وب گردی

از رویا تا واقعیت! / نگاهی روانشناختی به میل به بازیگر شدن در دختران جوان

آدم فکر بازیگر شدن را از کجا می آورد؟! در این زمانه پر از هیاهوی یک شهر، پر از دغدغه های فراوان، گاهی به اتفاقات اطرافمان نگاه می کنیم، به چیزهایی برمی خوریم که تامل و تفکر زیادی دارد. این روزها ممکن است در مورد پدیده بازیگر شدن «شنیده یا دیده باشید». اما گاهی از کنارش می گذریم! ما بدون شک آنقدر در زندگی ماشینی امروزی غرق شده ایم که آسیب های اجتماعی، روانی و فرهنگی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم را به راحتی فراموش می کنیم! شاید بپرسید چرا؟! شاید به جرات بتوانم بگویم دنیای چند دختر نوجوان و دختر جوان این مرز و بوم شلوغ به آرزوی «بازیگر شدن» تبدیل شده است. رویایی که می توانند سال ها با آن زندگی کنند!

حال چرا و چگونه باید با دقت و کارشناسی بررسی شود که اکنون در حوصله شما نیست. خاطره ای که توصیه می کنم بخوانید. لطفا با من باش اخیرا یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت که آگهی آموزش بازیگری و تست بازیگری را در روزنامه دیده اند و می خواهند برای تست بازیگری به این مدرسه بروند و من هم با آنها به آنجا رفتم. با اصرار این عزیز با او به این مدرسه رفتم و دختران و دختران جوان زیادی را دیدم که همگی تحصیلکرده بودند و وقتی کمی جستجو کردم متوجه شدم که همه آنها عاشق بازیگری هستند و به قول خود در فیلم ها «عشق در جلوی شما.» برو جلوی دوربین و مورد توجه قرار بگیر! مسئول آزمون آمد و هرکس را بنا به علاقه‌اش تست داد.

حالم خوب نیست نمی دانم چرا؟! بیا ادامه بدهیم! بعد از مدتی خبر رسید که مدرسه به دلایل خاصی تعطیل شده و مجوز آموزشگاه بازیگری ندارد. حالا شما تصمیم بگیرید که چرا و به چه دلیل! شاید دیده باشید، شنیده باشید یا در صفحات روزنامه ها و مجلات خوانده باشید که: «دختری به خاطر بازیگر بودن قربانی افراد فریبکار و دروغگو شده است!» پس لطفا کمی فکر کنید دوست عزیزم که فکر می کنید. از بازیگری!

وسوسه عمل در دختران جوان از کجا می آید؟!

حالا در مورد دختران نوجوان و دختر جوانی صحبت می کنم که بعد از دیدن فیلم یا سریال وسوسه بازیگری یا به عبارتی آرزوی بازیگر شدن را در سر می پرورانند! خوب و خوب! گاهی اوقات انسان تحت تأثیر آنچه می بیند، بلافاصله می خواهد این رویا را به واقعیت تبدیل کند; اما به چه قیمتی؟! آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بر این احساس زودگذر غلبه کنید؟ ما آدم ها خیلی تصمیمات احساسی می گیریم و تحت تاثیر چیزهایی که می بینیم بدون فکر می خواهیم یک شبه قهرمان داستان شویم! منظورم این نیست که بازیگری خوب نیست! نه! حرف و دلیل من این است که شما توانایی هایی دارید که به آنها شک ندارید. برای بازیگر شدن بهتر است در مسیری اصولی و علمی وارد شوید.

قوانین طلایی روانشناس

تحصیل در رشته سینما و تئاتر و گذراندن روش های کارشناسی در دانشگاه و آشنایی با اصول علمی و عملی و فنون و تجربه در این زمینه زیر نظر اساتید مجرب، مجرب، مجرب، متعهد و با دانش کافی. بدون شک شما را به مقصد سوق می دهد ناگهان بدون تحقیق و مطالعه و صرفاً به دلیل تبلیغات، گرفتن رئیس آموزشگاه بدون مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراجع ذی صلاح، گاه چنان خسارات جبران ناپذیری به شما وارد می کند که در ابتدای این مقاله اشاره کردم که اگر صفحه رویدادها را در روزنامه ها و مجلات مطالعه کرده باشید، خواهید دید؛ یعنی همان چیزها در انتظار شماست!

آیا همه آموزشگاه های بازیگری نامناسب هستند؟!

در پاسخ به این سوال باید بگویم نه! قصد من این نیست که همه مدارس بازیگری را رد کنم. چرا که برخی از این مکان ها با کمک اساتید برجسته و متعهد سعی در برآوردن آرزوی دیرینه شما دارند که در اختیار همه کسانی است که در این ایام صادقانه و با عشق کار می کنند و می کوشند پایه درست و دقیق بازیگری و بازیگری را فراهم کنند. دوره های کارگردانی.خسته نباشید برای کسانی که برای اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین کهن تلاش خالصانه و متواضعانه می کنند، صمیمانه و صمیمانه آرزوی سلامتی، موفقیت و شادکامی دارم. از قدیم گفته اند “هنر نزد ایرانیان است و بس!”

رسیدن به شهرت و محبوبیت خوب است. اما به چه دلیل؟

دیده شدن خوب است؛ اما به چه قیمتی؟! خداوند متعال هنر و تجربه را در نهاد هر انسانی به ودیعه نهاده است که اگر آن را خوب بشناسی و قدر بدانی مطمئن باش که تو نیز انسان موفق و سربلندی می شوی. پس بیشتر به توانایی های خود فکر کنید. همه دختران نباید بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون شوند. شاید استعداد و توانایی شما فراتر از این باشد و در زمینه های دیگر به فردی موفق، ممتاز و مهم تبدیل شوید که بی شک همین طور است!

آخرین سخنان روانشناس

نمی گویم دنبال بازیگری نرو. بلکه منظور من این است که نه تنها در این زمینه، نباید تصمیم جدی گرفت. اما برای چیزهای دیگر در زندگی شما! ترکیب نظرات خانواده و دوستان دلسوزتان و اطرافیانتان که عاشقانه شما را دوست دارند می تواند روند تصمیم گیری شما را در طول زندگی تان آگاه کند. همچنین مشورت و بررسی زندگی بازیگران و مجریان مورد علاقه تان و چگونگی رسیدن آنها به این درجه از شهرت و محبوبیت می تواند دیدگاه، نگرش و رویکرد شما را نسبت به این موضوع واضح تر و بهتر کند. اگر قصد بازیگری را دارید، حتماً با بصیرت، آگاهی، دانش، اطلاعات و مشورت با بزرگان این حوزه و همچنین با در نظر گرفتن شرایط روز جامعه و فرهنگ ایران، انتخاب خود را انجام دهید. زیرا هر انسانی حق انتخاب دارد; اما بیدار، آگاه و هدفمند. توصیه می کنم اگر اینقدر قصد بازیگری دارید حتما در کلاس های دارای مجوز و مورد تایید مراجع مربوطه شرکت کنید و با تمام انرژی در مسیری که به آن علاقه دارید بروید. به امید اون روز

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا