برندهای خارجی

آمازون به جای “Try Before You Buy”، بر هوش مصنوعی تمرکز می‌کند

آمازون سرویس “Try Before You Buy” را به دلیل تمرکز بر روی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پرو مجازی و توصیه‌های سایز شخصی‌سازی شده، تعطیل می‌کند.

به گزارش توسعه برند، بر اساس اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت آمازون منتشر شده، این سرویس در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد. این اطلاعیه سپس کاربران را به مرور صفحه اصلی مد و لباس آمازون هدایت می‌کند.

سرویس “Try Before You Buy” آخرین نمونه از تلاش‌های مداوم اندی یاسی، مدیرعامل آمازون، برای کنترل هزینه‌ها در سراسر شرکت است. از سال ۲۰۲۲ و تا سال ۲۰۲۴، آمازون بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ خود را انجام داد و بیش از ۲۷۰۰۰ شغل را در سراسر شرکت حذف کرد. همچنین چندین پروژه آزمایشی خود را از جمله سرویس تحویل سریع حضوری، سرویس تلِ‌مدیسین و دستگاه تماس تصویری مخصوص کودکان را تعطیل کرده است.

سخنگوی آمازون این خبر را که ابتدا توسط «اینفورمیشن» گزارش شده بود، تأیید کرد.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «با توجه به محدودیت تعداد اقلام و مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند و همچنین استفاده روزافزون مشتریان از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پرو مجازی، پیشنهاد سایز شخصی‌سازی شده، برجسته‌سازی نظرات و جدول‌های اندازه بهبود یافته برای اطمینان از یافتن سایز مناسب، ما در حال حذف تدریجی گزینه “ترای بیفور یو بای” از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ هستیم.»

آمازون این سرویس را که قبلاً با نام «پرایم ووردروب» شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد. این سرویس فقط برای اعضای برنامه اشتراک پرایم آمازون با هزینه سالانه ۱۳۹ دلار در دسترس بود که شامل مزایایی مانند ارسال سریع و دسترسی به سرویس‌های پخش آنلاین نیز می‌شد.

کاربران می‌توانستند مجموعه‌ای از برندهای لوکس، اصلی و برندهای متعلق به آمازون را امتحان کنند و هر آنچه را که نمی‌خواستند نگه دارند، ظرف هفت روز از دریافت کالا، به صورت رایگان مرجوع کنند. این سرویس عملکردی مشابه سرویس‌های اشتراک کمد لباس از جمله Stitch Fix و Rent the Runway، و همچنین شرکت‌های جدیدتر مانند Nuuly متعلق به Urban Outfitters داشت.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا