بانک سینا با اجرای نظام جامع بازاریابی، تعامل با مشتری را بازتعریف کرد

در جریان نخستین همایش مشترک روسای بازاریابی و روابطعمومی بانک سینا، دکتر علی ابدالی با اعلام آغاز اجرای نظام جامع بازاریابی، این رویکرد را نقشه راه تازه بانک در مسیر تعامل مؤثر با مشتریان و توسعه کسبوکار دانست. او تأکید کرد که بازاریابی و روابطعمومی دو بازوی مکمل برند بانک سینا هستند که با تلفیق تحلیل داده و هنر ارتباط، میتوانند تصویر جدیدی از بانکداری مشتریمحور در نظام مالی ایران ترسیم کنند.
به گزارش توسعه برند به نقل از بانک سینا؛ دکتر ابدالی، با اشاره به ضرورت وجود چنین نظامی در ساختار بانک سینا گفت: نظام جامع بازاریابی که خلاء آن در بانک مشهود بود، طراحی و راهاندازی شده است.
وی افزود : دو موضوع کلیدی که باید در بانک سینا تقویت شود، مستندسازی و تحلیل است؛ این دو عامل نقش مهمی در بهبود تصمیمگیریها و توسعه فعالیتهای بازاریابی دارند.
دکتر ابدالی با تأکید بر همافزایی میان واحدهای بازاریابی و روابطعمومی افزود: این دو واحد اگرچه مأموریتهای متفاوتی دارند، اما در یک مسیر مشترک حرکت میکنند. روابط عمومی وظیفه دارد تصویر مثبت بانک را در ذهن جامعه و مشتریان ایجاد کند و مسیر را برای بازاریابی هموار سازد. بازاریابی نیز باید از این مسیر برای معرفی و فروش خدمات و محصولات استفاده کند.
مدیرعامل بانک سینا گفت: بازاریابی و روابط عمومی هر دو علم هستند، اما موفقیت در آنها نیازمند هنر تعامل و شناخت درست از مخاطب است.بازاریابی علم است و هنر.علم دانستن و هنر به کار بستن.
وی در ادامه به روند شکلگیری بازاریابی در نظام بانکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از دهه ۸۰ بخش بازاریابی در بانکها پدیدار شد؛ ابتدا در بانکهای خصوصی و سپس در دهه ۹۰ در بانکهای دولتی و بزرگ نیز گسترش یافت.
مدیرعامل بانک سینا در پایان خاطرنشان کرد: نظام جامع بازاریابی باید همانند فانوسی در دریا، مسیر حرکت شعب را روشن کند، اهداف را مشخص سازد و به کارکنان امکان دهد تا با کمترین هزینه، بیشترین اثربخشی را به دست آورند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی و بازاریابی نیز باید نقش هدایتگر خود را در مناطق و شعب بهدرستی ایفا کنند.
گفتنی است نخستین همایش مشترک روسای دوایر بازاریابی و روابطعمومی بانک سینا با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل و جمعی از مدیران و روسای ادارات طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در تهران در حال برگزاری است



