وب گردی

اسرار کیک پنیر که تا به حال نشنیده اید

کیک پنیر یکی از محبوب ترین دسرهای دنیاست که از مواد ساده تشکیل شده و دستور پخت بسیار آسانی دارد. کیک پنیر را می توان با چای یا قهوه در عصر با خانواده یا دوستان میل کرد. در ادامه این قسمت از آموزش کیک مرطوب نکاتی را به شما می دهیم تا بدانید چگونه یک چیزکیک خوشمزه درست کنید.

بیسکویت چیزکیک چیست؟

چیزکیک ها معمولاً در دو لایه درست می شوند که لایه زیرین آن از بیسکویت ها یا کیک های ترد تشکیل شده است. برای تهیه چیزکیک می توانید به سلیقه خود از بیسکویت پتی بور شکلاتی یا وانیلی استفاده کنید. لایه رویی چیزکیک معمولا ضخیم و نرم است و از موادی مانند پنیر تازه، تخم مرغ و شکر تشکیل شده است.

نکات مهم برای تهیه چیزکیک سرد و چیزکیک پخته شده

برای پخت چیزکیک دو روش وجود دارد یکی در فر و دیگری در یخچال، بهتر است چیزکیک را در فر و در یخچال بپزید، نکات زیر را رعایت کنید.

از پنیر خامه ای مرغوب استفاده کنید

یکی از مواد لازم برای تهیه چیزکیک پنیر خامه ای است، انواع پنیر خامه ای در فروشگاه ها موجود است، پنیر خامه ای را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و کیک شما را خوشمزه کند.

بیسکویت ها را خرد کنید

برای اینکه بافت کیک پنیرتان کامل شود، بیسکویت پتی پور را کاملا له کنید. برای این کار بهتر است از غذاساز استفاده کنید.

پنیر خامه ای را در دمای اتاق بگذارید

برای جلوگیری از سفت شدن و گلوله شدن پنیر خامه ای، قبل از شروع به تهیه چیزکیک، آن را در دمای اتاق گرم کنید تا کیک بافت نرم و خامه ای داشته باشد. همچنین بهتر است قبل از استفاده بقیه مواد به دمای محیط برسند.

بیسکویت ها را در فر قرار دهید

قبل از خرد کردن کوکی ها، آنها را در فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا بافت کوکی ها نرم شود.

پنیر خامه ای را هم بزنید

برای اینکه بافت چیزکیک یکدست شود، قبل از افزودن پنیر خامه ای به چیزکیک، خوب مخلوط کنید.

آب را کنار کیک در فر قرار دهید

برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن چیزکیک، یک ظرف آب داخل فر زیر کیک چیزکیک در حین پخت قرار دهید. این کار نه تنها از خشک شدن و ترک خوردن چیزکیک جلوگیری می کند، بلکه از پختن کناره های چیزکیک زودتر از وسط جلوگیری می کند.

از قالب کیک دار با کمربند استفاده کنید

برای تهیه چیزکیک از قالب نواری استفاده کنید، این قالب به گونه ای است که کناره ها و ته آن از هم جدا شده و به راحتی چیزکیک را از قالب خارج می کنید.

هنگام پخت چیزکیک در فر را باز نکنید

اگر چیزکیک خود را در فر می‌پزید، برای جلوگیری از ترک خوردن چیزکیک، در فر را باز نکنید، زیرا باز کردن درب فر هنگام پخت، دما را به شدت کاهش می‌دهد.

چیزکیک را زیاد نپزید

اگر می خواهید کیک شما بافت خشک و شکننده ای نداشته باشد، آن را زیاد نپزید و به مدت طولانی در فر قرار ندهید. برای جلوگیری از پختن بیش از حد کیک با یک قاشق چوبی ضربه بزنید.اگر کل کیک تکان بخورد یعنی زمان پخت بیشتری نیاز است.

تخم مرغ ها را زیاد هم نزنید

برای اینکه بافت کیک خراب نشود، بهتر است هنگام تهیه آن از هم زدن تخم مرغ ها زیاد خودداری کنید. قبل از افزودن تخم مرغ ها به مواد، آن ها را با سرعت کم در همزن مخلوط کنید تا زرده ها و سفیده ها کاملا با هم مخلوط شوند.

چیزکیک را با چاقوی داغ برش دهید

برای اینکه چیزکیک شما بعد از برش خرد نشود، پس از پخت چیزکیک، ابتدا چاقو را گرم کرده و سپس کیک را برش دهید و بعد از هر برش، چاقو را با دستمال تمیز کنید تا قطعات بریده شده به قسمت های بعدی نچسبد.

می توانید چیزکیک را بدون ژلاتین درست کنید

چیزکیک به دو صورت با ژلاتین و بدون ژلاتین درست می شود، در چیزکیک پودر ژلاتین ترکیب پنیر و خامه را سفت می کند و بافتی شبیه موس به آن می دهد.

ماندگاری چیزکیک در یخچال چقدر است؟

به گزارش سایت نمناک، قبل از سرو چیزکیک، آن را حداقل ۴ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و خودش را بگیرد. چیزکیک خنک شده را می توانید تا ۳ روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. چیزکیک نباید بیش از ۴ ساعت در دمای اتاق بماند و باید همیشه در یخچال بماند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا