توسعه برند پلاس

علی ضیا در رویداد ACE: «قدرت رسانه در حقیقت است، نه تجهیزات»

به گزارش توسعه برند؛ علی ضیا، مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی، در رویداد تولیدکنندگان محتوای آپارات (ACE) با اشاره به تحولات بنیادین در عرصه رسانه، تفاوت‌های ساختاری میان رسانه‌های سنتی و پلتفرم‌های نوین دیجیتال را تشریح کرد.

 از معبد تلویزیون تا آزادی موبایل

ضیا که سخنرانی خود را با موضوع «ظهور و تحول رسانه در بستر ویدئو» ارائه داد، تجربه ورود خود به دنیای رسانه را چنین توصیف کرد: «روزی وارد رسانه شدم که فقط تلویزیون بود و تلویزیون یک معبد بود. استودیوهای بزرگ، نور، دوربین‌های عجیب‌وغریب و آدم‌هایی که دائم می‌ترسوندنت.»

وی افزود: «من فکر می‌کردم قدرت یک رسانه به تجهیزاتش است، اما گذشت و متوجه شدم قدرت یک رسانه، حقیقت است. به همین جهت پلتفرم‌های امروزی شکل گرفتند.»

تطبیق رسانه با انسان، نه بالعکس

این مجری تلویزیون به تفاوت بنیادین میان رسانه‌های سنتی و نوین اشاره کرد: «در تلویزیون، تو باید خودت را شبیه ساختارهای تلویزیون می‌کردی تا بتوانی وارد شو، حتی اگر اعتقادت متفاوت بود. ولی رسانه‌های امروز خودشان را با تو تطبیق می‌دهند و این تفاوت مهمی است که در فضای رسانه‌ای دنیا ایجاد شده.»

پایان عصر «حالت اجرا»

ضیا با اشاره به تجربه‌اش در تلویزیون گفت: «یک آقای مدیر صحنه می‌گفت: ۳، ۲، ۱، حالت اجرا! اما روز اولی که موبایلم را دست گرفتم و از خودم فیلم گرفتم، به این فکر کردم که اینجا هیچ‌کس نیست بگوید حالت اجرا. اینجا خودِ حقیقت حرف می‌زند، خودت می‌گویی، خودت می‌سازی، خودت سقوط می‌کنی و خودت بالا می‌روی.»

 

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

 

خودبودن؛ تنها راه وایرال شدن

وی با تأکید بر اهمیت اصالت در تولید محتوا گفت: «تنها راهی که شما یک رسانه وایرال داشته باشید این است که خودتان باشید. هیچ چیز دیگری به نظرم جواب نمی‌دهد. باید زشتی‌ها و زیبایی‌ها، خوبی‌ها و بدی‌هایت را نشان دهی و دروغ نگویی.»

علی ضیا افزود: «سرعت رشد صفحه‌های اینستاگرام را رصد کنید. یک زمانی جای کسی بودن مُد بود، اما خیلی زود دیگر مُد نیست. الان تنها راه اصالت است.»

از مخاطب تا شریک

این تهیه‌کننده به تغییر نقش مخاطب اشاره کرد: «یک زمانی مردم مخاطب بودند، ‘مخاطب محترم برنامه’، اما الان مردم شریک هستند. رشد مهم اینجاست که شرکای وفادار داشته باشی.»

 

تحول درونی، کلید موفقیت بیرونی

ضیا در پایان سخنرانی خود با تأکید بر اهمیت تحول درونی گفت: «تغییر از سمت تلویزیون به سمت پلتفرم‌های روز یک تغییر بیرونی نیست، یک تغییر درونی است. اگر درونت درون زیبایی نباشد، قدرت رشدت کم می‌شود. من نمی‌شناسم آدم بدقلبی را که بتواند ۲۰ سال در اوج باشد.»

وی در جمله پایانی خود تصریح کرد: «این رشد را به درون خودتان بیاورید، چون آینده رسانه به درون شما برمی‌گردد، نه به اتفاقات بیرونی.»

 

رویداد ACE با حضور هزار تولیدکننده محتوای ویدئویی ایران، پنجشنبه ۲۴ مهرماه در سالن همایش ضرغام تهران برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا