سومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون: اینستاگرام مسیر اصلی روابط عمومیها برای تحقق اهداف سازمانی است

سومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون خبر میدهد که اینستاگرام با وجود فیلتر بودن، همچنان پرکاربردترین و محبوبترین شبکه اجتماعی میان متخصصان روابط عمومی است.
به گزارش توسعه برند، سومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون، در بخشی از نتایج خود به بررسی وضعیت استفاده از شبکههای اجتماعی و میزان انجام «سوشال لیسنینگ» در میان متخصصان روابط عمومی پرداخته است.
بر اساس یافتههای این گزارش، اینستاگرام با اختلاف قابلتوجهی در صدر شبکههای اجتماعی مورد استفاده برای پیشبرد اهداف روابط عمومی قرار دارد و ۵.۹۸ درصد از متخصصان روابط عمومی از این پلتفرم استفاده میکنند. پس از آن، پیامرسانها با ۵.۱۳ درصد، لینکدین با ۴.۴۶ درصد، ایکس (توییتر سابق) ۳.۸۸ درصد، آپارات ۳.۸۵ درصد، فیسبوک ۲.۴۳ درصد و کلابهاوس با ۲.۲۷ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.

در بخش دیگری از این گزارش، به موضوع پایش شبکههای اجتماعی پرداخته شده است. بر اساس دادههای منتشرشده، ۶۰ درصد از تیمهای روابط عمومی در سازمانها سوشال لیسنینگ انجام میدهند و ۴۰ درصد آنها نیز چنین فعالیتی ندارند. مقایسه میان بخشهای مختلف نشان میدهد شرکتهای خصوصی در این زمینه فعالتر از سایر بخشها هستند. به نوعی که ۶۶ درصد از شرکتهای خصوصی اعلام کردهاند پایش شبکههای اجتماعی انجام میدهند. این رقم در میان شرکتهای دولتی ۵۱ درصد و در میان شرکتهای خصوصی-دولتی ۵۵ درصد گزارش شده است.
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
- بیشتر بخوانید:
همچنین تریبون به بررسی نحوه هماهنگی میان مدیران سازمانها و تیمهای روابط عمومی در اظهار نظرهای شبکههای اجتماعی پرداخته است. طبق نتایج، ۴۲ درصد از متخصصان روابط عمومی گفتهاند که مدیران آنها پیش از انتشار نظر یا موضعگیری در شبکههای اجتماعی با آنها هماهنگ میکنند. از سوی دیگر ۵۸ درصد اعلام کردهاند مدیران سازمانها بدون هماهنگی با روابط عمومی در این فضا اظهار نظر میکنند. با این وجود طبق این گزارش، این میزان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ کاهش اندکی داشته است.



