وب گردی

در آخرین ساعات مانده به انتخابات چه کنیم؟

محمد جواد احوان در تیتر روزنامه جوان مطلبی نوشته است که در ادامه می خوانید: سوال اینجاست که وظیفه همه ما در این ساعات طلایی منتهی به انتخابات چیست؟ منظور از «ما» در اینجا فقط فعالان سیاسی و رسانه ای نیستند، بلکه افراد و افراد ملت ایران با سلایق و علایق مختلف نسبت به سرنوشت و کشور خود حساس هستند.

مهم ترین مسئله در هر انتخاباتی مشارکت گسترده و پرشور افراد شایسته است و در انتخابات پیش رو به دلیل تلاش دشمن برای منصرف کردن مردم ایران از این موضوع، موضوع مشارکت بسیار مهمتر است. طبیعتاً وظیفه ما دلسوزان ایران برای مشارکت، تنها رأی دادن نیست، بلکه «دعوت» از هموطنان برای همراهی با ما در این موضوع است.

در این ساعات پایانی عده ای تصمیم خود را گرفته اند و رای خواهند داد اما برخی همچنان مردد و بلاتکلیف هستند. دلیل تردید آنها مهم است. برخی از آنها به دلیل نارضایتی از وضعیت معیشتی و اقتصادی و برخی دیگر به دلیل اینکه هنوز مفهوم و فواید این انتخاب ها برایشان روشن یا ناشناخته نیست، تردید دارند. شما باید با آنها صحبت کنید و حقایقی را که به ندرت به آنها اشاره می شود، از جمله اهداف دشمن برای تضعیف انتخابات، عملکرد مجلس و قوه مقننه، تأثیر انتخابات قوی بر امنیت ملی و قدرت ملی و غیره به آنها بگویید. شاید برخی از این سوالات در رسانه ها منتشر شده باشد، اما قطعا شنیدن آنها از زبان افراد مورد اعتماد و نزدیکان موثرتر است. باید برای همه این افراد مطالب مفید و آموزنده ارائه شود تا بتوانند درک دقیق تری از مسائل داشته باشند و در یک فضای منطقی برای خود تصمیم بگیرند.

همه ما مخاطبانی در دسترس داریم که اقوام، آشنایان، دوستان و همکاران ما هستند و کم و بیش قدرت تأثیرگذاری بر آنها را داریم. در این ساعات طلایی نباید بیکار بنشیند و از ابزارهای مختلف از جمله گشت و گذار در تلفن همراه و ارسال پیامک یا حتی تماس تلفنی با مخاطبان و همچنین ارسال مطالب مفید و آموزنده برای مخاطبان یا گروه های مختلف حداکثر استفاده را کرد. پیام رسان های اجتماعی

شما باید با هر مخاطبی مطابق سلیقه و دغدغه اش صحبت کنید و حقایق صحنه را منتقل کنید. اولویت با افراد مردد است، اما نباید از دعوت از کسانی که حتی تصمیم به عدم شرکت دارند ناامید شویم. واقعیت این است که ناگفته ها به حدی است که اگر برای بسیاری از کسانی که تصمیم به شرکت نکردن دارند معلوم شود، به جرگه ماردین یا حتی شرکت کنندگان می پیوندند. بسیاری از افرادی که احساس می‌کنند حضورشان در پای صندوق‌های رای تاثیر چندانی بر اقبال آنها ندارد، اگر بدانند ثبات اقتصادی بدون ثبات سیاسی امکان‌پذیر نیست و تنها با برگزاری انتخابات قدرتمند می‌توان به کاهش نوسانات بازار و پیامدهای منفی آن امیدوار بود. بدون شک به شرکت در انتخابات تمایل دارند.

طبیعی است که در این ساعات پایانی و یا حتی در روز انتخابات، افرادی که مصمم به شرکت در انتخابات هستند، به دلیل فرصت کم، فرصت دیدار با مردم را نخواهند داشت و ناچار به زدن «بلوک» یا رای “بی اعتبار” در میدان. اگرچه شرکت با آرای سفید و باطل بر عدم شرکت ارجحیت دارد، اما به دلیل از دست رفتن فرصت انتخاب شایسته و احتمال سوء استفاده تبلیغاتی دشمن از آرای باطل فراوان، بهتر است به کسانی که تمایل دارند توصیه شود. حداکثر در انتخابات شرکت کنید، بگذارید «رای صحیح» را بیاورند.

اگرچه امکان آشنایی با مردم و رای دادن مناسب به نامزدها در ساعات پایانی محدود است، اما داشتن اطلاعات مفید در فضای مجازی از سوابق و برنامه ها و سمت ها و نتایج کاندیداها می تواند مفید باشد و در کنار آن همچنین توصیه می شود به لیست هایی که توسط افراد یا گرایش های شناخته شده و قابل اعتماد توصیه می شود اعتماد کنید. شاید شناخت تک تک کاندیداها برای همه امکان پذیر نباشد، اما می توان توصیه کرد که با اعتماد به لیست های شناخته شده، از فرصت خود نهایت استفاده را ببرید.

این ساعات پایانی قبل از انتخابات برای کسانی که دلشان در ایران است طلایی است. فرصت ها را باید بها داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا