مسعود جامسون: با آموزش صحیح، ایران به کانون گردشگری منطقه تبدیل میشود

مسعود جامسون، رئیس انجمن مؤسسات گردشگری استان تهران، تأکید کرد که ایران میتواند با سرمایهگذاری در نیروی انسانی آموزشدیده و اعتماد به توانمندیهای آنان، به برند برتر گردشگری منطقه تبدیل شود.
به گزارش توسعه برند-صدیقه صادقی، مسعود جامسون، رئیس انجمن مؤسسات گردشگری استان تهران، در گفتگوی اختصاصی بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش در صنعت گردشگری تأکید کرد و گفت: «آموزش یکی از موثرترین ابزارها برای برندسازی در گردشگری است. با وجود اینکه در بسیاری از زیرساختها مشکلات و چالشهایی داریم، میتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی به شکل ویژهای استفاده کنیم تا ایران را به عنوان یک کشور پرچمدار در حوزه گردشگری منطقه مطرح کنیم.»
وی افزود: «تجربه ما در حوزه آموزشهای بینالمللی گردشگری نشان میدهد که ایران دارای پتانسیل بالایی است. بهطور مثال، در حوزه تربیت راهنماهای بینالمللی، راهنمایان آموزشدیده ایرانی اکنون به عنوان مدرس در کشورهای ارمنستان، قزاقستان و سایر کشورهای منطقه فعالیت میکنند. این امر بیانگر توانایی بالای ایران در تبدیل شدن به یک برند آموزشی در گردشگری است.»
جامسون با اشاره به لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به حمایت از بخش خصوصی و نیروهای جوان گفت: «ایران باوجود مشکلات سرمایهگذاری در زیرساختها، میتواند با تمرکز بر منابع انسانی خود، به سرعت در منطقه مطرح شود. ما از مسئولان انتظار داریم که بخش خصوصی را جدی بگیرند، به آن اعتماد کنند و از طریق آموزش، برندسازی گردشگری کشور را بهبود بخشند.»
رئیس انجمن مؤسسات گردشگری استان تهران همچنین اعلام کرد که ایران با داشتن بالاترین تعداد مربیان آموزشدیده مطابق استانداردهای بینالمللی، یک مزیت منحصربهفرد در منطقه دارد که باید برای برندینگ گردشگری از آن استفاده شود.