نوآوری در برند ملی پست؛ ارتقای کیفیت خدمات با تجهیزات پیشرفته پستی

با ارتقای تجهیزات پیشرفته و هوشمندسازی فرآیندها، شرکت ملی پست موفق به افزایش چشمگیر در سرعت پردازش مرسولات شده است. این حرکت به سوی بهبود کیفیت، برند ملی پست را در سطحی بالاتر از رقبا قرار میدهد و تجربهی فوقالعادهای برای مشتریان خلق میکند.
به گزارش توسعه برند به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی پست؛ با اعلام این خبر تاکید کرد: سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی ترافیک مرسولات پستی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بودیم که این موضوع به دلیل توسعه بازار پست به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با این وجود استفاده از سامانه های پردازش هوشمند و نصب تجهیزات پیشرفته در مراکز پستی از جمله سورتینگهای خودکار و سیستم های شناسایی بارکد، امکان پردازش سریعتر مرسولات را فراهم کرده؛ به گونه ای که هم اکنون سرعت پردازش مرسولات حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.
احمدی با بیان اینکه در حوزه ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ رشد ۲۹ درصدی رقم خورد، تصریح کرد: همگام با افزایش جذب ترافیک، با تقویت تجهیزات هوشمند سازی، تلاش شده سرعت سیر مرسولات نیز افزایش یابد.
مدیر عامل گفت: در اسفند ماه سال گذشته و ایام نوروز با کاهش حدود پنج روزه در زمان توزیع مرسولات مواجه بودیم و امسال در بازدیدهای میدانی که انجام شد، در بسیاری از نقاط کشور روند طبیعی توزیع را تجریه کردیم و شاهد رسوب مرسولات نیستیم.
به گفته وی، تلاش گروهی همکاران شبکه پستی کشور و تداوم هوشمندسازیها فرآیندها دلایل اصلی موفقیت شرکت ملی پست در ارتقای کیفیت، رشد ترافیک، کاهش مدت زمان پردازش و توزیع مرسولات در سال ۱۴۰۳ بود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به استراتژی برنامهمحوری شرکت ملی پست در سالجاری، افزود: تسریع در تکمیل پروژه جینف، بهسازی فضاهای عملیاتی، توسعه زیرساختها مبتنی بر فناوری با تکیه بر توان بخش خصوصی و مولدسازی منابع موجود، خلق سرویسهای جدید براساس نیاز مشتریان و تجارت الکترونیک، تاکید ویژه بر ارتقای کیفیت خدمات، ارتقای برند پست با تکیه بر مزیتهای رقابتی؛ در کنار توجه به بهبود معیشت همکاران از جمله مهمترین این برنامهها است.