وب گردی

دورانی که امنیت و آرامش بر سرتاسر غاتی حاکم است

پانزدهم شعبان المعز عید میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، قائم آل محمد (ص)، امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. انسان باید بر اساس معیارهای دین حرکت کند. یعنی عقاید، افکار و اخلاقیات فرد باید با معیارهای مطرح شده در دین مطابقت داشته باشد.

در روایات از انتظار به عنوان عمل و جهاد یاد شده است. آنجا که پیامبر (ص) می فرماید: «بهترین اعمال امتی در انتظار الفرج است»; این بدان معناست که بهترین عمل امت من انتظار آسودگی است.» نماز جزء انتظار آسودگی است و مهمتر از آن باید در جامعه اقدام کرد و نمونه آن نبود ظلم و ستم، احسان است. اشاعه عشق و زیبایی در جامعه دستگیری از ضعیفان و مستمندان، خدمت به خدا و خلق خداست.

در دنیای مدرن، جامعه بشری در شرایط سخت و طاقت فرسایی از نظر عدم امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی به سر می برد. اما در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) ترس و اضطراب در همه ابعاد از بین رفته و امنیت و آرامش بر تمام زمین حاکم خواهد شد. باید گفت فقدان امنیت ناشی از یکی از سه عامل مخرب زیر است که در جامعه مهدوی به سه عامل فقر و محرومیت، ضعف ایمان و ضعف حکمرانی معروف نیست. در عصر ظهور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امنیت و آسایش مردم به حدی تامین می شود که زن به راحتی می تواند به تنهایی از شام به مکه سفر کند بدون اینکه یک نفر به او و اموالش حمله کند.

از جمله عواملی که در خوش اقبالی یا بدشانسی نقش تعیین کننده دارد، اصلاح، سازندگی، تباهی و انحطاط جوامع و تمدن هاست. قوانین و مقررات حاکم بر جامعه و تمدن در ابعاد مختلف زندگی به ویژه حکمرانی، سیاست و قضاوت. قوانین در هر شکلی که دارند، ابزارهای راهنمایی و تربیتی هستند که جامعه را به سمت ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها سوق می‌دهند و آن را به سوی خیر و سعادت یا شر و نفی سوق می‌دهند.

قوانین حاکم بر نظام و جامعه مهدوی، قوانین اسلام است که از طریق وحی بر پیامبر بزرگ اسلام نازل شده است. همه به ویژه هیئت حاکمه با احساس مسئولیت و تعهد در این مسیر مستقیم قدم برمی دارند. سلایق شخصی یا گروهی خود را کنار بگذارید و به چپ یا راست منحرف نشوید.

آنجایی که پیامبر(ص) فرمود: «العبد مؤمن نمی شود مگر اینکه اراده اش تابع آنچه آورده ام باشد و از آن عدول نکند.» قضاوت در جامعه مهدوی عادلانه و انسانی و مبتنی بر حق و عدالت است. امام مهدی (عج) با نمایندگان و حاکمان و قضات که برای کشورهای جهان گماشته و آنان را به اداره امور و تنظیم امور و حل مشکلات و رفع تعارضات و تأمین امنیت و سعادت جامعه بزرگ مهدویان گماشته است. عصر ظهور، زیرا او در ارتباط دائمی است و به فرمان و هدایت این مصلح بزرگ جهان و در پرتو علم و عدالت او به وظایف خود عمل می کنند.

اثبات وجود امام زمان الله فرجه الشریف

کتاب بشارت از حضرت خوجت (عج) مجموعه ای از سخنان مرحوم آیت الله محمدتقی بهجت درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خلاصه نود سال تحصیل علم و کمال است. روح بنده خدا برای جلب رضایت امام عصر (عج) این مجموعه گرانقدر برای اولین بار در کتاب «حجت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف» گردآوری و منتشر شد و با استقبال وصف ناپذیری از سوی اقشار مختلف جامعه مواجه شد.

در کتاب بشارت حضرت خوجت (عج) صفحه ۱۱۳ به نقل از حضرت آیت الله محمدتقی بهجت آمده است: اما به شرط ایمان که مخصوص این است که حقیقت اسلام در ایمان است. «اکملتو لکم دینکم»، «إِنَّمَا وَلَیُّوَ اللَّهِ» و مانند آنهایی که گفتیم، همانا خردمند می فهمد که پیامبر وصیت می خواهد و وصیت تقریباً ادامه نبوت است. گویا هیچ کس این را هیچ جا نگفته است، اما حقیقت این است که دلیل بر وجود باکی‌الله عجل الله فرجه در این زمان، از زمانی که مطمئن نبوده تا زمانی که ما اکنون هستیم، «سلط ربیع» است. حدیث.ترک فیکم التقلین، کتاب الله و عترتی. این دلیل بر این است که هر جا قرآن باشد، هر گاه قرآن مشترک باشد، چه در صورت و چه در واقعیت، مرجع است; باید تبیین متمایز یا جامعی از قرآن وجود داشته باشد. او باید وصی پیامبر باشد. این بدان معناست که او باید همیشه خود صاحب قرآن باشد که «علم به قرآنی که من از آن سخن می گویم». هر گاه اسلام باشد، آن زمان، مؤمن به اسلام و ولی اسلام و مفسر قرآن و عامل اسلام و فلان و فلان را خداوند تعیین کرده است; هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.» بدون شرح قرآن نمی تواند قرآن باشد.

ببین یعنی چی؟ … منظورم این بود که همین را گفتم که روایت ترک ثقلین با ضمیمه ای که در روایات هست دلیل قاطع بر این است که امام زمان ـ رضی الله عنه ـ. یک موجود زنده تا لحظه ظهور.» اینطور نیست که بعداً آنجا باشد، دیرتر متولد می شود.

[حالا ممکن است گفته شود:]از کجا فهمیدی که به دنیا اومده؟ زنی به حکیمه سلام الله علیها خبر داد، زنی آمد و گفت: نور شد و مجلس و حجره و غیره. راوی زن است. [در جواب می‌گوئیم]بله، راوی زن است. تمام این مدت گذشت، هیچ یک از اصحاب ندیدند و نفهمیدند و… خود امام حسن [عسکری علیه‌السلام]و سایر ائمه به همگان خبر دادند و پس از آن ماشاءالله شیعیان شایستگی وجود مقدس او را دیده و می بینند. در حال حاضر چه می دانیم مثلاً امداد مستاجران کجاست، اجاره بهای مستاجران چقدر است. هر روز چه اتفاقاتی می افتد؟

«المعجب الظالمین; او از چشم ستمگران غایب است». اما غیر ظالم کسانی هستند که نه ظالم هستند و نه دوست ظالمان، نه با ظالم معاشرت دارند، نه در خانه و نه در همسایگی ظالم نیستند. جز اینکه دیدن با چشم شیء نیست، راه است. اگر کسی از پشت پرده صدایی بشنود، بفهمد، مطمئن شود، خبر بدهد، خبر درست است، از گذشته ما خبر دهد، از آینده ما خبر دهد، حتی اگر آن را نبینیم، امنیت پیدا می کنیم. علاوه بر این، بسیاری از دانشمندان دانشمندان بزرگ ادعا می کنند که اگر بگوییم آنها دروغگو هستند، کار ما از قبل معلوم است. [که]ما در چه وضعیتی هستیم؟

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا