علیرضا هنرکار: برند کارفرمایی نیازمند همکاری میان تیمهای منابع انسانی و بازاریابی است

در گفتوگویی اختصاصی با علیرضا هنرکار، معاون بازاریابی هلدینگ آسان پرداخت، به اهمیت برند کارفرمایی و نیاز به همکاری بین تیمهای منابع انسانی و بازاریابی پرداخته شد. او بر لزوم همکاری میان این دو حوزه برای بهبود جذب و نگهداشت کارکنان تأکید کرد.
به گزارش توسعه برند، علیرضا هنرکار، معاون بازاریابی هلدینگ آسان پرداخت، در یک مصاحبه اختصاصی به بررسی اهمیت برند کارفرمایی و چالشهای مربوط به آن پرداخت. او با ابراز خوشحالی از برگزاری رویدادهای مرتبط با این حوزه، گفت: “جمعآوری این تعداد متخصص و مدیرعامل در حوزه منابع انسانی کار آسانی نیست و باید به برگزارکنندگان این ایونت خدا قوت گفت.”
هنرکار در ادامه به لزوم همکاری میان دو دپارتمان منابع انسانی و بازاریابی اشاره کرد و اظهار داشت: “برند کارفرمایی باید در نقطه طلاقی این دو دپارتمان تعریف شود. اچ آر از منظر جذب و نگهداشت کارکنان فعالیت میکند، در حالی که تیم مارکتینگ به انتقال پیامهای استراتژی برند میپردازد.”
او با اشاره به اینکه برند کارفرمایی در ابتدا تنها یک مفهوم جدید بود، ادامه داد: “در گذشته این مفهوم بیشتر به یک تب و تاب تبدیل شده بود، اما با گذشت زمان، شرکتها به طور جدیتری به دنبال اجرای این مفهوم هستند.” هنرکار معتقد است که تحولات اخیر در این حوزه نشاندهنده توجه جدیتر شرکتها به ایجاد برند کارفرمایی است.
معاون بازاریابی هلدینگ آسان پرداخت همچنین به نیاز به تبدیل مفهوم برند کارفرمایی به یک الگوریتم عملی و اجرایی تأکید کرد و گفت: “در یک یا دو سال گذشته، توجه به این موضوع افزایش یافته و امیدواریم که روند ادامهدار باشد.”
در پایان، او ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری بیشتر این نوع رویدادها، از دستاوردهای اخیر در حوزه برند کارفرمایی ابراز خرسندی کرد و گفت: “خوشحالم که شرکتها به سمت ایجاد برند کارفرمایی واقعی پیش میروند و این امر میتواند به بهبود فضای کاری و افزایش رضایت کارکنان منجر شود.”