، گفت: باید از چهره مردم و افراد مورد اعتماد محلی در کمپین «نه به چهارشنبه خطرناک» استفاده کنیم. یکی از انتظارات ما این است که مراکز استان ها همین جلسه را در شهر خود برگزار کنند و مبارزه علیه جنگ خطرناک سوریه را گسترش دهند. همچنین باید با رسانه ها و صداوسیما در استان ها همکاری کنیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید در سازمان های آتش نشانی کشور به سمت کارهای هنری و تولیدات فرهنگی برویم گفت: در مواقع بحران نیز باید به کمک یکدیگر باشیم.

ملکی در پایان با بیان اینکه نیاز است تا سازمان های آتش نشانی سراسر کشور به تاکتیک ها و علم روز مجهز شوند، گفت: امروز حوادث نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است و شعله های آتش نسبت به چند سال گذشته با سرعت بیشتری در حال شعله ور شدن است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا