وب گردی

به این دلایل، عجله نخورید

افزایش حجم و انقباض ساعات کار بسیاری از افراد را برای خوردن عجله کرده است، فست فودها علاوه بر دیر هضم غذا و بروز اختلالات گوارشی عوارض دیگری نیز دارد، بهتر است از بیماری های گوارشی و سایر بیماری ها پیشگیری شود. برای آن بیایید در سبک غذا خوردن خود تجدید نظر کنیم.

اگرچه متخصصان تغذیه آهسته غذا خوردن را توصیه می‌کنند، اما مشغله‌های زیاد مردم در دنیای پرشتاب امروزی باعث می‌شود که با عجله غذا بخورند. با این حال، دلایل قانع کننده ای برای تجدید نظر در این رویکرد عجولانه وجود دارد، از بهبود هضم تا افزایش هوشیاری.

هضم را بهبود می بخشند

سریع غذا خوردن می تواند فرآیند گوارش را مختل کند. جویدن کامل و اجازه دادن به آنزیم های گوارشی برای تجزیه مواد مغذی موجود در غذا برای هضم و جذب موثر مواد مغذی بسیار مهم است.

افزایش جذب مواد مغذی

صرف زمان برای چشیدن طعم هر لقمه غذا به بدن اجازه می دهد تا مواد مغذی را به طور موثرتری جذب کند. وقتی غذا به درستی جویده شود، دستگاه گوارش می تواند حداکثر ارزش غذایی را از غذای مصرف شده استخراج کند.

تغذیه آگاهانه و انتخاب های سالم

عجله برای خوردن اغلب منجر به انتخاب نامناسب غذا و مصرف بیش از حد می شود. اتخاذ یک سرعت آهسته تر به افراد اجازه می دهد تا انتخاب های غذایی آگاهانه و سالم تری داشته باشند و سلامت کلی خود را بهبود بخشند.

مدیریت وزن بهتر

آهسته غذا خوردن به بدن زمان بیشتری می دهد تا احساس سیری را ثبت کند. این به نوبه خود می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و با اجازه دادن به مغز برای تشخیص علائم سیری به مدیریت بهتر وزن کمک کند.

از طعم غذا لذت ببرید

خوردن غذا با عجله باعث می شود که از طعم و بافت غذا لذت نبرید. وقت گذاشتن برای مزه کردن هر لقمه، تجربه لذت‌بخش‌تری را به همراه خواهد داشت.

کاهش استرس و بهبود سلامت بدن

سریع غذا خوردن به دلیل استرس می تواند باعث شود استرس بر سیستم گوارشی تأثیر بگذارد و به نوبه خود بر سلامت کلی تأثیر بگذارد. غذا خوردن با سرعت آهسته تر باعث ایجاد رابطه مثبت با غذا و حمایت از سلامت عاطفی می شود.

خط پایان

در دنیایی که اغلب برای سرعت و کارایی ارزش قائل است، کاهش سرعت برای لذت بردن از غذا می تواند غیرعادی به نظر برسد. با این حال، مزایای اجتناب از پرخوری بیشتر از معایب آن است، و از بهبود هضم تا انتخاب آگاهانه‌تر غذا، آهسته‌تر غذا خوردن می‌تواند به سلامت و تندرستی کلی کمک کند. بنابراین دفعه بعد که برای خوردن آماده می‌شوید، هر لقمه‌ای را بچشید و به بدن و ذهن خود اجازه دهید تا از غذا لذت کامل ببرد.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا