اقتصادی

در بشاگرد کارهای ماندگاری انجام شده است/ هرمزگان در راستای شعار سال جلوتر از سایر استان‌هاست

پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا/هرمزگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی گفت: در حوزه آبخیزداری در بشاگرد کارهای خوب و ماندگاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا در هرمزگان، عباسعلی نوبخت در دیدار با استاندار هرمزگان، اظهار کرد: مردمی سازی در منابع طبیعی موجب کاهش هزینه ها وافزایش راندمان کاری است.
وی افزود: هرمزگان در راستای شعار سال جلوتر از سایر استان‌هاست و جزو استان‌های شاخص است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری در بشاگرد کارهای خوب و ماندگاری انجام شده است.

نوبخت تاکید کرد: در صنعت کاغذ سازی بعد از سه سال می‌توان برداشت کرد و این بسیار مفید است و هر ساله برداشت دارند. گونه اکالیپتوس درایران سابقه هزارساله دارد و رویشگاهش حوزه خلیج فارس بوده و گونه‌ آتش دوستی است بنابراین جاهایی که در شهرها استفاده می‌کنند در مسیر عبور کابل برق نمی‌کارند.

وی ادامه داد: آبخیزداری اثربخشی های دیگری هم دارد و ۷۰ درصد جلوی سیل را می گیرد، دو نوع هزینه داریم که هزینه مولد نتیجه را سریع می‌گوید و هزینه حفاظت در مسائل مشابه با بیابان زایی و خسارت سالانه ریزگردها ۶۰۰ میلیون دلار است که می‌توان با کار در حوزه منابع طبیعی این هزینه ها را کاهش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: مسائلی که منابع طبیعی دنبال می‌کند بسیار حفاظتی است و به چشم نمی‌آید و دوست داریم کارها نتیجه آنی داشته باشد اما کارهای ما در دراز مدت جواب می‌دهد، بیاییم کاری کنیم که زیرساخت‌های کشور درست شود تا این میراث کهن برای آیندگان هم بماند.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار اظهار کرد: مشارکت مردم در حوزه کاشت نهال در استان بی نظیر است.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم اظهار کرد: کاری که در استان انجام شد مردمی سازی تولید وکاشت حرا که با مشارکت ۱۸ گروه مردمی کارها را انجام داده‌اند.

وی افزود: سایر گونه ها در ۳ بخش تولید شده در بخش زراعت چوب و گونه های گرمسیری و فضای سبزی تولید شده در نهالستان باغو که مردم و دستگاه‌ها از آن استقبال می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرز آبها در استان بستر را برای تولید نهال ایجاد کرده است و صندوق منابع طبیعی هرمزگان در کشور اول است و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به صندوق کمک شده که برای کارهای مشارکتی مردم استفاده می‌شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا