برندهای خارجی

فراخوان برند تسلا برای یک نقص حادثه ساز در خودرو‌های سایبرتراک

پایگاه خبری توسعه برند، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده اعلام کرد سازنده خودرو‌های برقی تسلا ۳۸۷۸ سایبرتراک را برای تعمیر پدال گاز که ممکن است شل شده و در تریم داخلی جابجا شود، فراخوان می‌کند.

این تنظیم گر ایمنی خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک پدال گاز به دام افتاده می‌تواند باعث شتاب گیری ناخواسته خودرو شود و خطر تصادف را افزایش دهد. تسلا تحویل پیکاپ‌های برقی سایبرتراک خود را اواخر سال گذشته و پس از دو سال تاخیر به دلیل مشکلات تولید و محدودیت‌های تامین باتری آغاز کرد.

اداره ملی ایمنی ترافیک آمریکا گفت که تسلا مجموعه پدال گاز را بدون هیچ هزینه‌ای تعویض یا تعمیر خواهد کرد و مالکان از طریق نامه‌هایی که در ماه ژوئن برای آنها ارسال می‌شود از این فراخوان مطلع خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، این سازنده خودرو‌های برقی سه فراخوان داشت که حدود ۲.۴ میلیون خودرو را شامل می‌شود. این وجود بیشتر مشکلات مربوط به فراخوان‌های تسلا معمولاً از طریق بروز رسانی‌های نرم افزاری و بدون نیاز به حضور رفع می‌شوند. به عنوان نمونه در ماه فوریه، تسلا حدود ۲.۲ میلیون وسیله نقلیه را در ایالات متحده به دلیل اندازه فونت نادرست در چراغ‌های هشدار فراخوان داد.

سهام این شرکت در روز جمعه نزدیک به ۳ درصد سقوط کرد و به ۵ مرتبه سقوط سهام این شرکت افزود. تنها طی این چند روز، تسلا حدود ۱۴ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا