اقتصادی

توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵ هزار تن مواد نفتی در بندرامام

پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا/خوزستان معاون امور بندری و اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

داود چگنی امروز ۲۱ اسفندماه، اظهار کرد: با هدف افزایش بهره‌وری مخازن موجود، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی و کسب رضایتمندی آن‌ها و جذب حداکثری ترانزیت مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، کریدور جدید خط لوله طی مدت زمان یک ماهه، طراحی و اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه از ۱۶ اسفندماه با موفقیت آغاز و نخستین کشتی تانکر جهت بارگیری ۴۰ هزار تن محموله ترانزیتی نفت کوره در اسکله ۳۴ پذیرش شد.

چگنی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، توان عملیاتی بندر برای تخلیه و بارگیری مواد نفتی حداقل ۶ هزار تن در روز افزایش یافت و قابلیت اسکله ۳۴ برای پذیرش کشتی‌های نفتی تا ۴۵ هزار تن افزایش یافت.

وی یادآور ‌شد: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا