وب گردی

جنگ علنی غرب علیه خانواده

تا چند سال پیش همجنس گرایان در کشورهای غربی تنبیه می شدند و افراد نابهنجار به حساب می آمدند، اما سال هاست که روند ضد خانواده در جهان غرب، همجنس گرایی را تحت عناوین مختلف عادی کرده است. کار تا جایی پیش رفته است که برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت شناخته اند. عجیب ترین چیز این است که کلیسای کاتولیک که تا کنون همجنس گرایی را یک اختلال روانی می دانست و آن را زشت و حرام می دانست، در سال های اخیر ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت شناخته و نگرش خود را نسبت به این ناهنجاری تغییر داده است. بر این اساس اخیرا پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در اقدامی حساب شده ازدواج همجنس گرایان را تایید کرد. او گفت که فکر می کند زوج های همجنس باید حق تشکیل خانواده را داشته باشند. علاوه بر این، واتیکان در روز دوشنبه ۲۷ دسامبر ۱۴۰۲ طی فرمانی تاریخی که توسط پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به تصویب رسید، اعلام کرد که کشیش‌های کاتولیک می‌توانند در برکت دادن به زوج‌های همجنس تا زمانی که بخشی از آن نباشد، شرکت کنند. از مراسم مذهبی کلیسا

بحران خانواده در غرب را می توان از جنبه های مختلف تحلیل کرد. در کنار گسترش روابط آزاد و تولد بیش از نیمی از فرزندان در کشورهای اروپایی و آمریکا، ما در این نقطه از جهان با پدیده دیگری مواجه هستیم و آن بحث گسترش همجنس گرایی و تلاش برای عادی سازی آن است. پدیده موضوعی که اکنون حتی واتیکان را درگیر کرده و این نهاد مذهبی منفعل را به این سوی تاریخ کشانده است، به گونه ای که پاپ آماده است در چنین مسیری با تمام عواقبی که حمایت از همجنس گرایان برای کلیسا داشته باشد، اقدام کند. با توجه به روند خانواده ستیزی در جهان غرب، برای عادی سازی موضوع همجنس گرایی، اما این ماجرا چه پیامدهایی برای جهان غرب و جامعه جهانی خواهد داشت و پشت پرده این موضوع چیست؟

برای رسمی کردن یک موضوع غیر معمول
در سال ۲۰۰۱، هلند ازدواج همجنس گرایان را برای اولین بار در جهان قانونی کرد. امروزه ازدواج همجنس گرایان در ۲۸ کشور جهان قانونی شده است، البته اکثر این کشورها، یعنی. ۱۶ کشور در اروپای غربی واقع شده اند. با وجود این، و با وجود تلاش های گرایش ضد خانواده در جهان غرب، همجنس گرایی در حدود ۷۰ کشور جهان همچنان جرم محسوب می شود. جالبتر این است که رسمی شدن همجنس گرایی حتی در کشورهای غربی به ویژه آمریکا با مقاومت مردم عادی و حامیان خانواده مواجه شده است و هنوز بسیاری از مردم این کشورها احساس خوبی نسبت به این روند ندارند. علیرغم این گرایش ضد خانواده، با استفاده از همه فرصت ها به دنبال ترویج و عادی سازی همجنس گرایی در جهان است و حتی زمانی که با مقاومت کشورهای دیگر در این زمینه مواجه می شوند، آنها را به عدم رعایت حقوق بشر و مشکلاتی از این دست محکوم می کنند.

استفاده از ظرفیت هنر و رسانه برای اهانت به همجنسگرایی
هنر، هالیوود و برنامه ها و نمایش های رسانه ای همواره یکی از قدرتمندترین ابزارهای نظام سرمایه داری غرب برای رسیدن به اهدافش بوده است.
تعداد شخصیت های دگرباشان جنسی در سریال های محبوب آمریکایی امسال نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش یافت و سهم آنها در بین شخصیت های اصلی داستان ها به ۱۲ درصد افزایش یافت. این خبر توسط موسسه تحقیقات رسانه ای GLAAD (GLAAD) اعلام شده است که بر اساس ویرایش هفدهم تحقیقات خود به مدت ۲۶ سال روی شخصیت های لزبین، همجنس گرا، دوجنسه، ترنسجندر و دگرباش تحقیق می کند. این گزارش که به بررسی سریال‌ها و برنامه‌های برتر شبکه‌های ABC، CBS، CW، FOX و NBC در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می‌پردازد، می‌گوید: حدود ۹۲ نفر (۱۱.۹ درصد) دارای شخصیت دگرباشان جنسی هستند، به این معنی که این تعداد ۲.۸ افزایش یافته است. درصد نسبت به سال قبل، رکوردی را ثبت کرد. بر اساس این گزارش، اکثر شخصیت های دگرباشانه این سریال ها یا برنامه های تلویزیونی لزبین هستند. لزبین ها ۴۰ درصد، همجنس گرایان ۳۵ درصد و سایر گرایش ها ۲۵ درصد را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، برای چهارمین سال متوالی، بیش از نیمی از شخصیت های دگرباشان رنگین پوست هستند که این رقم در سال جاری ۵۸ درصد است. بدون نگاه شماتیک به این آمار و مراجعه به مشاهدات کلی مخاطبان فیلم ها، سریال ها و برنامه های تلویزیونی غربی، می توان این افزایش عمدی، منظم و البته غیرطبیعی را احساس کرد. در همین حال، امسال، ۱۲ درصد از شخصیت‌های اصلی برنامه‌های گفتگو و سریال‌های آمریکایی همجنس‌گرا هستند و طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، کمتر از یک درصد از کل بزرگسالان آمریکایی با فردی همجنس ازدواج کرده‌اند. اگر این موج را یک جریان طبیعی در نظر بگیریم ساده می شود.

تشویق فردگرایی برای غلبه بر مردم
با نگاهی تاریخی به تاریخچه ترویج همجنس گرایی در جهان، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که ایالات متحده و بلوک غرب به طور کلی وارد قرن بیست و یکم شدند و شروع به تاختن به دنیای تک قطبی کردند، اکنون با استثمار توده‌های کارگران و کارمندان در سراسر جهان، باید از هر جمعیتی گرفته شود تا به هیچ منبع قدرتی متصل نشوند و برای ادامه زندگی باید تسلیم شرایط کار و زندگی در این نظم جدید شوند. فردگرایی به حدی تبلیغ شد که بیم فروپاشی تمام دستاوردهای تمدن بشری وجود داشت و بالاترین حد فردگرایی در ترویج همجنس گرایی نشان داده شد. سپس نوبت به رسانه ها رسید که وارد میدان شوند و پروژه عادی سازی و خنثی سازی این مشکل را آغاز کنند.

رشد همجنس گرایی در تصویر بزرگ شده
۲۰ سال پس از تک قطبی شدن جهان در سال ۲۰۱۲، ۳.۵ درصد از آمریکایی ها خود را همجنس گرا معرفی می کنند و ۱۰ سال بعد، این رقم دوباره رشد خیره کننده ای را تجربه کرده و به ۲.۷ درصد رسیده است، افزایشی بیش از ۱۰۰ درصد، اگرچه طبق گفته های طبق گزارش گالوپ، از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی دگرباشان جنسی خودشناس، یک نفر (۹.۶ درصد) با شریک همجنس ازدواج کرده است و نسبت بسیار کمتری (۷.۱ درصد) از همه مردان همجنسگرا با شریک همجنس زندگی می کنند. این بدان معناست که کسانی که واقعاً زندگی عجیب و غریبی دارند، چه به صورت رسمی یا غیر رسمی، در نهایت ۶۷.۱٪ از جمعیت آمریکا هستند و بسیار کمتر از ۲٪. نیمی از بزرگسالانی که خود را به عنوان LGBT معرفی می کنند، هرگز ازدواج نکرده اند، چه همجنس یا مخالف، اما خود را همجنس گرا معرفی می کنند، و این غم انگیز است که ببینیم ۱۱.۴ درصد از همجنس گرایان خودشناس همجنس گرا هستند. طرف مقابل آنها ازدواج کرده و ۹.۵ درصد طلاق گرفته یا از هم جدا شده اند. به طور کلی، کمتر از ۱٪ از بزرگسالان ایالات متحده با یک همسر همجنس ازدواج کرده اند و حدود نیمی از این جمعیت، ۴۷.۷٪، با همسری با جنس مخالف ازدواج کرده اند.

در واقع، به نظر می رسد که ما با افزایش مواجه هستیم. با این حال، این پسوندها مربوط به ایجاد توهم در بسیاری از افراد و سوق دادن آنها به این طرف و آن طرف است. وجود قوانینی که کارفرمایان را ملزم می کند درصد معینی از کارگران یا کارمندان خود را از میان همجنس گرایان استخدام کنند، در این خوداظهاری نادرست بی تأثیر نیست و تأثیر رسانه ها، به ویژه رسانه های تصویری، واقعاً قابل توجه است.

تلاش برای تضعیف بنیان خانواده
گسترش همجنس گرایی و تضعیف بنیان خانواده با معرفی اشکال نامتعارف خانواده مانند ازدواج همجنس گرایان یکی از معضلاتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند و آن را یکی از مطالبات ما در موضوع زن و خانواده ای از غرب ایشان در جلسه اخیر رهبری با گروه‌های مختلف زنان نیز تأکید کردند: «چرا همجنس‌گرایی به عنوان یک عمل مترقی شناخته می‌شود و اگر کسی آن را انکار کند، یک تفکر عقب‌افتاده، یک فرد عقب‌افتاده، یک ملت عقب‌مانده محسوب می‌شود؟» چرا؟ در محافل سیاسی نیز محبوبیت دارد. [هم در]شبکه های اجتماعی تشویقش می کنند، روسای جمهور، مقامات دولتی تشویقش می کنند و عده ای به ما افتخار می کنند! چرا؟ این چه منطقی است؟
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همجنس گرایی را یکی از مصادیق جنگ خانواده دانست و گفت: علاوه بر جنگ با اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. خانواده اصیل ترین، ماندگارترین، اساسی ترین و طبیعی ترین نهاد بشری است که امروزه در معرض تهدید قرار گرفته است. امروزه جنایت علیه بشریت تنها اشغال سرزمین ها و کشتار بی گناهان و استعمار ملت ها نیست، بلکه تعرض به پناهگاه طبیعی و طبیعی بشریت که خانواده است نیز جنایت علیه بشریت است.

با توجه به تاکید رئیس جمهور، حفظ حریم خانواده و ازدواج که با پیوند زن و مرد شکل می گیرد، واقعیتی جهانی است که باید به یک برنامه مشترک جهانی تبدیل شود. تحصیل، توسعه و پیشرفت انسانی جز در چارچوب ارزش های خانوادگی حاصل نمی شود. روایات دروغین ازدواج و جنسیت در واقع تلاشی برای حذف مفاهیم ماورایی مانند مادر، پدر و خانواده طبیعی است. اقداماتی که می توان آن را مصداق جنایت علیه بشریت دانست و موجب پایان نسل بشر شود. برخورد با چنین رویکردهایی وظیفه انسانی ماست. امروز ما نیازمند یک حرکت جهانی تعهد به خانواده هستیم تا همه اعضای خانواده بتوانند زندگی گرمی را در کنار هم تجربه کنند.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: از همه رهبران جهان و رهبران دینی می خواهیم که به وظیفه تاریخی خود برای حمایت از جایگاه اصلی مفهوم خانواده و مقابله با روایات نادرست عمل کنند. خانواده در راس برنامه های خود قرار دارند.

منبع: روزنامه جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا