همکاران اسنپ حامی بیماران مبتلا به سرطان پستان
همزمان با ماه آگاهیبخشی از سرطان پستان، اسنپ کمپین «آگاهیبخشی دربارهی سرطان پستان» را در ۳ بخش آگاهیبخشی به کاربران مسافر، کاربران راننده، و همکاران اجرا کرد.
توسعه برند؛ کمپین این سامانه در مورد آگاهیبخشی از سرطان پستان با شعار «تشخیص زودهنگام سرطان پستان، قدمی بزرگ تا درمان» از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان، همزمان با ماه اکتبر، در بخشهای مختلفی برگزار شد. آگاهیبخشی به کاربران مسافر، کاربران راننده و همکاران اسنپ از مهمترین بخشهای این کمپین بود.
در بخشی از این کمپین، تمامی همکاران اسنپ و خانوادههای آنها برای انجام سونوگرافی و ماموگرافی رایگان و غربالگری اولیهی سرطان پستان به «مرکز جامع تشخیص سرطان» واقع در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی برکت دعوت شدند. این طرح تا ۱۰ آبان (پایان ماه اکتبر) برای این گروه هدف فعال بود.
آگاهیبخشی به همکاران اسنپ
اسنپ با همکاری موسسهی خیریهی «بهنام دهشپور» در بخش دیگری از این کمپین تلاش کرد تا آگاهی همکاران خود را دربارهی سرطان پستان، از طریق محتوای آموزشی مکتوب و ویدیویی، افزایش دهد. در این آموزشها نکاتی دربارهی علائم اولیهی سرطان پستان، نحوهی خودمراقبتی، راههای پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان ارائه شد.
از سوی دیگر، بازارچهی خیریهای نیز با مشارکت این موسسه برای همکاران اسنپ برگزار شد. عواید حاصل از این بازارچه بهطور مستقیم به موسسهی خیریهی دهشپور و برای تامین بخشی از هزینههای درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان اهدا شد.
آگاهیبخشی به کاربران رانندهی اسنپ
بخش دیگری از فعالیتهای کمپین «آگاهیبخشی سرطان پستان» برای مهمترین سرمایهی اسنپ یعنی کاربران راننده در نظر گرفته شد. باشگاه رانندگان اسنپ از طریق کانالهای اطلاعرسانی خود آگاهیبخشی نسبت به سرطان پستان را در دستور کار قرار داد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به آگاهیبخشی و اطلاعرسانی در مورد این سرطان اختصاص پیدا کرد.
کمپین ادامه دارد
لازم به ذکر است اسنپ در راستای این کمپین، هجدهمین طرح نیکوکاریکلاب خود را به آگاهیبخشی کاربران مسافر دربارهی سرطان پستان اختصاص داد. در این بخش از کمپین که همچنان فعال است اسنپ با همکاری موسسهی خیریهی «بهنام دهشپور» طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سهبعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در بخش نیکوکاریکلاب اجرا میکند.
کاربران مسافر میتوانند با اهدای امتیازهای کلاب خود، بدون پرداخت هیچ مبلغی، در این طرح مشارکت کنند. اسنپ در ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران مبلغ ۴ هزار تومان برای پیشبرد طرح به خیریه پرداخت میکند. در این بخش از کمپین، ضمن اجرای طرح نیکوکاریکلاب، مخاطبان اسنپ از طریق اطلاعرسانیهای متنوع در مورد ابعاد مختلف سرطان پستان مطلع میشوند.
تشخیص زودهنگام سرطان پستان، قدمی بزرگ تا درمان
طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده، شایعترین سرطان بین زنان ایرانی سرطان پستان است. این سرطان در کل جمعیت کشور نیز با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع گزارش شده است.
تشخیص زودهنگام سرطان پستان موجب افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمان و کاهش مرگومیر میشود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانوادههای آنان است، بلکه میتواند با کاهش هزینهها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و سیستم بهداشت و درمان داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دورهای توسط پزشک متخصص با توجه به سن و سابقهی خانوادگی افراد و آگاهیبخشی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.
ویدئو کمپین آگاهیبخشی سرطان پستان:
پایان