وب گردی

اعتبار سنجی آزمون “آنلاین” تمایل و توانایی دانش آموز

امیر تجلی نیا درباره اهمیت شرکت دانش آموزان در آزمون استعداد و توانایی گفت: آگاهی از این آزمون بسیار حائز اهمیت است زیرا نقش مهمی در هدایت یادگیری دانش آموزان دارد، بنابراین ۱۰۰ درصد دانش آموزان باید در این آزمون شرکت کنند.

به گفته وی آخرین فرصت شرکت در این آزمون تا پایان اسفندماه تمدید شده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر چه زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون بیشتر شود مدیریت تحصیلی نیز طولانی تر می شود و این موضوع دانش آموزان و مدارس را دچار سردرگمی می کند. نتیجه آزمون در این زمان برای دانش آموز صادر می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان برای هدایت تحصیلی به دو فرم شماره ۶ و ۷ نیاز دارند، ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده برای هدایت تحصیلی دانش آموزان، ۳۵ امتیاز برای عملکرد تحصیلی دانش آموز با احتساب نمره امتحانات نهایی پایه هفتم است. و پایه هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه حفظ می شوند. سهم آزمون های مشاوره ای دانش آموزان ورودی پایه دهم ۳۰ امتیاز است که با برگزاری آزمون های مشاوره ای بررسی توانایی و تمایل دانش آموز به تحصیل در رشته های مختلف مورد سنجش قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش، مشاوره و بهزیستی استان از دیگر عوامل ارزیابی شده در هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی کلاس دهم از جمله نظرخواهی دانش آموزان، اولیا، معلمان و مشاوران مدرسه یاد کرد و گفت: سهم هر یک از این موارد است. به غیر از نظر اولیا که پنج امتیاز دارد ۱۰ امتیاز است.

تجلی نیا به تغییرات آزمون امسال اشاره کرد و افزود: آزمون استعداد و تمایل نسبت به گذشته دستخوش تغییراتی شده است که از آن جمله می توان به کاهش تعداد سوالات و زمان صرف شده و هوشمندسازی آزمون اشاره کرد. روند امتحان برای دانش آموزان تا یک مسیر مشخص یکسان و از قسمتی به قسمت دیگر متفاوت است و سوالات متفاوت بوده و در پایان برای هر نفر کارنامه صادر می شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «فرم شماره ۷» ظرفیت منطقه را در یک حوزه مطالعاتی نشان می دهد، ادامه داد: این فرم نشان می دهد که چه چیزی در یک منطقه موجود است. منطقه داده شده و در یک منطقه خاص تعدادی از ظرفیت ها و نحوه عملکرد تحصیلی دانش آموز وجود دارد.

طیالی نیا در پایان درباره نظرسنجی آزمون نیز گفت: نظرسنجی معلم و مشاور در سامانه «سیدا» و دانش آموزان و والدین در سامانه my.medu.ir انجام می شود. ضمن اینکه امکان نظرسنجی در پایان اسفندماه نیز مشخص می شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا