وب گردی

شکست هایی که به پیروزی ختم می شود

عملکرد تیم تراکتورسازی در نیم فصل دوم با توجه به بازی ضعیف مقابل سپاهان در هفته شانزدهم تنها ۴ امتیاز کسب کرد. شاگردان پاکخمس در دیدارهایی که مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان و مس به میدان رفتند مقابل پرسپولیس شکست خوردند و استقلال خوزستان را شکست دادند اما در رفسنجان از بدشانسی به دیوار مستحکم محرم نویدکیا برخورد کردند و نتوانستند پیروزی را تکرار کنند. نیم فصل اول

تراکتورسازی در رفسنجان به تساوی رسید تا در دو بازی آینده مقابل هوادار و شمس آذر بتواند جایگاه خود را در جدول رده بندی حفظ کند. این تیم در حال حاضر با یک بازی کمتر ۳۲ امتیازی شده و در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد. حاصل کار شاگردان خمز تا اینجای کار ۱۰ برد، ۲ تساوی و ۶ باخت بوده و این باخت های متعدد و حرکت سینوسی تراکتورسازی آنها را از استقلال و پرسپولیس دور نگه داشته است.

حرکت معکوس منحنی

یکی از چالش هایی که سرمربی تراکتور در نیم فصل برای مدیران این باشگاه داشت دستیاری در ابتدای فصل بود. البته حامز هیچ وقت توضیح نداد که مشکلش با جذب باشگاه تراکتورسازی چیست، اما همیشه در نشست های خبری شاهد بودیم که از نحوه جذب بازیکنان راضی نبود.

پیش از نیم فصل دوم و در فصل نقل و انتقالات زمستانی انتظار می رفت او در جذب بازیکنان و اضافه کردن نفرات مورد نظر خود به ترکیب حضوری مشهود داشته باشد، اما برخلاف انتظار ۹ نفر، دخالتی در این زمینه نداشت. روند جذب بازیکن، اما اظهار داشت که برای جذب بازیکن به باشگاه اعتماد دارد. تناقض در صحبت های این مربی در حالی که پیش از این گفته بود از خریدهای باشگاه راضی نیست، این فکر را به وجود می آورد که شاید اظهارات او پس از شکست ها و انتقاد از نحوه جذب باشگاه تراکتورسازی در ابتدای فصل، بهانه ای باشد. برای توجیه ناکامی های تیمش.

ناگفته نماند که این مربی از باشگاه خواسته تا چند بازیکن را به خدمت بگیرد و حتی مدعی شد که یک مهاجم خارجی به تراکتور می آورد اما به دلیل افزایش دلار قیمت ها به قدری بالا بود که باشگاه تراکتورسازی توان خرید بازیکنان مورد نظر را نداشت. در واقع شاید بتوان این گونه تفسیر کرد که حامس در چنین شرایطی چاره ای جز اعتماد به باشگاه برای جذب نیرو نداشت. در شرایط فعلی آنچه بیش از گذشته به چشم می خورد عدم استفاده او از بازیکنانی است که در نیم فصل به تیم آورده شدند. طبیعتا بازار نقل و انتقالات در نیم فصل زمستان بسیار محدود است و بازیکنان زیادی در اختیار تیم ها نیستند. به همین دلیل، آنها اغلب در آن پست از بازیکنانی استفاده می کنند که به شدت به او نیاز دارند. بازیکنانی که در نیم فصل برای تیم جدید خود برای رفع نقاط ضعف وارد زمین می شوند و قطعا برای نیمکت نشینی خریداری نمی شوند.

اما در تراکتورسازی برخلاف تصور بازیکنانی که در نیم فصل زمستان به این تیم کشیده شدند، از آنها استفاده نشد یا بهتر است بگوییم نتوانست نظر سرمربی را جلب کند. مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی عنوان کرد که در همه پست ها نیاز به جذب بازیکن دارند اما اولویت آنها جذب مدافع و مهاجم است، البته به یک وینگر و دونده پرتلاش هم نیاز دارند. با این حال، تراکتورسازی در بین بازیکنانی که در نیم فصل اول به خدمت گرفته شدند، تنها با رحمان جعفری بازی کرد که میلوش دلیچ، ارسلان مطهری و سجاد عاشوری روی نیمکت و یا حتی اخراج در سکوها حضور داشتند.

عدم اعتقاد حامز به خریدهای جدید یا لجبازی با باشگاه و بازیکنان تا جایی پیش رفته که دلیتیچ به یک نیمکت صرف در رفسنجان تبدیل شده است. همه دیدند که اگرچه گوستاوو از نیم فصل دوم به خصوص در بازی با مس عملکرد خوبی نداشته اما جیمز از جناح خارجی جدید خود استفاده نمی کند و ترجیح می دهد عملکرد ضعیف گوستاوو را در جناح راست تماشا کند. البته این وضعیت زیاد دوام نمی آورد. قطعاً حمز کسی نیست که در مورد چنین مسائلی ساکت بماند. بدون شک در بازی های بعدی در صورت باخت دلایل عدم استفاده از خریدهای جدیدش را بیان می کند و در صورت انتقاد از باشگاه آن را علنی می کند.

تحول در گلری بسیار اشتباه بود

معرفی حسین پورحمیدی به جای محمدرضا اخباری در ابتدای فصل نوید خوبی برای تراکتور نداشت. در بازی هفته یک مقابل سپاهان و در بازی هفته ششم مقابل شمس آذر در مجموع ۶ گل به ثمر رساند و اتفاقاً در تمام گل ها مقصر بود. به نظر می رسید دوران اوج پورحمیدی به پایان رسیده و او نتوانست عملکرد درخشان خود در آلومینیوم را در تراکتور تکرار کند. با این حال، این دروازه بان به سرعت خود را با تغییرات وفق داد و خود را متحول کرد چرا که رتبه سوم تراکتورسازی در جدول رده بندی تا حد زیادی مدیون کلین شیت های او بود.

اگر نگاهی به آمار دیدارهای تراکتورسازی تا اینجای قهرمانی بیندازیم، مشخص می شود که دروازه بان این تیم در تمامی دیدارهای برد دروازه بان این تیم را بسته نگه داشته است. تراکتورسازی ۱۰ برد و دو تساوی دارد. نکته جالب اینکه آمار کلین شیت حسین پورحمیدی نیز ۱۱ است. به این ترتیب آنها در هر ۱۰ بازی یک گل دریافت نکردند و با ملوان نیز به تساوی بدون گل رسیدند. بازی تدافعی تراکتورسازی با این نتایج تحسین برانگیز به نظر می رسد اما نباید فراموش کرد که آنها حتی در صورت ناکامی هم خوب گل می زنند. تراکتورسازی در ۶ باخت خود ۱۲ گل زده است که میانگین ۲ گل در هر بازی است. این آمار خوبی برای دفاع و دروازه‌بانی آنها نیست. از سوی دیگر در دیدار اخیر مقابل مس نیز به تساوی یک بر یک دست یافتند که حاصل آن ۱۳ گل این تیم بود. بنابراین شاید تراکتوری ها به دلیل اینکه در ۱۰ بازی برد گل نزده اند سقوط کرده اند، اما آمار گلزنی خوبی هم دارند و با ۱۱ گل تفاضل تیم چهارم لیگ هستند.

دو تقابل جذاب

کار برای تراکتور آسان نیست. اگرچه آنها هنوز زمان زیادی برای حفظ این جایگاه دارند و بازی های زیادی پیش رو دارند، اما در دو بازی سخت بعدی مقابل هوادار و شمس آذر، این تیم می تواند از صدر جدول سقوط کند. حضور مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی در تبریز این بار به عنوان سرمربی حریف بسیار جذاب است، به ویژه اینکه این مربی پیش از این در یک بازی به عنوان بازیکن مربی هدایت تراکتور را نیز بر عهده داشت.

از سوی دیگر جدال سرمربی اسپانیایی تراکتورسازی با مسعود شجاعی که سابقه حضور در اسپانیا را دارد از جذابیت های دیدار هفته بیستم دو تیم است. بدون شک بازی با هواداران برای تراکتوری ها کار آسانی نیست، اگرچه در بازی اول توانستند با نتیجه یک بر صفر هواداران را شکست دهند، اما این تیم نسبت به نیم فصل اول متفاوت است و در یک بازی تغییر کرده است. مسیر. از زمانی که مسعود شجاعی هدایت این تیم تهرانی را بر عهده گرفت، آنها بدون شکست هستند و از هفته چهاردهم با توجه به بازی معوقه مقابل آلومینیوم، دو برد و سه تساوی را به ثبت رسانده اند.

بنابراین آنها به عنوان تیمی آماده جنگ به تبریز می روند و این می تواند کار را برای تراکتورسازی سخت کند. فارغ التحصیلان پاکو حامز در دیدار هفته پایانی دیداری سخت با شمس آذر خواهند داشت. این تیم که تصور می شد در نیم فصل دوم روند نزولی را در پیش گرفته بود، هفته گذشته در بازی با آلومینیوم از بحران خارج شد و در نهایت پس از ۳ هفته ناکامی به پیروزی رسید. به این ترتیب بازی در خانه برای تراکتوری ها آسان نیست، به خصوص اینکه تراکتوری ها با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب این حریف قزوینی در خارج از خانه شدند و ۳ امتیاز را به عنوان تیم خودی به دست آوردند.

اگر تراکتور بتواند از این دو بازی باقیمانده امتیاز خوبی بگیرد و در صدر جدول باقی بماند، در حالی که ۱۲ بازی باقی مانده که بیشتر آنها مقابل تیم های نیمه انتهایی جدول است، می تواند مدعی باقی بماند و به چالش با حریف ادامه دهد. بالای جدول

منبع: روزنامه فرهیختگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا