برندهای خارجی

هتل‌ها و خطوط هوایی در هراس از تغییرات گوگل: “ما را کنار نگذارید!”

گروه‌های لابی‌کننده صنعت گردشگری و خرده‌فروشی به اتحادیه اروپا هشدار می‌دهند که تغییرات پیشنهادی گوگل برای مطابقت با قوانین جدید، می‌تواند آنها را از نتایج جستجوی این غول فناوری حذف کند و به طور قابل توجهی به کسب و کارشان آسیب برساند.

به گزارش توسعه برند، در ماه مارس، این گروه‌ها نگرانی خود را از تأثیر قوانین جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) بر کسب و کارشان ابراز کرده بودند. DMA فهرستی از الزامات را به گوگل و سایر غول‌های فناوری تحمیل می‌کند که هدف آن افزایش حق انتخاب کاربران و ایجاد رقابت عادلانه‌تر در بازار است. با این حال، این گروه‌ها می‌گویند که نگرانند این تغییرات به نفع پلتفرم‌های بزرگ آنلاین مانند خود گوگل تمام شود و آنها را از نتایج جستجو کنار بگذارد.

در نامه‌ای که در تاریخ ۲۲ مه به مقامات اتحادیه اروپا ارسال شده، این گروه‌ها خواستار آن شده‌اند که گوگل در هنگام ایجاد تغییرات برای پیروی از DMA، نظرات آنها را نیز در نظر بگیرد. آنها هشدار می‌دهند که نادیده گرفتن نظرات آنها می‌تواند به “تبعیض بیشتر” و “آسیب قابل توجه” به کسب و کارشان منجر شود.

این نامه توسط گروه‌های مختلفی از جمله انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) و اتحادیه خرده‌فروشان اروپا (EuroCommerce) امضا شده است.

هنوز مشخص نیست که اتحادیه اروپا چه پاسخی به این نگرانی‌ها خواهد داد. با این حال، این موضوع می‌تواند چالش جدیدی برای گوگل در تلاش برای اجرای DMA ایجاد کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا